Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Då jag är nykomling både på forumet och i Thailand (2:a gången i Thailand) blir man ju lite förskräckt av vad dom egentligen äter när man är född Farang Igår va det grodsoppa... i Sverige hade jag aldrig ätit grodor, men när jag är här så äter jag allt frun ger mig Än har jag inte ätit något som är äckligt, det ser ju oaptitligt ut för den oinvigde. Men som världen ser ut idag behöver vi nog alla lära oss att äta larver och småkryp.

B3F01562-9AFB-4AFE-B178-60A27364529A.jpeg

51D06237-F138-4C60-AE8E-ED51E82F7422.jpeg
Var det gott, en kulinarisk upplevelse eller funderade du, vad har jag gett mig in i.

Med den kryddningen dom har smakar det ju inte nånting speciellt. Idag va det friterade smågrodor till frukost, det va krispigt och gott faktiskt. Typ som hårdstekt bacon serverades med sticky rice och stekt ägg

3CE09B82-1346-4E1D-BE1D-56E63B008439.jpeg
Du är modig du:pinte ens med ett par rackarbajsare innan för västen ger jag mig på grodor å myrägg och annat friterat krafs;)

Modig vet jag inte! Jag tänker att om dom kan äta det så måste ju jag kunna det
Och man skall inte vara rädd för att prova, men en gräns finns förstås. Jag ger mig t ex inte på dom små musslorna som säljs på marknaden utan någon som helst kylning. Vet inte om jag har ätit groda men grillad risråtta smakade helt OK.

Du gör helt rätt som provar, nya erfarenheter är bra!

Man äter väl för att det smakar bra inte för att tillfredställa älsklingen.:p
Hur ska man kunna veta vad som är gott och inte om man inte provar? Det enda som inte varit nå vidare är den här stora vitfisken som ser ut som en braxen, den tycker jag smakar mest dy. Och när dom tillagar den hel och gallan rinner ut i såsen blir det för beskt för min smak. Små musslor har jag ätit men egenplockade, helt okej! När jag va på mc tur hittade jag en överkörd orm, knäppte kort på den och skickade till frun. Ta med den hem sa hon det blir en jättegod soppa... Jag vägrade... vart skulle jag stoppa en 2 meters orm på mc:n? Runt halsen? Nä där gick min gräns

11A9697C-DCCA-41F8-A44F-82275B7216B5.jpeg

Hur ska man kunna veta vad som är gott och inte om man inte provar? Det enda som inte varit nå vidare är den här stora vitfisken som ser ut som en braxen, den tycker jag smakar mest dy. Och när dom tillagar den hel och gallan rinner ut i såsen blir det för beskt för min smak. Små musslor har jag ätit men egenplockade, helt okej! När jag va på mc tur hittade jag en överkörd orm, knäppte kort på den och skickade till frun. Ta med den hem sa hon det blir en jättegod soppa... Jag vägrade... vart skulle jag stoppa en 2 meters orm på mc:n? Runt halsen? Nä där gick min gräns

11A9697C-DCCA-41F8-A44F-82275B7216B5.jpeg
Kanske lite besvärlig att ta hem men annars skall orm vara helt ok. En bra proteinkälla. Jag skulle inte tveka om erbjudandet kommer.
Alla fiskar är inte goda men jag gillar tilapia även om den odlas på ett tvivelaktigt sätt ibland tydligen.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar