Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

SmartSelect_20230722_201205_Gallery.webp

Eller skita i vad folk säger.
Varför köpa pick-up?
Jag känner en oerhörd lättnad varje gång jag kommer till Sverige efter några veckor med pick-up
Kanske så, får se nyaste modellen fick i review Engelsk tidning att börjar bli som en SUV med flak gällande bekvämlighet.
Den var mycket bättre rustad än min x-trail, airbags runt om, follow lane, styr efter väglinjerna, i cruise control följer fordon framför saktar ner och stoppar automatiskt om bil framför bromsar in för tex stoppljus.
Och det viktigaste 18" skärm.
Satt riktigt bra i den och jag känner att pickup är fördelaktigt om den är som en personbil innuti.
Nu är det också mitt val och ni har tur som slipper köra den ;)
Sydstatsflagga på vänster fake anten och svensk på höger, country på högsta volym

Kanske så, får se nyaste modellen fick i review Engelsk tidning att börjar bli som en SUV med flak gällande bekvämlighet.
Den var mycket bättre rustad än min x-trail, airbags runt om, follow lane, styr efter väglinjerna, i cruise control följer fordon framför saktar ner och stoppar automatiskt om bil framför bromsar in för tex stoppljus.
Och det viktigaste 18" skärm.
Satt riktigt bra i den och jag känner att pickup är fördelaktigt om den är som en personbil innuti.
Nu är det också mitt val och ni har tur som slipper köra den ;)
Sydstatsflagga på vänster fake anten och svensk på höger, country på högsta volym

Självklart ska du köpa en pick-up om det är det du vill ha. Själv tycker jag att dom är otympliga i Pattaya. Ungefär som att ta fram motorsågen när man ska skiva bröd.

Självklart ska du köpa en pick-up om det är det du vill ha. Själv tycker jag att dom är otympliga i Pattaya. Ungefär som att ta fram motorsågen när man ska skiva bröd.
Nu har jag ju en plan ;) meningen är ju göra sig av med en bil köpa 2, en mindre kanske ORA för stadskörning.
Vi blir ju väldigt låsta så vi bor med en bil.
En åker iväg den andre blir fast hemma.

Nu har jag ju en plan ;) meningen är ju göra sig av med en bil köpa 2, en mindre kanske ORA för stadskörning.

Ja, det låter vettigare.
Personligen hade jag köpt två mindre bilar.
Tycker personligen att pickisarna är för stötiga, bullriga och otympliga, fast det är bara min personliga mening.
Det skulle aldrig falla mig in att köpa en pickis i Sverige. I Thailand hade det varit ok om jag hade haft användning för flaket.

Ja, det låter vettigare.
Personligen hade jag köpt två mindre bilar.
Tycker personligen att pickisarna är för stötiga, bullriga och otympliga, fast det är bara min personliga mening.
Det skulle aldrig falla mig in att köpa en pickis i Sverige. I Thailand hade det varit ok om jag hade haft användning för flaket.
Pickis är coolt men värdelöst i Sverige håller jag med om. Hade jag bott i Thailand eller ännu hellre USA hade jag köpt en pickis.
@PanPan det jag tror @andrejsdenruskige hänvisar till när det gäller komfort är nog den stela bakaxeln med bladfjädrar. En personbil har bättre komfort oavsett utrustning inne i bilen.

Pickis är coolt men värdelöst i Sverige håller jag med om. Hade jag bott i Thailand eller ännu hellre USA hade jag köpt en pickis.
@PanPan det jag tror @andrejsdenruskige hänvisar till när det gäller komfort är nog den stela bakaxeln med bladfjädrar. En personbil har bättre komfort oavsett utrustning inne i bilen.
Just det! När man var ung och åkte EPA (stel bakaxel utan fjädring) så var det så mysigt att titta när tjejerna med stort bröstomfång :) åkte med. Det hoppade så trevligt. Såg ut som två hundvalpar leker under en filt. Bara det kan ju vara en anledning att köpa pickis 5555

Hade jag bott i USA så hade jag kört en Escalade. Där är ju både gator och parkeringsplatserna dimensionerade för stora bilar.

Vi er så snål att vi kjöper street food , Da er ikke for den er billig , men dei har en fantastisk god mat her Jeg og kjerringen og dattra hennes ,

P1160268.webp

P1160275.webp

P1160278.webp

P1160280.webp

P1160285.webp

Polarn har en Wildtrack. Trevlig pickup!

Det enda klagomålet jag har är baksätet. Korta sitsar och nästan 90 graders vinkel på ryggstödet. Sätter man Thais och barn där bak så funkar det perfekt dock. Och det är väl det som baksätet är till för.

Har svårt att se någon anledning att köpa en pickis förutom om man har stora och återkommande behov av att köra skitig och bulkig last på flaket

Möjligen kan skattereglerna som gör en pickis billigare än motsvarande SUV-modell påverka

Annars ser jag bara nackdelar

Oftast sämre komfort och väldigt opraktisk när man är ute och handlar och åker runt på flera ställen för man kan jku inte ställa bilen ute med allt man handlar på flaket öppet för alla att se och norpa

Krock och köregenskapstester brukar ju sällan hylla pickisar direkt

Förr var ju SUV:ar egentligen en annan modell av motsvarande pickis med samma dåliga åkkomfort med stel bakaxel och bladfjädrar men så ser det inte ut längre. Nu har SUV-arna personbils-åkkomfort

Det där är inte streetfood och det är en gammal bild.
Har du ätit något efter att den bilden är tagen?
Annars så ser det riktigt gott ut.
Er ikke detta Street food , bilde er frå samme plassen og ho har flere steinbord og ei vogn med hjul p[ som ho lager maten på ute på gaten , Det er forskjell på street food i Thailand og Svensk korvkjosk med hol i veggen sarvering

P1090811.webp

P1090815 (2).webp

P1090817.webp

Tänk på potthålen i Norrland...tror vore bäst me blad fram å o slipp blödande mcpersson konstruktioner...eller vars in't en sväljade Xcact med kona o husqvarna länk bakom... :cool:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar