Gammel og ingvalid i Thailand

Ja vi kommer bli äldre och äldre. En kompis (59 år) gjorde stamcellsbehandling i Bangkok för ett år sedan, kostar ju lite men sanslöst vilken förbättring för honom, ryggvärk och smårtor försvann. Började träna Muay Thai stenhårt, utan att få träningsvärk, blev fysiskt klart yngre.

/ SatanG
Det enklaste är att sluta supa och röka och det är ekonomiskt fördelaktigt. :unsure:

Det enklaste är att sluta supa och röka och det är ekonomiskt fördelaktigt. :unsure:

Absolut men det ena utesluter ju inte det andra och jag är lite imponerad av hur väl stamcellsbehandlingen funkar på honom.
Livsstilen bet på honom som satt på nätterna och tradade krypto, framgångsrikt men stressigt.
Inget jag själv planerar men visst kan det vara en väg att gå för den som vill (och har pengarna).

/ SatanG

Ja vi kommer bli äldre och äldre. En kompis (59 år) gjorde stamcellsbehandling i Bangkok för ett år sedan, kostar ju lite men sanslöst vilken förbättring för honom, ryggvärk och smårtor försvann. Började träna Muay Thai stenhårt, utan att få träningsvärk, blev fysiskt klart yngre.

/ SatanG

Jag såg något där man testade blod från unga som gavs till äldre som blev både piggare och friskare men det var fortfarande på försöksstadiet.

/ SatanG
Utom ond i ryggen var han frisk i övrigt och fick stamcellsbehandling? Inga biverkningar?

Utom ond i ryggen var han frisk i övrigt och fick stamcellsbehandling? Inga biverkningar?

Nej inga alls, han är mycket glad över att han gjorde det. Ryggvärken försvann inte helt utan krävde också någon lokal insats (utan kostnad) med stamceller om jag förstår rätt.
De utvinner stamcellerna från nyföddas navelsträng.
Nu vill inte jag vara någon som uppmarar andra att göra nya dyra saker jag inte själv gjort men hade jag haft några större problem så hade jag definitivt haft detta i bakhuvet.

/ SatanG

Jag såg något där man testade blod från unga som gavs till äldre som blev både piggare och friskare men det var fortfarande på försöksstadiet.
Det låter som gamla historier om drottningar i medeltiden. Blodet rensas av din levern hela tiden, när du tappar blod och sen drycker vatten blidas nytt blod 555. I så fall måste du byta filter, alltså en ny levern.

Når vi blir gammel så er det ikke alle sykdommene så vi kan få som er det storsta problemet . Det er alt de nye tekniske med smartphone og data og oppsett av ny telefon er litt problem for oss gamle . Jeg har hatt store problem med min gamle telefon ,en Galaxy A 56 den er en 2,5 år gammel , Knappen i siden som du slår den på med ,må ein trykka både 10 og 20 ganger for den slo seg på , den er skifta ,og nå er det samme i gjen , Jeg ville kjopa ny telefon , Men då protesterte kjerringen ,ho skulle kjopa en kvalitets telefon sa ho . Ho kjopte en Iphone 17 til meg til 30 tusen Baht . Kjerringen har en spare konto i Banken , Hver måne får ho 50 tusen av meg ,som skal dekka mat , klær og alle rekninger ,det bruker ho 30 tusen av og så setter ho inn ca 20 tusen på sparekontoen hver måne , så ho har penger når jeg feller fra . Men problemet her var den nye telefonen Iphone 17 og instalera program i den , det er forskjell på oss gamle og ungdommer i dag som får ny smart phon for dei begynner i skolen . For og sette opp en ny smartphone er det mye bra på Youtube ( how i set up a new Iphone 17 for 2026 ) Det er mye veiledning for å flytte fra en Androyd telefon til Iphone . Jeg satt over en time med datan og såg på Youtube , Så sette jeg opp den nye telefonen manuelt uten å overfåre fra den gamle telefonen . Det er mye bedre en Iphone telefon en Iphone telefon .

ios-16-iphone-13-pro-setup-quick-start.webp

Det låter som gamla historier om drottningar i medeltiden. Blodet rensas av din levern hela tiden, när du tappar blod och sen drycker vatten blidas nytt blod 555. I så fall måste du byta filter, alltså en ny levern.
Hej

Vad jag har förstått uppnår man positiva effekter om man ger en äldre blod från en yngre, detta har konstaterats vid forskning och tester på både djur och människor, men effekten är kortvarig och återgår snart till det vanliiga igen.

Mvh isan lover

Hej

Vad jag har förstått uppnår man positiva effekter om man ger en äldre blod från en yngre, detta har konstaterats vid forskning och tester på både djur och människor, men effekten är kortvarig och återgår snart till det vanliiga igen.

Mvh isan lover
Jag fattar inte de som vill bli yngre för att göra vadå? När vi var yngre jobbade vi häcken av oss och man väntade bara på att bli pensionär och få ta det lugnt. Att leva ett bra och friskt liv tills man är 85 är väl okej, men det blir tråkigt i slutet om man bara äter och sover och inte kan göra något. Min mor är snart 95 och peppar, peppar klarar hon sig själv, men hon tycker att livet har blivit enformigt efter 85. Jag tycker att man lever längre om man har en riktigt kärlek,alltså en väldigt riktigt kärlek och inte bara bo med någon och låtsas att det är något kärlek.

Jag fattar inte de som vill bli yngre för att göra vadå? När vi var yngre jobbade vi häcken av oss och man väntade bara på att bli pensionär och få ta det lugnt. Att leva ett bra och friskt liv tills man är 85 är väl okej, men det blir tråkigt i slutet om man bara äter och sover och inte kan göra något. Min mor är snart 95 och peppar, peppar klarar hon sig själv, men hon tycker att livet har blivit enformigt efter 85. Jag tycker att man lever längre om man har en riktigt kärlek,alltså en väldigt riktigt kärlek och inte bara bo med någon och låtsas att det är något kärlek.
Jag vill bli yngre.
Längtar inte till pension, har det bra såhär, ledig varannan månad, ledig 6 månader om året, betalt 12.
Det här året blir det 7 månader ledig, jobba 5.
Precis vaknat upp efter en tupplur, han läsa par sidor i boken innan jag somnade, snart blir det en promenad i naturen.
Bästa hade vart och haft det som riggarbetarna jobba 4 månader om året, ledig 8, betalt 12.

Livet ska inte bara ha en viss längd, det måste även ha en bredd.

Jag vill bli yngre.
Längtar inte till pension, har det bra såhär, ledig varannan månad, ledig 6 månader om året, betalt 12.
Det här året blir det 7 månader ledig, jobba 5.
Precis vaknat upp efter en tupplur, han läsa par sidor i boken innan jag somnade, snart blir det en promenad i naturen.
Bästa hade vart och haft det som riggarbetarna jobba 4 månader om året, ledig 8, betalt 12.
Tyvärr redan är allt registrerad i våra gener. Det går inte att ändra på det, en blir 100 och en annan slutar vid 50. Vi kan max ändra på plus minus 2 år.

Å leve lenge og et rikr sosialt liv og gode relasjoner som reduserer risken for isolasjon og psykisk lidelser og ett balansert kosthold med mye gronsaker og fisk ,kjott og lite skrapmat . Fysisk aktivitet ,som daglige turer er grunleggende for kroppens helse . Steder der folk lever lenge er ikke bare genetikk ,det er litt levemåten dei lever på også , trur jeg .

Du blir inte yngre av det, du blir som jag skrev både piggare och friskare av det, man håller på med försök i USA som har varit framgångsrika hittills, om man är äldre och känner sej trött och sliten då borde det väl vara positivt att få en omgång blod från yngre lite då och då som sätter lite fart på livsandarna.
Kina och Ryssland är väl också igång men har inte släppt några uppgifter offentligt ännu.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp