Roadtrip feb 2019

En vän fick böter från fartkamera nyligen.ca 4 mån efter att han kört...

Jag körd från HH till Surat Thani i veckan och massor av skyltar men såg en enda kamera, inte stor å klumpig som i Sverige så dom går att missa. Jag körde typ 15-20 för fort så kommer väl en 500 i böter snart.

En vän fick böter från fartkamera nyligen.ca 4 mån efter att han kört...

Jag körd från HH till Surat Thani i veckan och massor av skyltar men såg en enda kamera, inte stor å klumpig som i Sverige så dom går att missa. Jag körde typ 15-20 för fort så kommer väl en 500 i böter snart.
Att köra 15 km för fort är nog lätt hänt och kanske inte så mycket att orda om , men vissa kör uppenbarligen 140 km och då samtidigt i syfte att provocera polis under utryckning , inget som jag blir impad av i alla fall , lågt bara lågt ,, sen funderar man på varför Faranger ibland inte ses med blida ögon i detta land

Om du syftar på mej vill ja bara förklara lit, jag ligger inte i 140 och prejar mej fram men den väg vi åker är de några sträckor där vägen är fin och nästan ingen trafik. Sen är det nog skillnad på vad man åker med, en gammal liten suv eller som jag i en ny benz. Där tror jag nog att de skiljer ganska mycket både på bromsar och vägegenskaper

Jaha! Är det därför folk i Audi, BMW, Benz skall fram till varje pris och ligga först. Dom har bättre bromsar och vägegenskaper. Jag trodde bara att dom ansåg sig vara för mer än andra :)
Skönt att man själv kör Audi 55555

Om du syftar på mej vill ja bara förklara lit, jag ligger inte i 140 och prejar mej fram men den väg vi åker är de några sträckor där vägen är fin och nästan ingen trafik. Sen är det nog skillnad på vad man åker med, en gammal liten suv eller som jag i en ny benz. Där tror jag nog att de skiljer ganska mycket både på bromsar och vägegenskaper
Och uppenbarligen skiljer det mellan axlarna också :) Varför skulle inte lagarna gälla dig , bara för att du har en Benz . Du dumförklarar dig själv nu Tongmat , det trodde jag verkligen inte

Känner ju inte dej men ja åker benz för att JAG gillar, Har aldrig haft behov att hävda mej mot andra. Sen att nya bilar har bättre bromsar och säkrare väg egenskaper vet nog du med.

Missade ,det var "bara 130 km "
För att först berätta om hur kul det är att köra i Thailand så ville jag testa för ett litet tag sedan, hur lite polisen verkligen bryr sig. Har tidigare kör om polisbilar i alldeles för hög hastighet osv, men denna gången såg jag en MC-polis med sina lampor blinkandes (utryckning?). Så jag kör om honom på insidan i kanske 130km/tim för att se hans reaktion. Ingenting, absolut ingenting. Som om han inte såg mig.

Så det var inte dig jag åsyftade , men tydligen så kände du dig påhoppad , varför vet jag ju inte ;)

Och uppenbarligen skiljer det mellan axlarna också :) Varför skulle inte lagarna gälla dig , bara för att du har en Benz . Du dumförklarar dig själv nu Tongmat , det trodde jag verkligen inte
Jag vet mycket väl att de skiljer på olika utföranden på olika bilar. Att lagen gäller mej är jag mycket medveten om, blanda inte in vilken bil jag har jag bara berättar om skillnaden på nya och gamla bilar. Sen att man har bättre kör egenskaper på en sedan än en suv de tror jag även du håller med om. Sen undrar jag OM du aldrig har gasat på lite för mycket med din mc någon gong?

Jag vet mycket väl att de skiljer på olika utföranden på olika bilar. Att lagen gäller mej är jag mycket medveten om, blanda inte in vilken bil jag har jag bara berättar om skillnaden på nya och gamla bilar. Sen att man har bättre kör egenskaper på en sedan än en suv de tror jag även du håller med om. Sen undrar jag OM du aldrig har gasat på lite för mycket med din mc någon gong?
En del har aldrig brutit mot lagen. För de har väl inte dubbelt så bra moral (dubbelmoral)?

Näääver :):):):):p

Såg dina bilder frånd sandstränder och hav. Hmm. Är född vid hav med såna sandstränder.
Så trött jag blir. Samma samma.
Skulle aldrig i mitt liv bosätta mig vid hav igen, varför då kan du fråga.
Jo för dit skall även alla idioter.
Tatuerade jävlar från väst som leker maco män. De går brösten framsträckt nonchalant och tror att de är gudar för alla kvinnor i öst.
Nu kanske jag överdriver lite men bara lite.

Att köra 15 km för fort är nog lätt hänt och kanske inte så mycket att orda om , men vissa kör uppenbarligen 140 km och då samtidigt i syfte att provocera polis under utryckning , inget som jag blir impad av i alla fall , lågt bara lågt ,, sen funderar man på varför Faranger ibland inte ses med blida ögon i detta land
140km på en 120 väg som många motorvägar är e ju 20km över då, så nästan på dina 15km som du sätter gränsen.

