Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Revbenen börjar så sakteliga bli klara.
Damen meckar kyckling i airfryer’n.
Sedan tänkte vi satsa på en sallad med halloumi som tillbehör idag, skippar potatis.
IMG_3969.webp
Passar mig utmärkt att sköta grillen med en kall bira som sällskap , mestadels från hängmattan.
IMG_3970.webp

Revbenen börjar så sakteliga bli klara.
Damen meckar kyckling i airfryer’n.
Sedan tänkte vi satsa på en sallad med halloumi som tillbehör idag, skippar potatis.
IMG_3969.jpeg
Passar mig utmärkt att sköta grillen med en kall bira som sällskap , mestadels från hängmattan.
IMG_3970.jpeg
Kul, avslappnande och gott att grilla sina ribs själv :thumbsup:

Ser bra ut! Passa hjärtat bara och då tänker jag på Flora. Snacka om heart stopper. Nä äkta smör skall det vara :love_transparent:

Flora, var margarin baserad bara från början men det nya innehåller inga typer av "margarin" tillsatser...

Växtoljor 75% (rapsolja, kokos, solros), vatten, KÄRNMJÖLK, salt (1,3%), emulgeringsmedel (solroslecitin), syra (mjölksyra), naturlig arom, färgämne (betakaroten) , vitamin D.

Flora, var margarin baserad bara från början men det nya innehåller inga typer av "margarin" tillsatser...

Växtoljor 75% (rapsolja, kokos, solros), vatten, KÄRNMJÖLK, salt (1,3%), emulgeringsmedel (solroslecitin), syra (mjölksyra), naturlig arom, färgämne (betakaroten) , vitamin D.
Växtoljor måste processas för att du skall kunna bre mackan. Smör är helt naturligt och mycket nyttigare. Min ståndpunkt du får göra vad du vill med infon men läs innehållsförteckningen noga så borde du förstå att det är en processad produkt. Strunt i det ha en trevlig kräftafton istället. Ca kl 18 skall jag till kompisen och förtära lite kräftor och räkor. Blir lite gott dricka till det. Trevlig afton :)

Fast Margarin är matfett som vanligen baseras på härdad vegetabilisk olja.

Varför skulle flora inte vara margarin. Det är förvisso inte helt vegetariskt.

Växtoljor måste processas för att du skall kunna bre mackan. Smör är helt naturligt och mycket nyttigare. Min ståndpunkt du får göra vad du vill med infon men läs innehållsförteckningen noga så borde du förstå att det är en processad produkt. Strunt i det ha en trevlig kräftafton istället. Ca kl 18 skall jag till kompisen och förtära lite kräftor och räkor. Blir lite gott dricka till det. Trevlig afton :)

Förr eller senare ska vi alla lämna jordelivet, hur vi kliver av är upp till var och en.
Förutsatt att lidandet som kommer före inte är alltför hårt och avslutet blir det ni samtliga önskar i en väg av gröna skogar & en hellvetisk tjock plånbok som släktingar kommer att slåss för...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37