Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Igår blev jag bjuden på kräftfest,god mat, och varierande dryck till kräftorna det fanns :) Bara välja öl,vin,nubbe.
Och som extra tillbehör var den obligatoriska hatten ..
Och nu idag så har lilla sambon matlagnings dag & det kommer hit några av hennes vänner, vet inte riktigt vad som står på spisen just nu,men är tydligen nån maträtter med blod i...
Själv förbereder jag ett potatismos som ska vara i en fiskgratäng..

20240823_190009.jpg

20240823_190844.jpg

20240824_130433.jpg

20240824_124846.jpg

Igår blev jag bjuden på kräftfest,god mat, och varierande dryck till kräftorna det fanns :) Bara välja öl,vin,nubbe.
Och som extra tillbehör var den obligatoriska hatten ..
Och nu idag så har lilla sambon matlagnings dag & det kommer hit några av hennes vänner, vet inte riktigt vad som står på spisen just nu,men är tydligen nån maträtter med blod i...
Själv förbereder jag ett potatismos som ska vara i en fiskgratäng..

20240823_190009.jpg

20240823_190844.jpg

20240824_130433.jpg

20240824_124846.jpg
Pärstamp :)

Ja, oftast vill han ha någon form av husman när jag är hemma, jag gillar samma käk själv så jag har inget emot att laga den typen av mat. Sist kocken ombord provade göra detta var det ungefär som om han doppat disktrasor i pannkakssmet och stekt. 55
Ja vissa filippinska kockar klarar överhuvudtaget inte av sådant och knappast annan matlagning heller. Det värsta exemplet var en som påstod att han hade jobbat på både lyxhotell och kryssningsfartyg, han kunde banne mig inte ens koka ett ägg. Hans kontrakt avslutades tämligen omgående av mig, främst på begäran av övrig filippinsk besättning.

Till dagens lunch så gjorde frugan en fläskstek med knaperstekt svåll med Air Fryern som hon blivit förtjust att använda till viss matlagning. Hon vill att vi köper en Air Fryer i Thailand också och själv så vill jag köpa mig en lite gas grill. Nu medans jag tar en kaffe med en sockerkaka med lite citronsmak som frugan har bakat så hör jag när frugan tuggar på det spröda men rätt hårda svållet från andra ändan av vårt hus 555 :D

IMG_1593.jpeg

IMG_1595.jpeg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar