Gammel og ingvalid i Thailand

Når noen har det godt i Thailand ,så kommer avensjuko frem . Det er det samma med nordbaggarne ,skriver du noe positivt om Thailand , så rosemåler du Thailand og fantaserer om virkligheten . Men skriver du noe negativt om Thailand då er dei enige med deg .
Hej

Ja att man som falang blir bra behandlad , bemött och t.o.m får ta del av statliga och kommunala förmåner upprör alltid samma människor.

Mvh isan lover

Jag har en mycket positiv syn på Thailand och dess befolkning. Jag trivs utmärkt men att det finns personer som använder forumet för att sprida sin propaganda om sossarnas förträfflighet och att antisemitism förekommer är jag negativ till.
Om du letar fram ett inlägg med sossepropaganda tror jag mig lätt hitta minst 10 med propaganda för SD!

Hej

Det verkar dock inte hjälpa för en del gaphalsar var dom bor. :)

Själv har jag tillsammans med övriga familjen haft mer eller mindre gratis sjukbård, läkemedel och tandvård sedan 30 bahts reformen på tidigt 2000-tal.

Mvh isan lover
Det du räknar upp är struntsummor. Det är när det behövs avancerad sjukvärd det blir dyrt men det tycks du inte begripa utan tror att du är en previlligerad turist.

Hej

Själv har jag tillsammans med övriga familjen haft mer eller mindre gratis sjukbård, läkemedel och tandvård sedan 30 bahts reformen på tidigt 2000-tal.

Mvh isan lover

Själv går vi till Bangkok hospital.
Kostar inte mycket och skulle det vara något allvarligare så finns ju försäkring.
Fast då kanske man inte blir integrerad dikesgrävare.
Idag har jag inte jobbat. Kanske jobbar imorgon.
Det är ju inte riktigt att integrera sig. Övriga gör ju inte ett skit

Det du räknar upp är struntsummor. Det är när det behövs avancerad sjukvärd det blir dyrt men det tycks du inte begripa utan tror att du är en previlligerad turist.
Hej

Allvarligare åkommor har jag en försäkring för, men jag tycker att det är bra att ha fri tillgång till det en vårdcentral, tandhyginist och tandläkare kan erbjuda ändå.

Mvh isan lover

Själv går vi till Bangkok hospital.
Kostar inte mycket och skulle det vara något allvarligare så finns ju försäkring.
Fast då kanske man inte blir integrerad dikesgrävare.
Idag har jag inte jobbat. Kanske jobbar imorgon.
Det är ju inte riktigt att integrera sig. Övriga gör ju inte ett skit
Hej

Själv är jag också registrerad på Bangkok Hospital men vi har 1.5 timma med bil dit så vi företdr att använda vår lokala vårdcentral och vår Amphoes skulhus.

Mvh isan lover

Hej

Själv är jag också registrerad på Bangkok Hospital men vi har 1.5 timma med bil dit så vi företdr att använda vår lokala vårdcentral och vår Amphoes skulhus.

Mvh isan lover

Du menar skjulhus?

Själv har jag bara använt tandvården i Thailand förutom att för typ 20 år sedan tog någon spruta då jag blev jävligt myggbiten.

Jag är mer eller mindre aldrig sjuk.
Inte en dag med sjukfrånvaro på jobbet.

Du menar skjulhus?

Själv har jag bara använt tandvården i Thailand förutom att för typ 20 år sedan tog någon spruta då jag blev jävligt myggbiten.

Jag är mer eller mindre aldrig sjuk.
Inte en dag med sjukfrånvaro på jobbet.
Hej

Dina behov hsde kanske sett annorlunda ut om du hade jobbat i skogen, jordbruk, rivit och byggt hus, slaktat och styckat vildsvin o.s.v.

Bara en sån sak att kunna få en stelkrampssruta när man har fått en rostig spik i foten eller handen, skurit sig och behöver några stygn, blivit biten och behöver rabiessprutor, fått in någon insekt i örat, biter sönder en tand eller i värsta fall blir biten av en orm och då gäller det att vets vilken vårdcentral i närområdet som har serum o.s.v. sen kan man ju drsbbas av influensa och har man astma kan bedvären bli mångdubbelt värre, en salmonella ksn också kräva ett läkarbesök.

Mvh isan lover

Hej

Dina behov hsde kanske sett annorlunda ut om du hade jobbat i skogen, jordbruk, rivit och byggt hus, slaktat och styckat vildsvin o.s.v.

Bara en sån sak att kunna få en stelkrampssruta när man har fått en rostig spik i foten eller handen, skurit sig och behöver några stygn, blivit biten och behöver rabiessprutor, fått in någon insekt i örat, biter sönder en tand eller i värsta fall blir biten av en orm och då gäller det att vets vilken vårdcentral i närområdet som har serum o.s.v. sen kan man ju drsbbas av influensa och har man astma kan bedvären bli mångdubbelt värre, en salmonella ksn också kräva ett läkarbesök.

Mvh isan lover

Bitit sönder en tand har jag gjort.
Drog till Bangkok Hospital, sådan jävla panik är det inte.
Det är ju inte direkt klent virke vi är byggda av i norra Sverige.
Inavel i öriket på västkusten är ju något helt annat. Svagheterna är nedärvda

Hej

Mvh isan lover

Detta tror jag inte på en sekund, så vad har du fått, och du..... :kewl_transparent: efter nästan 25 år här, hmmm, om du nu kan ge mig råd för min försäkring kostare ,mer och mer. Så tack om du nu inte luras..... typ

Vitenskapen ekspermitera med , du kan bli evig ung ,med ungt blod .
Har norden råd att utbetala pensjon til du er 150 år ???

Det är förmodligen bara norrmän som kan tänka sig att satsa pengar på sådana dumheter.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp