Gottland i Khon Kaen

Hej

Dom tycker inte att det är obekvämt alls, snarare tycker dom att falanger är konstiga som behöver bord och stolar.

Jag köpte stolar och ett bord till svärfar en gång för 20-25 årsedan. så fort vi lämnade byn åkte dom ut ur huset och så satt alla på golvet igen, när vi kom tillbaka nästa år togs dom in igen, sen åkte dom ut för gott.

Jag förstod ju då att det inte var någon ide att försöka övertala dom att använda dessa, dom provade och gillade det inte, så det blev golvet fortsättningsvis både för dom och oss där.

Utav våra släktingar så är det väl i princip ingen familj som använder bord och stolar dagligen, några av dom har bord och stolar men dom används nästan aldrig, undantager är dom som bedriver någon verksamhet ex.vis säljer nudlar, som tam eller öl, då finns det ju alltid något att äta och sitta på utanför huset.

Mvh isan lover
Jag har aldrig sett bröllop eller begravningar här där inte funnits stolar och bord så thailändare är nog minst lika konstiga efter som de inte alltid använder det.

Jag har aldrig sett bröllop eller begravningar här där inte funnits stolar och bord så thailändare är nog minst lika konstiga efter som de inte alltid använder det.
Hej

Det har inte jag heller i modern tid, men jag avsåg det vardagliga livet i byn och där sitter man åtminstone hos oss även fortsatt med korslagda ben på ett lågt bord eller en flätad matta på golvet när man äter.

En del har dock ersatt det stora låga bordet utanför eller under huset med en murad variant som dom ofta dekorerar med klinkers för att sen sitta och äta på, men även ta en middagslur o.s.v.

Mvh isan lover

Detta ar en sea food restaurang mitt ute bland risfalten utanfor Khon kaen

271913476_692695215093465_7291645884539579746_n.jpg

271828993_630932224682697_6817744449641350276_n.jpg
Ser ut som bbq hydda...

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A