Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Nu blir det våfflor till dikesgrävarna

IMG_3604.webp

Inga bilder.
Men har just ätit den bäst tillreda "Lab Moo" någonsin från en 14 årig släkting till Keyla, som bara ville ge "fąrangen" ett smakprov på vad hon kan göra.
På vägen ner så hettade tillräckligt, blir till att vänta på om "Utgången" blir den samma. :laugh:

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Inga bilder.
Men har just ätit den bäst tillreda "Lab Moo" någonsin från en 14 årig släkting till Keyla, som bara ville ge "fąrangen" ett smakprov på vad hon kan göra.
På vägen ner så hettade tillräckligt, blir till att vänta på om "Utgången" blir den samma. :laugh:

@JBK.Ltd.

Världens bästa maträtt så länge den inte är torr, har tillräckligt med rostat ris, syrlig, en massa torkad chili och en skvätt sälta.

Så här ser det ut om man tittar på skålen jag tog maten från. Vill du klaga på färgskalan kan du tala om vilkenbelysning jag ska använda för att du ska bli nöjd!
20251228_190122.webp

I det här tillfället kände jag inte för att ta mera sås från skålen. Beklagar att det inte passade dig.
Varför så upprörd och taggarna utåt?

Här ser man tydligt kaffir lime bladen och den röda coccosmjölk baserade såsen. Något som kännetecknar en paenang curry.

Tack för att din förtydligade. Nu ser man tydligt att det inte är någon lokal special variant som skiljer ut sig markant från mängden.

Det får nog bli en Paenang med räkor för mig idag.......

Hej.
Idag blev det chiliconcarne enligt ett gammalt recept från "Bonniers stora kokbok" utgiven 1992. Där varnar man för att rätten inte är nåt för känsliga magar :). Tiden går. I dag efter alla nya influenser av mat från hela världen så känns varningen något obefogad. Gott är det i alla fall. Köttfärs, vitlök, lök, selleri, paprika, tomater, köttbuljong och skitstark chili från fruns föråd. Äts tillsammans med vita bönor och ris.
MVH Lilla Fridolf

chiliconcarne.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar