Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
.

20240404_122218.jpg
 
Stopp på Lotus Thalang för lunch , sedan ett stopp på Homepro för ny Micro blev en U-turn så ingen vidare färd in mot Phuket. Tänkte jag skulle ta en kväll i Chalong vad det lider och käka lite Borsjtj. . Det blev ett stopp på Makro och 1,5 kg Aussie biff , 1 kg fläskkotletter Så biff och röd tjut ikväll.

20240404_103549.jpg


20240405_065433.jpg
 
Vilka rätter blev ni serverade?
Ser "Aroi ut".
Ser kyckling och gris bollar(glömde bort Thailändska ordet " Moo xxxx". :laugh:

@JBK.Ltd.
Svägerskan sa vad det hette på thai men jag kommer inte ihåg.
Det var iallafall två sorters ris till.
Det ena riset var till rissoppa med fläsk bullar, det gröna i skålen och vitlök.
Det andra riset hade hon kokat med ingefära och buljong ifrån den kokta kycklingen till det den bruna soja såsen med jordnötter i.
Gott och vällagat var det.
 
Svägerskan sa vad det hette på thai men jag kommer inte ihåg.
Det var iallafall två sorters ris till.
Det ena riset var till rissoppa med fläsk bullar, det gröna i skålen och vitlök.
Det andra riset hade hon kokat med ingefära och buljong ifrån den kokta kycklingen till det den bruna soja såsen med jordnötter i.
Gott och vällagat var det.

Jaja! "fläskbullar".
Men jag letade i min "cabeza" efter mooxxx på thai när jag så bilden du la upp, @Kycklingen.

@JBK.Ltd.
 
En gammal kompis bakar och han gav mig tre sorters bröd dör det ingår rågmjöl och har redan ätit upp ett av bröden som var väldigt gott! De två andra sorterna var frysta och det skall bli spännande att under kommande dagarna att smaka på även dessa.

Vi åkte sedan tillsammans till en rätt ny Macro butik som ligger nära där vi bor och blev imponerad över hur rent och snyggt och hur väl t.ex.maten var upplagd jämfört med t.ex. Tesco Lotus som vi brukar handla på. Det kommer att för min del bli helt klart Macro 2 i Udon som det heter på Google Maps som jag kommer att handla på i fortsättningen. Jag köpte några fina bitar oxkött i skivor från Australien respektive från Thailand och lagade till hälften igår och blev positivt överraskad över hur bra köttet från Thailand var. Idag så blir det till att laga till och äta upp det som ör kvar.

IMG_1157.jpeg


IMG_7277.jpeg


IMG_7278.jpeg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp