Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Thaislafs idag.

20191007_114854.jpg
 
Man får passa på när man är i storstaden att äta gott innan man återgår till torrfisken i byn.

En riktigt bra restaurang på högsta toppen i Cebu med mäktig utsikt.

Mycket bra mat i härlig miljö.
Vettig prisnivå.
400baht/person är godkänt.

20191008_205013.jpg


20191008_194903.jpg
 
Man får passa på när man är i storstaden att äta gott innan man återgår till torrfisken i byn.

En riktigt bra restaurang på högsta toppen i Cebu med mäktig utsikt.

Mycket bra mat i härlig miljö.
Vettig prisnivå.
400baht/person är godkänt.

20191008_205013.jpg


20191008_194903.jpg
Ja torrfisk var inte bra för kolestorolet.
 
Ja torrfisk var inte bra för kolestorolet.
Jag vet inget om dina kolestorol tester eller värden. MEN PASS PÅ!!!!

Vissa tester vissar bara kolestorol värdet. Min Doktor kom springandes och sker att jag skulle dö. Ditt kolestorol är "döds" högt

Jag sa till Doktorn att kyla ner sig. (Vissa ställen kostar det extra att kolla alla värdena och man måste säga till att man vill ha det)
Gjordes igen och skyhögt kolestorol. Men det var det goda kolestorolet och det dåliga låg på minimum.

Ät mycket lax och olivolja för exempel och ditt kolestol hamnar på döds nivå. Ta full test och det syns att det är det goda kolestorolet som är högt.

3 värden:
1 dålig som ska vara lågt
2 bar som då ska vara höga
 
Jag vet inget om dina kolestorol tester eller värden. MEN PASS PÅ!!!!

Vissa tester vissar bara kolestorol värdet. Min Doktor kom springandes och sker att jag skulle dö. Ditt kolestorol är "döds" högt

Jag sa till Doktorn att kyla ner sig. (Vissa ställen kostar det extra att kolla alla värdena och man måste säga till att man vill ha det)
Gjordes igen och skyhögt kolestorol. Men det var det goda kolestorolet och det dåliga låg på minimum.

Ät mycket lax och olivolja för exempel och ditt kolestol hamnar på döds nivå. Ta full test och det syns att det är det goda kolestorolet som är högt.

3 värden:
1 dålig som ska vara lågt
2 bar som då ska vara höga
Jag låg på gränsvärdet till högt nu när jag gjorde hälsoundersökning på Bangkokhospital.
Läkaren sa att jag skulle äta mer fisk, så tänkte jag kan ju vara en bra ide då jag äter 99,5% kött och 0,5% fisk under ett år om man jämför balansen mellan kött och fisk ;)
Nu äter jag en makrill macka.

15705914929174606752189183938360.jpg
 
Jag låg på gränsvärdet till högt nu när jag gjorde hälsoundersökning på Bangkokhospital.
Läkaren sa att jag skulle äta mer fisk, så tänkte jag kan ju vara en bra ide då jag äter 99,5% kött och 0,5% fisk under ett år om man jämför balansen mellan kött och fisk ;)
Nu äter jag en makrill macka.

15705914929174606752189183938360.jpg
Det är brödet som är boven.:p:p:p.
 
ÄGG!
Du kan äta hur många ägg per vecka, de har bara goda fetter
Ok, jaja, det blir hårdträning och lite mindre portioner och mer fisk nu i 5 veckor iallafall.
Tänkte gå ner till 68kg, vägde mig igår och låg på 70kg, under hälsoundersökningen 72kg.
Jag krymper ju på längden så då får jag banta bredden med ;)
Krymt 3cm sen jag flytta till Thailand, 1cm sen förra hälsoundersökningen.
 
Jag har funderat länge, men bara funderat på saken att ta Thai Air till CPH med tomma resveskor, sen ta tåget till Malmö till Ica Maxi fylla veskorna med olika Pågens bröd å olika mat, sill å gott å blandade grejor.
Tåget tillbaka till Kastrup å ta flyget hem samma dag.
Landar vid 08 tiden sen tåg å handla sen tåg å flyg 14:30
Är det galet??
Det är snart jul å många jular här har jag saknat lite grejor av mat. Kavring ojoj
Bara funderat. Lite CRACY va...??? :xmas_smiley: :xmas_smiley: :eek:
 
Jag har funderat länge, men bara funderat på saken att ta Thai Air till CPH med tomma resveskor, sen ta tåget till Malmö till Ica Maxi fylla veskorna med olika Pågens bröd å olika mat, sill å gott å blandade grejor.
Tåget tillbaka till Kastrup å ta flyget hem samma dag.
Landar vid 08 tiden sen tåg å handla sen tåg å flyg 14:30
Är det galet??
Det är snart jul å många jular här har jag saknat lite grejor av mat. Kavring ojoj
Bara funderat. Lite CRACY va...??? :xmas_smiley: :xmas_smiley: :eek:
Sill och sånt räcker väl du åker till Pattaya, sist jag var på Friendship hade dom Svensk importerad sill av olika slag.
 
Jag har funderat länge, men bara funderat på saken att ta Thai Air till CPH med tomma resveskor, sen ta tåget till Malmö till Ica Maxi fylla veskorna med olika Pågens bröd å olika mat, sill å gott å blandade grejor.
Tåget tillbaka till Kastrup å ta flyget hem samma dag.
Landar vid 08 tiden sen tåg å handla sen tåg å flyg 14:30
Är det galet??
Det är snart jul å många jular här har jag saknat lite grejor av mat. Kavring ojoj
Bara funderat. Lite CRACY va...??? :xmas_smiley: :xmas_smiley: :eek:
PASS PÅ!!!!

Jag gjorde det en gång, skulle betala en räkning. Flyger man så får man ögonen på sig. Knark smuggling etc. så man kan räkna med lite extra besvär om dom undrar.
 
Jag har funderat länge, men bara funderat på saken att ta Thai Air till CPH med tomma resveskor, sen ta tåget till Malmö till Ica Maxi fylla veskorna med olika Pågens bröd å olika mat, sill å gott å blandade grejor.
Tåget tillbaka till Kastrup å ta flyget hem samma dag.
Landar vid 08 tiden sen tåg å handla sen tåg å flyg 14:30
Är det galet??
Det är snart jul å många jular här har jag saknat lite grejor av mat. Kavring ojoj
Bara funderat. Lite CRACY va...??? :xmas_smiley: :xmas_smiley: :eek:

Det är sånt du skall hålla kontakt med mig för... har väldigt ofta tom väska med mig ner... denna gången fylldes den med godsaker till en vän i Pattaya...

1570595713458.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp