Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Tänk om man skulle ha samma tur som Berra. Bli bjuden på thaikäk och slippa göra bort sig i köket på egen hand. Snacka om att Berra är gubben med guldbyxor.

"Sir One " sa:
Tänk om man skulle ha samma tur som Berra. Bli bjuden på thaikäk och slippa göra bort sig i köket på egen hand. Snacka om att Berra är gubben med guldbyxor.

Snabba på och gift dig med din älskling så kan du också njuta av livets sötma! Du ångrar dig inte!! ;)

Berra. Bra karl blir redlös själv.
Se bara denna Tom ka gai som jag i afton avnjuter i ensamhet. Vem behöver fruntimmer?
Jo, jag gör det men maten klarar jag hyggligt

tomkagaj.webp

"Sir One " sa:
Berra. Bra karl blir redlös själv.
Se bara denna Tom ka gai som jag i afton avnjuter i ensamhet. Vem behöver fruntimmer?
Jo, jag gör det men maten klarar jag hyggligt

Det vet du väll finns inte ett fruntimmer som lagar bättre mat än oss rediga grabbar ;)

....vad fasiken är en tom ka gai mot en varm och välkomnande famn att krypa in i när natten och mörkret lägrar sig i stugan och när kalla isande vindar drar in genom varenda springa i ens enkla läger? Längtan förstärks av vintermörkret.
Sir One byter gärna bort varenda tom ka gai mot en stunds lägrande med den tilltänkta.
Dags för förändring i tillvaron, dags för ännu en resa, den sista innan hon kommer hit.
Dags att se över de sinande tillgångarna.
Jag har inte vågat säga det på V75 tråden med risk att inte bli trodd men min granne Annlouise prickade in 7 rätt som gav c:a 14000 SKR. 2400 till mig vilket blev att välkommet tillskott till reskassan. Snart dags att telegrafera att nyckeln till kyskhetsbältet är på G :)

Dagens Lunch är kycklingfile i curry, chili och självklart ris till det.

Måste bara tillägga att en man har lagat maten och den smakar himelskt. :thumbsup:

Lunchen idag blev intagen på SubWay! Detta var faktiskt första besöket där, kan absolut rekommenderas. :)

Middagen blev återigen (på allmän begäran) glasnudelsallad, Jam. :P

Äter bara vegetariskt för tredje dagen och så blir det i sex dagar till.Det är vegetarisk festival till Buddhas ära och folket är vitklädda. 8)

Så idag va det dax för mäster kocken efter jobbet igen att ställa sig vid spisen

uploadfromtaptalk1350836413583.webp

uploadfromtaptalk1350836468087.webp

uploadfromtaptalk1350836481001.webp

uploadfromtaptalk1350836498280.webp

uploadfromtaptalk1350836520832.webp

uploadfromtaptalk1350836533269.webp

uploadfromtaptalk1350836546560.webp

Till lunch blev det frugans suveräna hemgjorda thailändska vårrullar. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Middagen njöt vi av en ugnsgrillad kyckling med tillbehör, väldigt gott. Nu blir det en stark god mugg med kaffe från ett rosteri i Helsingborg. :)

"Berralund " sa:
Till lunch blev det frugans suveräna hemgjorda thailändska vårrullar. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Middagen njöt vi av en ugnsgrillad kyckling med tillbehör, väldigt gott. Nu blir det en stark god mugg med kaffe från ett rosteri i Helsingborg. :)

Avundsjuk :(

Ugnsgratinerad svampmacka med bacon och greveost slank ner som en smäck så här på söndagskvällen.

Har under tre dagar käkat i Spanien, största besvikelsen en enstjärnig restaurang i marbella. Jag hade ändock tur i mina val men det var inte värt lyxpriset. Bästa maten fick vi på golfrestaurangen vi spelade golfen på.

"b-tung " sa:
Ugnsgratinerad svampmacka med bacon och greveost slank ner som en smäck så här på söndagskvällen.

Har under tre dagar käkat i Spanien, största besvikelsen en enstjärnig restaurang i marbella. Jag hade ändock tur i mina val men det var inte värt lyxpriset. Bästa maten fick vi på golfrestaurangen vi spelade golfen på.

Problemet med dessa stjärnor är att dom kan ha fått det p.g.a inredning och kvaliteten på talriken.
Ibland undrar man om dom inte är köpta.

Jaha!

Då var dagens lunch intagen och nerstoppad i magsäcken, lab moo.
En underbart god kopia, liknande fru glimt tillverkar, smakmässigt gottigottgott, men något svagare i styrka, men för det så slapp man inte näsans rinnande och dess effekt av okontrollerade svettningar..

Jo-Be

"ledarn " sa:
Jag har även hört på avvägar att Lego kör med samma !!!!

Och detta är helt av egen vilja och inte för att "blidka" frugan så han får komma i närheten av henne... :angel_transparent:

Frugan min!
Försökte att intala mig att äta vegetariskt under dessa dagar i LOS, men jag tycker att det är taskigt att ät upp djurens mat, som jag själv ska äta upp senare
(djuren alltså).. ;D :D ;D

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37