Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Middagen idag fick ungarna bestämma. Det blev kyckling á la KFC med pommes. Ingen drömmåltid precis, men gott ändå.

I morgon bestämmer jag, då blir det Tom Kha Goong. Smaskens!! :)

"Berralund " sa:
Middagen idag fick ungarna bestämma. Det blev kyckling á la KFC med pommes. Ingen drömmåltid precis, men gott ändå.

I morgon bestämmer jag, då blir det Tom Kha Goong. Smaskens!! :)
Det verkar som thaiungarna är mer svenska än du är? ;D

I dag blir det bara lite ost o kex o lite %

ImageUploadedByTapatalk1338911514.803074.webp

ImageUploadedByTapatalk1338911754.101572.webp

Vi har trotsat vädrets makter och grillat färdigmarinerad fläskkarré. Ungarna åt som att dom inte hade sett mat förut, så det smakade utmärkt även för dom. :)

Därtill intog jag ett par glas rödtjut, en perfekt start på kvällen. Nu fattas bara en god kopp kaffe, thé för frugan. :nod:

Ser inte fel ut Micke, mycket rött i Som Tam:en. Vad kan man mer begära med Leo därtill??

Här serverades ärtsoppa med pannkakor till lunch och fläskkotletter till middag. :P

"Berralund " sa:
Ser inte fel ut Micke, mycket rött i Som Tam:en. Vad kan man mer begära med Leo därtill??

Här serverades ärtsoppa med pannkakor till lunch och fläskkotletter till middag. :P

Ja kan lova det smaka gudomligt Berralund :)
har prövat ärtsoppa på tanten o de funka bra

Jodå, frugan har också provat på ärtsoppa och hon gillar det. Men hon undrade varför hon blev så "konstig" i magen efteråt. ;D ;D ;D

Risgrynsgröt med kanel och mjölk fungerar också väldigt bra. Min fru gillar det, inte konstigt kanske det är väl närmast hemlandstoner. Fast ändå Svenskt.

/Anubaan

Idag blir det hemgjord lasagne till middag hos mamsen! ;D

kenneth28

Helt OK! Här fick man nöja sig med Wienerschnitzel med tillbehör. Inte nyttigt men gott. Ingen thaimat på jobbet här inte! :(

Nej, det var inte min mening att referera till thaimat i näringshänseende. Wienerschnitzel är ju onyttigt pga paneringen mm, vad jag menade är att jag saknar thaimaten. Människan är enligt min mening ett vanedjur, och jag är ett sådant i högsta grad. Det serveras nästan enbart thaimat därhemma. :)

"Berralund " sa:
Nej, det var inte min mening att referera till thaimat i näringshänseende. Wienerschnitzel är ju onyttigt pga paneringen mm, vad jag menade är att jag saknar thaimaten. Människan är enligt min mening ett vanedjur, och jag är ett sådant i högsta grad. Det serveras nästan enbart thaimat därhemma. :)
Gillar du inte riktig mat d.v.s. falangmat? 8)

Visst gör jag det men hemma har jag vant mig vid thaimaten. Jag äter dock inte allt, men å andra sidan äter jag inte all falangmat heller. T ex går både phlaaraa och surströmming bort. :o

"Berralund " sa:
Visst gör jag det men hemma har jag vant mig vid thaimaten. Jag äter dock inte allt, men å andra sidan äter jag inte all falangmat heller. T ex går både phlaaraa och surströmming bort. :o
Vill du äta riktig mat lär du väl få laga den själv.Jag lider med dig. ;D

"legolas " sa:
OK förstår vad du menar med paneringen där. Det finns väl mycket sådana där småsaker som kanske inte är 100% nyttiga. Men å andra sidan så har vi en sådan "kraftig" mat p.gr.a. vårt klimat och vårt mycket tyngre arbete. Våra kroppar kräver väl det antar jag, förr, kanske inte lika mycket idag förstås!!

Men å andra sidan så hade vi aldrig ens överlevt och utvecklat oss i vår kultur med den maten som thai stoppar i sig.

Så det kanske är en bra lösninga när man gillar thaimat, att man går ut till den lokala thairestauranten och köper hem lite hasip/hasip-mat, De har ju anpassat thaimaten till svenska förhållanden, precis som kinamännen gjort och alla andra...

Men du kan ju å andra sidan "äta upp dig" när du åker iväg till jobbet, det är ju himla bra... men vi kan väl enas i alla fall om att vi har tur som kan välja...... Vi kan käka det som vi vill äta, och alla andra skall bara skita i det...

ha det bra
legolas

Jodå, visst kan vi enas om det. Men en sak är säker - Min kropp har aldrig fordrat något arbete och därmed inte en massa mat. Det senare har jag dock misslyckats kapitalt med. :D

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar