Roadtrip feb 2019

Detta är vad jag kallar för Motel. Bilen parkeras på uppfarten vid ingången till rummet. Thaiarna envisas med att kalla detta för ”resort”. Ja, kalla det för vad ni vill. Jag gillar att det kostar 300-400 Baht natten. Dessa finns överallt i Thailand. Även i de nästan minsta byarna. Längre ner på gatan har vi 2 st ”resorter” och fler finns det i byn.
Behöver jag säga att dessa kan hyras per halvdygn oxå? Mycket poppulärt bland inhemska befolkningen.

Är det ngn som tycker Pattaya eller Patong verkar snuskigt, så ska man inte fundera på vad den inhemska befolkningen sysslar med...
Dessa ”resorter” står aldrig tomma.

4DED65F5-6665-406A-97CB-282DFB29284B.jpeg

4EB0E7B7-F97B-469E-8D33-B5957C6627EC.jpeg

BC12661B-0B96-4FC6-AE41-78028BCED9EB.jpeg

Hej

En del av dessa ”resorts” har ju dessutom speglar i taket ovanför sängen av någon anledning, det brukar ju inte vanliga hotell och resorter ha. :)

Mvh isan lover

Och USA England och Australien! Resten av Norden säger kilometer enligt en gammal romare,,,alfred kilometer!;)
%
Hej

En del av dessa ”resorts” har ju dessutom speglar i taket ovanför sängen av någon anledning, det brukar ju inte vanliga hotell och resorter ha. :)

Mvh isan lover
Hej

Mvh isan lover
Å inte bara speglar låg där en kådis på sängen så var det på resorten ca 4 mil före KKnorr ut,synd bara man är i fast förhållande 25 år å behöver inte kådis längre,tja sånt är livet

%
Å inte bara speglar låg där en kådis på sängen så var det på resorten ca 4 mil före KKnorr ut,synd bara man är i fast förhållande 25 år å behöver inte kådis längre,tja sånt är livet

Hej

Stämmer när du säger det, bodde på ett motel utanför Bangkok där det låg kådisar på sängen, sen var det såna där skynken att dra för så att inte bilen syntes.

Mvh isan lover

Bara skrämmande att höra hur "Vissa" Faranger kör " , Undrar varför fartkameror sitter där . Ser ofta dessa faranger som troligen inte i Sverige kör lika huvudlöst och sätter andras liv i fara . Sorgligt att läsa , annars en bra tråd , men detta om vansinneskörningar, tyvärr , detta förstörde ju det hela totalt :thumbsdown:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp