Har många kompisar här från Uk när de frågar mig om min pension och jag upplyser att jag från staten har dryga 40,000 thbt så säger de att detta är riktigt bra om man jämför med en normal pension från UK
65000 Baht/mån i pension I Sverige från 62 år och 1mån, är ingen onormal summa om du har tjänstepension. Den är mycket viktig. Tyvärr så påverkar ju den dåliga kursen summan.Hej
Här är en insändare ifrån The Nation i ämnet, en falang som uppenbarligen tycker att Thailändska myndigheter har hårda krav på utlänningar.
Have Thai authorities changed their mind about attracting ex-pats?
your sayJanuary 28, 2019 01:00
To require ex-pats to maintain Bt800,000 in a Thai bank or deposit Bt65,000 into a Thai bank every month is what it is – a Thai Immigration law or directive.
Think about it. Bt800,000 and Bt65,000 are substantial amounts of money. In addition, word is that Thai Immigration may require ex-pats to have Thai medical insurance or a guaranteed alternative, which could be very expensive for some to obtain or make adjustments for. This all begs the question, does Thailand and Thailand Immigration even want ex-pats to live or move here?
Don
Have Thai authorities changed their mind about attracting ex-pats? - The Nation
Mvh isan lover
Försäkringen är bara ett krav om du har Long stay O-A visum, det gäller inte Non Imm O visum.