Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Äta-i-bilen-mat idag...

20191010_145025.jpg
 
Får bli pizza när jag kommer hem ;)
Kocken gör pizza varje Söndag men jag är inte så förtjust i "hemlagad" pizza.
Helt riktigt!

Pizza, hamburgare o tårta ska köpas på en servering. Hur många gånger har man inte sprungit på tårt kalas med hemgjord skit. 2 sockerkaks bottnar med sylt o grädde. ( Fan vad påhittigt)

I bland e man glad för sina 2,8 mellan bak fickorna. Bara att säga att man e på diet så slutas det trugas.

Hamburgare, gör då rediga pannbiffar eller köttbullar med grädd sås istället. Det vattnas i munnen bara man tänker på Sibylas 750 g hamburgare med västkust och allt det hette (Kallas populärt för dassa locket) med en pucko. Snabb kokt med bröd medans man väntade
 
Äpplen får det bli ;)
Lunchen idag blev tonfisksallad.
PASS PÅ!!!

Försiktigt försiktigt om du ska börja med äpple!!

Sprang till Tops Market och fick sladd i sista kurvan och det gick riktigt galet. Jag hamnade på Tony Romas och fick beställt en dubbel "FULL BABY BACK" av bara farten. Knappt man kunde gå där ifrån.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg


Varje påse har 6 äpplen och kosta 100 Baht nått. 10 påsar köper jag i månaden. Man får som sagt var tvinga i sig äpplena och det händer att man glömmer äta dom. Och det även om jag har placerat dom så dom slår mig på käften när man öppnar kylen.

Har man glömt dom i 3 dagar får man trycka i sig 6 på ett bräde.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg
 
PASS PÅ!!!

Försiktigt försiktigt om du ska börja med äpple!!

Sprang till Tops Market och fick sladd i sista kurvan och det gick riktigt galet. Jag hamnade på Tony Romas och fick beställt en dubbel "FULL BABY BACK" av bara farten. Knappt man kunde gå där ifrån.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg


Varje påse har 6 äpplen och kosta 100 Baht nått. 10 påsar köper jag i månaden. Man får som sagt var tvinga i sig äpplena och det händer att man glömmer äta dom. Och det även om jag har placerat dom så dom slår mig på käften när man öppnar kylen.

Har man glömt dom i 3 dagar får man trycka i sig 6 på ett bräde.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg
Fasen, var håller du hus? Tony Romas - nu dräglar jag som en gammal boxer än en gång. Har aldrig ätit så goda revben någonstans. Har käkat på Tony Romas i Redondo Beach, Long Beach och senast i Makati, Manilla. Det är ju värt att ta långa omvägar bara för att komma dit!!
 
Fasen, var håller du hus? Tony Romas - nu dräglar jag som en gammal boxer än en gång. Har aldrig ätit så goda revben någonstans. Har käkat på Tony Romas i Redondo Beach, Long Beach och senast i Makati, Manilla. Det är ju värt att ta långa omvägar bara för att komma dit!!

Då förstår du ju att man måste ha en dubbel när man väl är där. Bakade potatis soppan försvinner ju som en aspirin så lika bra o ta 2 av dom också
 
Fasen, var håller du hus? Tony Romas - nu dräglar jag som en gammal boxer än en gång. Har aldrig ätit så goda revben någonstans. Har käkat på Tony Romas i Redondo Beach, Long Beach och senast i Makati, Manilla. Det är ju värt att ta långa omvägar bara för att komma dit!!
När jag är i bkk är jag på hotell på terminal 21 och där har de Tony Romas och nu dräglar jag på minnena.
 
PASS PÅ!!!

Försiktigt försiktigt om du ska börja med äpple!!

Sprang till Tops Market och fick sladd i sista kurvan och det gick riktigt galet. Jag hamnade på Tony Romas och fick beställt en dubbel "FULL BABY BACK" av bara farten. Knappt man kunde gå där ifrån.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg


Varje påse har 6 äpplen och kosta 100 Baht nått. 10 påsar köper jag i månaden. Man får som sagt var tvinga i sig äpplena och det händer att man glömmer äta dom. Och det även om jag har placerat dom så dom slår mig på käften när man öppnar kylen.

Har man glömt dom i 3 dagar får man trycka i sig 6 på ett bräde.

IMG_20191010_194417.jpg


IMG_20191010_194523.jpg
Tops är för dyrt för en stackars arbetare, får hoppas på billigare äpplen på Big-C ;)
Kanske skall börja äta frukt mitt fruktintag har har varit lägre än fiskintaget.
 
Tops är för dyrt för en stackars arbetare, får hoppas på billigare äpplen på Big-C ;)
Kanske skall börja äta frukt mitt fruktintag har har varit lägre än fiskintaget.
Jag har ett trick. Jag kör mango, papaya, annanas, banan som hackas i små bitar, hacka ner ett par äpple. (Dom smkar inte i denna goda mix) Släng i mandel o hassel nötter och ett par skedar kanel sen har du salad för ett par dagar o d e fan så gott
 
När jag är i bkk är jag på hotell på terminal 21 och där har de Tony Romas och nu dräglar jag på minnena.
Jag hadde tur med det Argentinska stället vid Terminal 21. Innan dom byggde om var man där minst en gång om dagen och åt lamkottlet. Kunde man sitta vid bar disken oi vara ananym.

Nu e d ombyggt och man måste sitta och exponera sina ätstörningar för öppen ridå. Så jag var där vara en gång efter det
 
Hoppade över fisken till middag för det var pannbiff och brunsås, sen tog jag lite glass och en muffins till efterätt.
Räckte med tonfisk till lunch.
 
Jag hadde tur med det Argentinska stället vid Terminal 21. Innan dom byggde om var man där minst en gång om dagen och åt lamkottlet. Kunde man sitta vid bar disken oi vara ananym.

Nu e d ombyggt och man måste sitta och exponera sina ätstörningar för öppen ridå. Så jag var där vara en gång efter det

El Gaucho. Finns en till på soi 11, samma byggnad som Mercure. Där finns det sittplatser som erbjuder ostört frossande.
 
El Gaucho. Finns en till på soi 11, samma byggnad som Mercure. Där finns det sittplatser som erbjuder ostört frossande.
Tack för den du!!

Här ska man gå på diet och man är av vänjd o så droppar du den. Jaja, nu får man hoppas man kan undvika den. Innan var man varje dag. Gick förbi ute på Sukhumvit och dom ställde sig att börja ropa på en.

Samma, nu har man inte varit på Marriott på, ja ett tag. Men innan var man där och åt den bästa buffen i världen minst 3 gånger i veckan. Äter aldrig buffet, men den buffen går inte av för hackor

2500 eller 2700, men gör inte misstaget och förväxla den med en 99 Bahts buffet i Pattaya.

Hmmmm, kanske skulle gå och ta en titt
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp