En man gick över en gata i Pattaya

Du kanske också vet hur det är med grusvägarna där vi bor i Thailand. Vad än BTT skriver är det så mycket hittepå att det finns väl väldigt få som vet när han var i Thailand sist. Du som vet kan upplysa mig.
läs det som skrivs på forumet och försök att förstå, jag har inte sett att du varit i Thai överhuvudtaget tror du sitter i din etta och svammlar

Den som har tre filer i varje riktning är grusvägen som går förbi vårt hus, som ligger kanske 6 km från rondellen. Den sista grusvägen i byn undrar jag om det inte var den soi som går förbi vårt gästhus. Numera flera 100 tal meter betongväg.

Jag är faktiskt riktigt imponerad av hur thailändarna kör i rondellen. Tror nästan att de är bättre på rondelkörning än rätt många svenskar. Riktigt duktiga att använda blinkersen när de byter fil också. Fast sånt tror jag inte du upptäcker när du surfar runt om Thailand på internet. Som du antyder så har det hänt en del sedan 90-talet. Var det då du sist var i Thailand?

Nej senaste gången var i mars 2015. Jag och Berit var där och bodde bland annat på Stefans guesthouse i Jomtien och på Flipper House soi 7. Det var innan vi fick Selma.

BTT

Å allt var som på 90 talet ?
Det går alltid hitta nån gata eller nåt ställe som är som det alltid har varit, troligen samma "tjejer" oxå som på 90-talet.....:afro:

Men, det har ju hänt så mkt vid sidan om som tex BTT missar, då han inte varit på plats sen 90-talet (förutom nån odokumenterad gång för 10 år sen med sin svenska sambo).
Tror de som var i Fiskebyn på 70-80-talet sa ungefär samma sak till oss som dök upp lite senare.

De flesta utvecklas och går vidare i livet, precis som Thailand har gjort.
Men det finns givetvis nostalgiplatser där "tiden stått (nästan) stilla". Och där kan även de människor som knappt utvecklats sen 90-talet trivas :beer:

Å allt var som på 90 talet ?

Nej det var det inte. Jag var hårdbevakad av Berit bland annat. En kväll skulle jag gå ut och äta en tallrik nudelsoppa ute vid gästhuset i Jomtien. Dom hade ett nudelstånd utanför seven eleven butiken precis efter hörnet på gatan ut mot beach road. När jag hade suttit där i ca 5 minuter kommer Berit och säger att hon undrade vart jag tog vägen. Nu hade jag ju inga planer på hitta på något skumt.
Troligen skulle hon bevaka så att jag inte smet in på något apotek och köpte sömntabletter.
Men det var trevligt att sitta och titta på söta thailändskor igen.
Och faktiskt lyckades jag få med Berit till några barer med. Jag märkte ju att hon kände sig obekväm med 6-7 unga bartjejer innanför disken men det var inga stora problem.

BTT

Han bara svamlar , Var där 2015 när han höll på med Maitan , Rena lögner alltihopa han håller på med .

Maitans var 2012. Det vet jag för det var några månader efter att jag fått min ICD pacemaker inopererad och sen på plats i Pattaya fick jag vatten i lungorna och las in på sjukhus i Bangkok.
Det var därför det inte blev någon Maitan.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp