Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Ägg, soppa och somtam idag

Enis

IMG_8420.webp

IMG_8421.webp

IMG_8422.webp

IMG_8424.webp

Varför så upprörd och taggarna utåt?

Här ser man tydligt kaffir lime bladen och den röda coccosmjölk baserade såsen. Något som kännetecknar en paenang curry.

Tack för att din förtydligade. Nu ser man tydligt att det inte är någon lokal special variant som skiljer ut sig markant från mängden.

Det får nog bli en Paenang med räkor för mig idag.......
Det var du som klagade inte jag! Vore mycket trevligare om du höll en god ton. Ska du klaga får du ange en standard som ska uppnås. Lär dig att vara mera positiv istället. Då blir det mindre taggar utåt.

Blev räkröra i avokado och lövbiff idag på begäran, köpte 1,5kg lövbiff gick åt.
Gjorde pommes till thaidelen ifall att men potatisgratängen gick åt bara pommes kvar.
Nu dötimmar till tolvslaget, filmen tröttna dom på snabbt och farsan somna i fåtöljen.
Så nu fördriver tiden tills får smälla av fyrverkerierna.

20251231_180727.webp

Det var du som klagade inte jag! Vore mycket trevligare om du höll en god ton. Ska du klaga får du ange en standard som ska uppnås. Lär dig att vara mera positiv istället. Då blir det mindre taggar utåt.
Visa gärna var jag "klagat" och den otrevliga tonen.

Färg är objektivt, det finns en skala även konstaterandet av den obefintliga sås mängden ett faktum, detta fick mig att undra om det kunde vara någon lokalt anpassade paenang Curry.

God fortsättning på.dig förresten!

Efter nyårsfirandet så blir det en sallad till lunch idag. Ikväll naturligtvis den obligatoriska kebabpizzan!

IMG_20251225_190812.webp

Visa gärna var jag "klagat" och den otrevliga tonen.

Färg är objektivt, det finns en skala även konstaterandet av den obefintliga sås mängden ett faktum, detta fick mig att undra om det kunde vara någon lokalt anpassade paenang Curry.

God fortsättning på.dig förresten!

Efter nyårsfirandet så blir det en sallad till lunch idag. Ikväll naturligtvis den obligatoriska kebabpizzan!

IMG_20251225_190812.webp
Julia säger att med åldern på ett naturligt sätt så övergår man till ett barn...samma i Thailand med. Behov av bekräftelse och gnäll är ett tydligt symtom förurom bakomliggande sjukdommar så klart. Något vi måste ha full förståelse av, även här ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar