Deklarera 2017

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Nu har jag äntligen deklarerat. Vi har haft papperna i flera veckor och ändå skjuter jag upp något som tog knappt 10 sekunder för 3 deklarationer via sms.
Jag ska betala ca 1900kr och mannen får tillbaka ca 3000kr.

Är ni som ska deklarera färdiga med det ännu?

Japp, provade för några dagar sen att göra det via internet och telefon, hur enkelt och smidigt som helst.

Sen slipper jag skicka den med post då dom tagit bort möjligheten att lämna in den på det lilla kommundelskontoret.

Pengarna räcker till en flygbiljett när det blir någon kampanj.....

Nu har jag äntligen deklarerat. Vi har haft papperna i flera veckor och ändå skjuter jag upp något som tog knappt 10 sekunder för 3 deklarationer via sms.
Jag ska betala ca 1900kr och mannen får tillbaka ca 3000kr.

Är ni som ska deklarera färdiga med det ännu?
Kycklingen!!! En smålänning som betalar?? ;) Du måste vara unik... :D:D:D

Har gjort min men gjort diverse avdrag som jag ej fått bekräftat från skatteverket
Första gången jag fått rest 1050kr:confused: går avdragen igenom tillbaks 22000kr:);)

Jag har deklarerat. Smärtsamt då det blir restskatt årligen tills jag dör :confused:. Restskatten beror på pension från grannlandet, där man är skattefri:(. Skattemyndigheten vill ha betalt:mad::mad::mad:.

Gjorde min och frugans första dagen dom öppnade upp..
Det blir ca: 30,000:- tillbaka om avdragen går igenom..??
Har du kollat vad sve har för regering. Misstänker att avdragen går inte igenom. Antagligen påhittade grejer... :p (obs ironi) fast vet att du är inte så känslig som vissa andra här.

Jag skall ju inte göra deklaration egentligen men jobbade lite förra sommaren i Sverige så fick godkänna ändå uppgifterna trots att jag har sink? Lurigt. Fast jag har redan fått sextusen svenska kronor till kontot och fattar inget. Det är ibland skönt att inte ha koll. :p :D

Har du kollat vad sve har för regering. Misstänker att avdragen går inte igenom. Antagligen påhittade grejer... :p (obs ironi) fast vet att du är inte så känslig som vissa andra här.
Inga konstiga avdrag det handlar om...
Och dom ska gå igenom även om dom kollar.. :nod::nod:
Men det är ändå lite oroligt varje år... Som att besikta bilen lite.. Ha, ha, ha..

Du har samma noja som jag. Bilbesiktning och skatt.
Skitnervig varje gång, men det går alltid bra.
Köpte en sommarbil en jätteliten merca förra sommaren. Lämnade den till dottern, har inte hört om hon har sålt den eller vad som har hänt. Känner henne och skulle inte vara så överraskad om bilen står där nästa gång vi kommer till Sverige. Besiktat och klart. En kan ju drömma i alla fall :cool:

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp