Halloween 2019.

Hej

Så här sammanfattade man halloween i Pattaya 2019.

Pattaya Halloween: The only scary thing was the complete lack of tourists

74469306_2728245323863051_416546381000343552_n.jpg
Image: Sophon Cable TV on Facebook

Sophon Cable TV on Facebook painted a grim picture of tourism in Pattaya this week saying that the usually vibrant Halloween Festival was as dead as a dodo.

Their reporters went out to Soi Bua Khao and Walking Street on Thursday night and found pubs and clubs decked out and staff in costumes.

Just one thing - there were no customers.

One operator blamed the world economy for the resort's tourism problems.

Sophon said a new strategy was needed.

75220730_2728245317196385_2698897254839746560_n.jpg

Posters agreed that Halloween was as dead as a graveyard for all the wrong reasons.

Some blamed the strong value of the baht. Some said it was like this nationwide, even the markets were devoid of custom.

Yanawat even found a handy scapegoat in the form of the Pattaya mayor declaring facetiously: "Thanks to the mayor for bringing peace and calm to Pattaya".

Source: Sophon Cable TV on Facebook

Mvh isan lover

Eftersom vita äldre herrar som är den största kundkretsen på barerna minskar så är det kanske dags för barverksamheten att minska med, kanske räcker med soi 6-8 för att tillfredställa gubbarna.
Indierna och Kineserna samt även många av dom nya Ryssarna tillhör ju inte riktigt det klientelet då det är mer familjer.

Ryssarna man ser nu jämfört med Ryssarna för 10 år sen är ju från helt olika samhällsklasser.
Dom för 10 år sen såg ut som storväxta gangster torpeder och betedde sig så också.
Idag är det mycket Ryska barnfamiljer.

Ryssarna man ser nu jämfört med Ryssarna för 10 år sen är ju från helt olika samhällsklasser.
Dom för 10 år sen såg ut som storväxta gangster torpeder och betedde sig så också.
Idag är det mycket Ryska barnfamiljer.

Hej

Instämmer, dom ryssar som kom på 90-talet lyste det maffia om och deras damer hade nog i många fall ett förflutet i nöjesindustrin.

Mvh isan lover

Den ena pratar om 90-talet... den andra har gång efter annan berättat att han väldigt sällan besöker nöjeskvarteren nu för tiden..

Ändå är det de två som pratar om artikeln och bristen på turister.

Jag var i Pattaya för ca 3 veckor sedan. I nöjeskvarteren.

Visst är det mycket mindre turister och barbesökare. Men tomt... nej nej!

Men med färre besökare samlas de på de mest populära ställena. Bra fart på Walking, LK Metro, Soi 6 osv... att någon obskyr bar på soi grusgång öster om 3:e gatan står tom förvånar mig inte ett dugg.

Jag förvånades när jag var runt i stan att det var så lite folk. Men tomt... långt därifrån.

Ryska familjer må ha ökat men även ryska nöjesetablisemang. Indierna skall vi inte tala om, öppnat flera klubbar på Walking avsedda just för indier. Freelansarna på gatan har också ökat pga. Indierna, dessa gillar ju att titta, göra saker i grupp och komma billigt undan.

Satt en kväll med en TS medlem och fnissade åt indierna när de prutade på älgskog med flickorna på hörnet.

Turistantalet till Thailand ökar. Hotellrum, restauranger, barer i Pattaya ökar. Att detta året varit tufft, att vi är mitt i lågaäsongen, att valutan är stark, en något förändrad "medelbesökare"... allt påverkar.

Men detta är självbalanserande. Ställen som saknar kunder slår igen. Till slut så balanserar det... tillgång och efterfrågan... i sann kapitalistisk anda... ;)

Den ena pratar om 90-talet... den andra har gång efter annan berättat att han väldigt sällan besöker nöjeskvarteren nu för tiden..

Ändå är det de två som pratar om artikeln och bristen på turister.

Jag var i Pattaya för ca 3 veckor sedan. I nöjeskvarteren.

Visst är det mycket mindre turister och barbesökare. Men tomt... nej nej!

Men med färre besökare samlas de på de mest populära ställena. Bra fart på Walking, LK Metro, Soi 6 osv... att någon obskyr bar på soi grusgång öster om 3:e gatan står tom förvånar mig inte ett dugg.

Jag förvånades när jag var runt i stan att det var så lite folk. Men tomt... långt därifrån.

Ryska familjer må ha ökat men även ryska nöjesetablisemang. Indierna skall vi inte tala om, öppnat flera klubbar på Walking avsedda just för indier. Freelansarna på gatan har också ökat pga. Indierna, dessa gillar ju att titta, göra saker i grupp och komma billigt undan.

Satt en kväll med en TS medlem och fnissade åt indierna när de prutade på älgskog med flickorna på hörnet.

Turistantalet till Thailand ökar. Hotellrum, restauranger, barer i Pattaya ökar. Att detta året varit tufft, att vi är mitt i lågaäsongen, att valutan är stark, en något förändrad "medelbesökare"... allt påverkar.

Men detta är självbalanserande. Ställen som saknar kunder slår igen. Till slut så balanserar det... tillgång och efterfrågan... i sann kapitalistisk anda... ;)
Ja, vet jag inte om jag skrivit nåt om brist på turister alla turister är ju inte barbesökare ;)
Jag får ju gå efter vad forumets flitigaste barbesökare skriver att dom och deras vänner upplever på "girlie bars" (555 sicket ord 5555)
Tycker mer jag skriver att turismen i Pattaya har förändrats.
Men minskar det som dom påstår får som sagt barerna minska, enkel ekvation tillgång och efterfrågan.
Men du har helt rätt i att jag inte vet hur det är på dessa ställen idag.
Jag vet dock hur Pattaya är från morgon till eftermiddag då jag är nere på stan nästan dagligen när jag är hemma, så andra etablisemang utanför nöjesdelen och dagslevande turismen har jag hyfsad koll på ;)

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
W

Tillbaka
Topp