Lurad i Thailand

Har du blivit lurad på semesterresan?

  • Ja

    Röster: 0 0.0%
  • Nej

    Röster: 0 0.0%
  • Inte vad jag vet

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    0
  • Denna undersökning kommer att stängas: .
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan på er :cool:

""mamma" " sa:
Det är så farligt i utlandet och man blir alltid lurad

:D Många är vi som blivit lurade på ett eller annat sätt. Det börjar kanske på flygplatsen när man anländer .... människor som villigt vill bära ditt bagage ... taxi (eller inte någon riktig taxi visar det sig) hotellet...

Kanske är det vanligast att man blir smålurad när man köper på sig skräp (souvenirer)? Kanske Tuk-Tuk föraren tog dig till juveleraren mot din vilja fastän du ville till templet?

Hur har du blivit lurad? Vi är många här på forumet som längtar efter att höra din historia :D :D :D Var inte blyg nu!!! :thumbsup:
 
Jajamensan, visst har man gått på en nit eller två. Som vanligt så är det inget att tänka på. "Överpriser" är ju standard för farang, men så länge jag är nöjd och försäljaren är njöd så vad spelar det för roll... :p

Det jag tänker mest på var en taxichaufför som drog mig och mina 3 kompisar på en tur. Vi skulle till australiensiska ambassaden för att fixa visum. Eftersom vi tappat uppfattningen om vilken dag det var, man gör lätt det när man är ute och reser några månader, så visste vi inte att det var söndag. Vi frågade chauffören om det var öppet, han sa att det var det till 100%. Yeah, right. :rolleyes:
I stället frågade vi om det var thai-boxning i dag. Det var det ju såklart 100% chans till det, så han tog oss till stadion, inte Lumpini, och släppte av oss. Samma där, ingen muay-thai där inte. Däremot var det på Lumpini senare på kvällen.

Nåja, som sagt inget farligt. :wink:

// G
 
Jag vet inte hur många gånger som jag har vart i Bangkok, men jag har aldrig varit på Grand Palats. Dom sista 10 åren har jag inte ens försökt att ta mej dit, och som jag känner nu ska jag inte försöka att ens ta mej dit.

Varenda gång från 1992-1999 när jag var i Bangkok som turist så ville jag besöka grand Palats, första gången kom jag inte in pga min klädsel, nästa gång så var det nån typ av budda dag så där var stängt sas det, andra gånger jag har försökt få nån till att köra mej dit så har det vart stängt pga att dom håller på att byta kläder m.m. Lurad eller inte vet jag inte men dit ska jag inte gå.
 
"Kycklingen " sa:
Jag vet inte hur många gånger som jag har vart i Bangkok, men jag har aldrig varit på Grand Palats. Dom sista 10 åren har jag inte ens försökt att ta mej dit, och som jag känner nu ska jag inte försöka att ens ta mej dit.

Varenda gång från 1992-1999 när jag var i Bangkok som turist så ville jag besöka grand Palats, första gången kom jag inte in pga min klädsel, nästa gång så var det nån typ av budda dag så där var stängt sas det, andra gånger jag har försökt få nån till att köra mej dit så har det vart stängt pga att dom håller på att byta kläder m.m. Lurad eller inte vet jag inte men dit ska jag inte gå.


Synd kycklingen, för det är ett fantastiskt ställe. Vilken prakt, speciellt templet med smaragdbuddhan (kommer inte ihåg vad det heter). Du har verkligen haft otur, jag lyckades på mitt första försök. 8)
 
"Berralund " sa:
Synd kycklingen, för det är ett fantastiskt ställe. Vilken prakt, speciellt templet med smaragdbuddhan (kommer inte ihåg vad det heter). Du har verkligen haft otur, jag lyckades på mitt första försök. 8)

Jag har sett en del helt fantastiska foton därifrån så jag tror dej.
Får jag möjlighet så ger jag mej säkert och gör ett försök att se det i verkligheten. :-[
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
4 K
B
 
Tillbaka
Topp