Flyttstädar ni i Thailand.

Flyttstädar ni ?
När ni hyr långtid (1-6 månader eller kanske längre).
Det brukar jag göra och vilken överaskning det brukar vara för uthyraren, när det är mycket renare än när jag flyttade in.

Men jag städar även innan jag flyttar in, för Thai är ej så noga som jag vill ha det. (Min erfarenhet)

Det kan möjligtvis vara rent på golvet, men öppnar man kylen så är det ej rengjort.

Visa bilaga 20180305_175343.jpg

När jag långtidshyrt har det varit reglerat i kontraktet att det ska vara utstädat vid flytt, innan det är avsynat och godkänt får man inte tillbaka depositionen.
Samma när jag flyttar in, ostädat ger avdrag på första hyran, så det avsynas ordentligt av mig. Brister och skador dokumenteras så det inte uppstår tvist om en gammal skada.

När jag långtidshyrt har det varit reglerat i kontraktet att det ska vara utstädat vid flytt, innan det är avsynat och godkänt får man inte tillbaka depositionen.
Samma när jag flyttar in, ostädat ger avdrag på första hyran, så det avsynas ordentligt av mig. Brister och skador dokumenteras så det inte uppstår tvist om en gammal skada.
Sorry, jag hyr inte bor bara på hotell och dom städar efter mig.:D

Betalar alltid för städningen om det inte ingår, vem fn jobbar sig med sånt för några 100 baht?

Som @kurant skrev hyr man hus eller condo långtidskontrakt så skall det vara flyttstädat när man flyttar, sen om man betalar för det eller ej är en sak men är det inte det så kommer det sluta med en diskussion angående depositionen.
Samma gäller i Sverige skall vara flyttstädat annars får du en efterräkning.

Får faktiskt tycka att det blivit för mycket @nmax påhopp de sista dagarna, han är bra på att hoppa på folk själv men börjar fan likna mobbning.

Hur fn tänkte du nu, fullständigt hjärnsläpp?
Du skrev ju och undrade vem som städade för några 100 baht, jo de som du ser på baren. De jobbar dagtid med städning och sen med städning. Inte så mycket till hjärnsläpp!

Du skrev ju och undrade vem som städade för några 100 baht, jo de som du ser på baren. De jobbar dagtid med städning och sen med städning. Inte så mycket till hjärnsläpp!
Du har då väldiga problem med läsförståelsen om du tolkade det så och kan lova dig att dom som jobbar på barerna inte är ett dugg intresserade av städkneg för ett par hundra.
Har du ens varit i Thailand Janne?

Senast redigerad av en moderator:
Du har då väldiga problem med läsförståelsen om du tolkade det så och kan lova dig att dom som jobbar på barerna inte är ett dugg intresserade av städkneg för ett par hundra.
Har du ens varit i Thailand Janne?
Hoppla hoppla ... var värst vad ilsk du är!

Nu är ju inte alla intresserade av att sälja sex i barerna utan gör allt för att tjäna några hundra baht extra ... i bland undrar man om du bor i Thailand!

Jag skrev det ju med glimten i ögat, men kanske inte lätt att förstå om man är så uppjagad som du vekar vara nu! Ta det lugnt och sov en stund!

Hoppla hoppla ... var värst vad ilsk du är!

Nu är ju inte alla intresserade av att sälja sex i barerna utan gör allt för att tjäna några hundra baht extra ... i bland undrar man om du bor i Thailand!

Jag skrev det ju med glimten i ögat, men kanske inte lätt att förstå om man är så uppjagad som du vekar vara nu! Ta det lugnt och sov en stund!
Ilsk nej men du får ju allt om bakfoten, fryser du om huvudet?

Senast redigerad av en moderator:
Det måste vara brist på sysselsättning när man måste tjafsa hela tiden. Jag måste vara trög men fattar inte vad det ger i tillfredsställelse att hoppa på folk.

Vad gäller städning är det självklart för oss att uppfylla skrivna förpliktelser och det har heller aldrig kommit några efterräkningar. Flyttstädning i Sverige har vi låtit något företag göra sen får dom hantera eventuella klagomål.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp