Blir du biten eller riven av hund eller katt i land som inte är rabiesfritt skall du , tvätta samt tillsätta Jod som Krille säger , uppsöka sjukhus , få en gammaspruta som höjer ditt immunförsvar samt därefter under två veckors tid var tredje dag få en injektion (idag i överarmen, förr i magen ) jag tog 6 sprutor sammanlagt för två år sedan efter att jag stuckit mig på en valps tänder .. rabies kan behandlas så länge sjukdomen ej brutit ut , den är dödlig normalt , men det påstås att någon överlevt denna plågsamma sjukdom ,inkubationstid upp till 6 mån , normalt 60-90 dagar. hela behandlingen gick på 1500 thbt , vaccinering i preventivt syfte kan även ske innan smittotillfälle . sprutorna vid ev smitta är idag 100% igt verksamma , dvs du får ej rabies om du tar dessa sprutor även om du utsatts för smitta ....Din kropp producerar under de närmaste 30 dagar efter första injektion verksamma antikroppar mot smittan som sen inte kan utvecklas då den utvecklas väldigt långsamt , vilket även gör den så förrädisk..om man inte vet att man smittats
Hundarna /katterna är aggresiva pga av svåra smärtor i mage samt strupe , de kan varken äta eller dricka , därför även kallad vattuskräck , i Thailand Maa ba ...... Tokig hund ... nu vet ni mer , från en som läst på ordentligt och inte vid stenbordet