140km på en 120 väg som många motorvägar är e ju 20km över då, så nästan på dina 15km som du sätter gränsen.
Min erfarenhet säger mig att jag från tillex Rayong upp till oss i Isaan inte alls igår körde motorväg överhuvudtaget , du får det att framstå som att 120 är den mest rådande begränsningen vilket inte alls är sant , 90 km är det som mestadels gäller , ändock en helv massa av dessa dårar i bland annat Mercor samt Fortuner mfl, som tycks ha problem med sin manbarhet och tar ut det genom en helt förkastlig körteknik , trycker undan andra till ex MC som ligger på omkörning , då kommer det en idiot och skall om till höger i samma fil , undrar hur ofta detta händer , och tyvärr väldigt ofta nån faranggubbe med mindevärdeskomplex av nåt slag :) Blir nog att man en dag sätter foten i dörren på en av dessa

Min erfarenhet säger mig att jag från tillex Rayong upp till oss i Isaan inte alls igår körde motorväg överhuvudtaget , du får det att framstå som att 120 är den mest rådande begränsningen vilket inte alls är sant , 90 km är det som mestadels gäller , ändock en helv massa av dessa dårar i bland annat Mercor samt Fortuner mfl, som tycks ha problem med sin manbarhet och tar ut det genom en helt förkastlig körteknik , trycker undan andra till ex MC som ligger på omkörning , då kommer det en idiot och skall om till höger i samma fil , undrar hur ofta detta händer , och tyvärr väldigt ofta nån faranggubbe med mindevärdeskomplex av nåt slag :) Blir nog att man en dag sätter foten i dörren på en av dessa
Klart du inte körde motorväg, du får inte köra där.
Men han som har tråden körde ju motorväg på sin sträcka.

Ett stort problem är de förare som anser att de själva är mycket bättre förare än alla andra. Finns många som skulle behöva vända blicken mot spegeln. Men min intuition säger mig att dessa "världsmästarförare" inte har samma åsikt som jag i den frågan.....

Hej

Vilken fart som är lämplig avgörs väl till stor del av vägens skick, utformining och hur många andra trafikanter som är ute på den, att köra över hastigheten nästan ensam på en stor och bed väg ex.vis på natten ser inte jag själv som något risktagande alls, snarare planering för att minska riskerna.

Tycker man får lita lite på skribenternas goda omdöme här, man kan ju inte säga att varenda gång någon överträder en hastighetsgräns oavsett var, när och hur är farligt och att det utgör en fara för andra.

Mvh isan lover

När vi körde hem från Krabi var vi nästan ensamma på vägen dom första 15 milen och då gick det i 140-150 långa sträckor, hade jag haft en "riktig" bil och inte en tapetserad pickup så hade det nog gått lite fortare.
Lagbrott javisst men absolut inget som stör mitt samvete.
Men folk som knör å gör farliga omkörningar borde skjutas.

Hej

Vilken fart som är lämplig avgörs väl till stor del av vägens skick, utformining och hur många andra trafikanter som är ute på den, att köra över hastigheten nästan ensam på en stor och bed väg ex.vis på natten ser inte jag själv som något risktagande alls, snarare planering för att minska riskerna.

Tycker man får lita lite på skribenternas goda omdöme här, man kan ju inte säga att varenda gång någon överträder en hastighetsgräns oavsett var, när och hur är farligt och att det utgör en fara för andra.

Mvh isan lover

Funderar lite på, varför det finns trafikplanerare?

555 Fan va söta ni är:D
Jag är inte Guds bästa barn (förmodligen en bastard eller nått). Men seriöst, handen på hjärtat, är ni (läs mellan raderna för att förstå vart pilen träffar) så förbaskat laglydiga själva, till 100%?
Jag körde på hemvägen 100% lagligt med hastighet och allt annat (på vissa sträckor). Detta gjorde jag inte så länge, för på sträckorna som var sänkte till lagstadgade 50km/h så fick jag snabbt lastbilar i arslet som tyckte jag var i vägen.

Ni/du som tycker jag är en hemsk människa som kör som en "idiot", har du provat att stanna vid övergångsställen och släppa förbi fotgängare? Hur många har du dödat med den handlingen? Jag hoppas naturligtvis med noll, men det är bara en tidsfråga innan man tar livet av en oskyldig genom att vara ett "helgon" och försöka anpassa svensk trafikvett i Thailand. Jag ogillar att köra på turistställen just för att det finns falanger som tror att precis som i Sverige, -Jag har rätt.

Nu riktar jag mig till dig @Joker , tror du seriöst att en "motorväg" (inom citationstecken för att förtydliga att det inte är en riktig motorväg enligt våra mått sett) med nylagd asfalt, raka sträckor, inga mopedister, ett par få lastbilar man får köra om, lågt trafikflöde är 90km/h den optimala hastigheten? Jag har uppfattat dig som en av oss som "crusar" runt på landets på landets vägar. Du måste veta att jag är INTE en Pattaya-turist som hyr en moppe/bil en gång om året. Just dessa (inklusive andra turistområden) är de som skapar det största kaoset.
Att du inte kunde förstå att jag anpassar mig till trafikflödet säger mer om dig än om mig;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp