Guesthouse Pattaya....

Brukar börja med att plocka ut allt ur minibaren och ner på seven och köpa sitt eget man fyller upp den med.

Kör du den, inte betalar jag något ur minibaren och står det att rummet har kylskåp är det inte mitt problem att hotell använder detta för sin försäljning. Sköter de sitt sköter jag mitt!
Det gör inte vi heller, vill vi ha något så fixar vi det själva

Senast redigerad av en moderator:
Din påstand var at det var svensk eid. Noe det umulig kan være. Og kan derfor ikke selge det. Som det også viser seg i senere innlegg.
Du märker ord, tror du att det är idioter här på forumet, du skriver som du tror det, tror dom flesta är väl medvetna om ägande möjligheterna här nere, och väl medvetna om allt annat som du försöker dumförklara folk med.

Ja gör gärna det, här skrattar folk gott åt norrmän som lättvindigt delar ut sina pengar, dra gärna nåt kul om en svensk som inte är dum nog att betala svindyrt från minibaren. Gör nog inte ens Ingvar Kamprad.
Känner ju igen detta från ombord med då man jobbar med Norrmänn, helt fel tänk, du får ju lön i NOK du kan ju inte tänka bath, ni är så snåla ni svenskar tänker hela tiden på pengarna. Kanske Norrmännen börjar göra likadant nu när det går som det gör med oljan. Märker också en ålderskillnad här och lite förvånande faktist där dom yngre är mer imponerade ombord på Svenskarnas flitighet och vill ta efter medans dom äldre mer vill dra en Sverige vits.

Jämföra priser mellan olika länder och säga att det här va billigt det köper vi fast priset är flera ggr högre än normalt är inget att vara stolt över om en säger. IQ fiskmås som vi säger i Götet..

Ser ju även skillnaden ombord när det gäller sparande, Norrmännen äh vi har ju trygg, när jag säger att jag lagt undan och sparat då är ja en snåljåp.
Tyvvär lägger jag väl lite pengar som jag hoppas på att är investering, kan bli motsatt, condon är ju en test grej, sen pensionsförsäkring här i Thailand, ger kanske inte så mycket avkastning sätter in 1.5 milloner bath under 15 år, får 2.5 millioner tillbaks men dör jag idag så får frugan 1.4 millioner redan nu.
Sen lite annat, mycket har varit framtidsinvesteringar i fonder etc. så kontanta medel är så jag inte kan kacha ett hus men jag försöker kolla lite på framtiden och försöker lägga undan 60.000 SEK varannan månad i sparande men det mesta är inga pengar jag kan nå om det skulle krisa sig för tillfället.
Bara gjort så i 2 år och kommer ändra sig lite efter Februari nästa år då skall jag hitta på nåt annat, ser att jag kan öppna riktigt aktie konto på BKK nu så kanske jag gör det.

Men dom flesta Norrmännen ombord tycker jag snålar dom kommer ombord barskrapade efter betalt av allt dom har lån på hemma, jag har bara en skuld och det är avbetalningen på bilen.
Ända jag är orolig för är att blir jag av med jobbet har jag inte råd att ha kvar sonen i denna skolan, annars klarar jag mig några år.

Nu har jag ju kört lite @nmax snålande denna ledigheten så trots att jag betalat terminsavgift på 146.000 bath så har jag sparat gott över 60.000 SEK denna gången, men nog aldrig haft så tråkigt här nere 5555555. Ville shoppa lite idag men jag och frugan sa nej så vi åkte hem, det smittar hon börjar bli snålare 555555.

Jämföra priser mellan olika länder och säga att det här va billigt det köper vi fast priset är flera ggr högre än normalt är inget att vara stolt över om en säger. IQ fiskmås som vi säger i Götet..
Så dumma i huvudet är ungefär farsan och dom när dom kommer ner, jag säger jag betalar inte det, men det var ju billigt, nä det va fan inte billigt, men du kan ju inte tänka som Thai du har ju lön i NOK, spelar la fan ingen roll jag springer la inte runt och betalar överpris för att jag har högre lön!
Nä inte konstigt att priserna går upp.

Så dumma i huvudet är ungefär farsan och dom när dom kommer ner, jag säger jag betalar inte det, men det var ju billigt, nä det va fan inte billigt, men du kan ju inte tänka som Thai du har ju lön i NOK, spelar la fan ingen roll jag springer la inte runt och betalar överpris för att jag har högre lön!
Nä inte konstigt att priserna går upp.
Nä är ju precis det folk inte fattar att dom driver upp priserna och snart kostar det samma här som hemma och då är det roliga slut.

Nä är ju precis det folk inte fattar att dom driver upp priserna och snart kostar det samma här som hemma och då är det roliga slut.
r ju det som vissa tröga inte förstår som skall hiva upp 1000 bathingar i dricks, inte konstigt att priserna går upp.

Tenker du på damene?
Nä det var inte min tanke men förstår din fråga för här har varenda norrman letat upp sin käresta i en bar.
Jag lägger inte en baht på dylika damer så dom priserna bryr jag mig inte om.

Senast redigerad av en moderator:
Nu har jag ju kört lite @nmax snålande denna ledigheten så trots att jag betalat terminsavgift på 146.000 bath så har jag sparat gott över 60.000 SEK denna gången, men nog aldrig haft så tråkigt här nere 5555555. Ville shoppa lite idag men jag och frugan sa nej så vi åkte hem, det smittar hon börjar bli snålare 555555.
Ta en kik på sparkontot om det blir för tråkigt ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp