Hundätande Kambodjaner i Pattaya

Instämmer!

Kan däremot inte uppröras över att någon äter hund. Ingen direkt utrotningshotad art, dessutom är det många andra djur som slaktas för att vi skall kunna köpa hund- och kattmat till våra "familjemedlemmar".

Aha , en okunnig vegan kanske ,, köp B12 på Apoteket , då brukar hjärnan klarna på Veganer ,, eller käka lite mat som du som människa är ämnad att äta , öppna truten framför spegeln , ser du några tänder som är utformade för att idisssla ??? :):):):)

16
Ja, det tror jag!
-------------------------------
BOZITA NATURALS BEEF (PATÉ) 410G
För hundar från 1 år | 10,5% protein, 6% fett
Artikelnummer:0121088158

Lagerstatus:I lager
19SEK

Den läckra smaken hos nöt passar bra i paté. Den gör att maten både smakar och känns som en riktig festmåltid.

Alla vår patéer är fyllda med färsktillagade naturliga ingredienser utan onödiga tillsatser. Dessutom är de tillagade utan vete, socker, soja eller färgämnen.

Sammansättning: Nöt* (58%), kyckling*, gris*, mineraler, torkad betmassa*, jäst*. *Naturlig råvara.

Tillsatser (per kg): Näringstillsatser: Vitamin A 4000 IE, vitamin D3 400 IE, vitamin E (all-rac-α-tokoferylacetat) 12mg, koppar(II)sulfat, pentahydrat 8mg; mangan (II)oxid /mangan(III)oxid 3mg; zinksulfat, monohydrat 33mg; kalciumjodat, monohydrat 6mg.

Analytiska beståndsdelar: Sverige Protein 10,5%, fettinnehåll 6%, kolhydrater (NFE) 0,6%, växttråd 0,7%, råaska (mineraler) 2,2% (därav kalcium 0,26% och fosfor 0,25%), vatten 80%. Omsättbar energi 376 kJ/100g.

16 år gammal eller nåt annat fel ??? Du förstår lille vän ,, när man slaktar djur uppstår något som kallas slaktavfall eller biprodukter ,, dessa gör man bla. hund och kycklingfoder av ...Bara sådär upplysningsvis ....:):):)

Nu skall jag iväg en stund och handla på 7 Eleven ,, POPCORN 555555555555:nod:

Mer ätande av hund skulle ju lösa ett av de största olägenheterna i Thailand, nämligen alla jävla hundar överallt. Alternativet är ju att skjuta av dem.

Sen är det fånigt att uttala sig negativt om personer som tycker att äta hund inte är värre än att äta gris. Båda åsikterna borde kunna respekteras utan skuldbeläggande och okvädesord.

Kanske lite djävla folk skulle skjutas av också 555555 Nu tycker jag att det är fel att uppmuntra till lagbrott , och i Thailand är detta lagbrott .. De kan äta sina som du säger djävla hundar hemma i sitt land , precis som Araber kan halaslakta hemma i sitt däkla hemland ,, djurplågeri är något jag som jägare hatar , de finns de jägare som inte sköter sig fullt ut i detta , dock ingen av de hundratals jag lärt känna och umgås med ,,, Men strypa hundar med snara är inget man kan tillåta eller förlåta :mad:

Missförstå mig rätt Phonta. Jägarna i Sverige har jag full respekt för, jag tänkte i internationella banor där turist jakten kan vara lite osmaklig. Ja jag var otydlig.
De få jägare jag känner i Sverige är mer djurvänner än hycklande vegetarianer i vänkretsen;)

Halal, ja låt oss inte gå in på den biten för då blir jag bannad på livstid...
En förståndig kille är du förvisso Pjodd , men jag har en del info angående jakt i tillex Afrika , info som är relevant och saklig .. men brukar ju bara fungera på tänkande sunda människor , på veganer biter inget , de är som AFA folk i allmännhet ,, stendumma ...:):):):)

Det är ju det de är , du får enligt lagen i Thailand inte döda hund ,,, Dessa Kambodjaner är förutom djurplågare av stora mått även kriminella samt gå emot en av gamle Kungens främsta önskan /lag ..

OM man från statens sida smärtfritt avlivar hundar i detta land , ja ; då har jag inget att invända

Vi ska inte bli ovänner i just denna sakfråga. Du vet vad jag känner för min hund. Jag ville bara inte att Khmererna i gemen blir skyldiga till det bestialiska beteende. På samma sätt som alla i Isaan, Pattaya, Phuket, Hua Hin är ditten eller datten.

Finns säkert ngt liknande i Pattaya som i Phuket, "Soy Dog Foundation". Jag har donerat ett antal kronor dit och adopterat 2 hundar därifrån när det begav sig. Så vänligen tolka mina ord rätt (även när de stundtals är konstigt formulerade).

Instämmer med @Phonta. Han hann före mig med svaren som jag kan skriva under på.
Vill inte bara tänka på om någon tog och dödade min hund eller katt.
Det skulle bli Game over and out för den.

En förståndig kille är du förvisso Pjodd , men jag har en del info angående jakt i tillex Afrika , info som är relevant och saklig .. men brukar ju bara fungera på tänkande sunda människor , på veganer biter inget , de är som AFA folk i allmännhet ,, stendumma ...:):):):)

AFA folk:D:D:D Förlåt men kunde inte låta bli;)

Kanske lite djävla folk skulle skjutas av också 555555 Nu tycker jag att det är fel att uppmuntra till lagbrott , och i Thailand är detta lagbrott .. De kan äta sina som du säger djävla hundar hemma i sitt land , precis som Araber kan halaslakta hemma i sitt däkla hemland ,, djurplågeri är något jag som jägare hatar , de finns de jägare som inte sköter sig fullt ut i detta , dock ingen av de hundratals jag lärt känna och umgås med ,,, Men strypa hundar med snara är inget man kan tillåta eller förlåta :mad:

Nu tycker jag nog att det är skillnad mellan att skjuta människor och lösspringande hundar. Dessutom har jag inte uppmuntrat till lagbrott, bara föreslagit en lösning på ett stort problem.

Våra skillnader i åsikt angående detta gör det ju mer eller mindre meningslöst att fortsätta diskutera. För mig ligger hundar och grisar på samma nivå för min empati. Sen om det är ett sällskapsdjur blir det ju självklart skillnad, men det gäller även för en sällskapsgris.

Nu tycker jag nog att det är skillnad mellan att skjuta människor och lösspringande hundar. Dessutom har jag inte uppmuntrat till lagbrott, bara föreslagit en lösning på ett stort problem.

Våra skillnader i åsikt angående detta gör det ju mer eller mindre meningslöst att fortsätta diskutera. För mig ligger hundar och grisar på samma nivå för min empati. Sen om det är ett sällskapsdjur blir det ju självklart skillnad, men det gäller även för en sällskapsgris.

Det resonemanget kan jag godta eller helt enkelt anse överenstämma med mig , hund , gris katt eller annat tamdjur som häst mm, det handlar om känslor för just det eller dem djuren , djur skall överlag behandlas med respekt ,när det gäller överpopulaton skall den beskattas av det högst på näringspyramiden stående däggdjuret /predatorn nämligen människan , det skall göras med kunskap samt med minst möjliga lidande ,dvs ej halaslakt ,strypning eller klubbning med hammare som dessa Kambodjaner visat sig göra ,, för övrigt ,...är Jakt som även diskuterades ett mycket humant sätt att sköta ett viltbestånd ,med kunskap om viltbeståndets storlek mm skall det beskattas för Naturen samt reproduktionen på ett så fördelaktigt som möjligt sätt ... Men för det krävs kunskap och erfarenhet , det har idag jägare , bättre än någonsin ! Menjaktmotståndare och de som generellt påstår att det är djurplågeri att skjuta vilt i skogen har ingen kunskap i ämnet alls och torde därför enbart hålla truten stängd i denna fråga ,åsikter bör underbyggas ...
;)

Det resonemanget kan jag godta eller helt enkelt anse överenstämma med mig , hund , gris katt eller annat tamdjur som häst mm, det handlar om känslor för just det eller dem djuren , djur skall överlag behandlas med respekt ,när det gäller överpopulaton skall den beskattas av det högst på näringspyramiden stående däggdjuret /predatorn nämligen människan , det skall göras med kunskap samt med minst möjliga lidande ,dvs ej halaslakt ,strypning eller klubbning med hammare som dessa Kambodjaner visat sig göra ,, för övrigt ,...är Jakt som även diskuterades ett mycket humant sätt att sköta ett viltbestånd ,med kunskap om viltbeståndets storlek mm skall det beskattas för Naturen samt reproduktionen på ett så fördelaktigt som möjligt sätt ... Men för det krävs kunskap och erfarenhet , det har idag jägare , bättre än någonsin ! Menjaktmotståndare och de som generellt påstår att det är djurplågeri att skjuta vilt i skogen har ingen kunskap i ämnet alls och torde därför enbart hålla truten stängd i denna fråga ,åsikter bör underbyggas ...
;)

Då är det ju bättre att du diskuterar detta med dessa personer istället för med mig (om du vill få ut nåt av konversationen vill säga). Inget av det du räknade upp stämmer in på mig.

;)
:thumbsup: Jag är också jägare som du vet, därför yttrar jag mig och säger, så jäv...a bra skrivet Phonta:thumbsup::wai:

Aha , en okunnig vegan kanske ,, köp B12 på Apoteket , då brukar hjärnan klarna på Veganer ,, eller käka lite mat som du som människa är ämnad att äta , öppna truten framför spegeln , ser du några tänder som är utformade för att idisssla ??? :):):):)

Underligt inlägg, varför skulle jag vara vegan?!

Du kan väl läsa igenom vad jag har skrivit en gång till. Jag äter kött och jag har inget att invända mot att folk i olika kulturer äter olika sorters kött. Hund är inte annorlunda än kanin, orm, groda, gris eller råtta eller ...? Däremot är det bedrövligt när man äter utrotningshotade arter, såsom vissa valar, människoapor etc.

Bara för att några har emotionella kopplingar till sina husdjur kan de inte sätta sig till doms över att de faktiskt är mat i andra kulturer och världsdelar.

Tittar man på tänderna så ser man att människan är allätare, vi kan dock inte äta allt ifrån t.ex. växtriket.

Kanske lite djävla folk skulle skjutas av också 555555

:thumbsup:
Jag har tidigare skrivit i andra trådar hur mycket jag gillar myror. Det jag gillar i djurvärlden är att kolonin inte blir större än tillgång till mat. Det är ngt som mänskligheten inte fattar.

:thumbsup: Jag är också jägare som du vet, därför yttrar jag mig och säger, så jäv...a bra skrivet Phonta:thumbsup::wai:

Jag är inte jägare själv men respekterar deras kunskap och långsiktighet. Finns nog inte många jägare som struntar i kvoterna o skjuter av allt som rör sig på en säsong, för att nästa bara sitta o dricka jägerthe i en tom skog.
Tänk om svenska jägares mentalitet kunde appliceras internationellt. Gissa vilket rikt djurliv det hade varit i de thailändska nationalparkerna;)

Förståndigt skrivet av dig @Pjodd ,, både när det gäller myror, samt den svenska jägarkåren.
Jag är född på 60-talet, kom väl ihåg när man som mycket ung följde med farsan på bla. älgjakt, det va en syn som jag aldrig glömt, då söps det både innan, under samt efter älgjakten (slaktsuparna flödade)
På den tiden sköts det istort sett det som kom,,,, .
I dag är det en helt annan diciplin på jägarna, mycket strickta regler som börjar med jägarexamen som inte vilken stolle som helst klarar. De sista 20-åren har jag inte sett en enda berusad jägare, under jakten skall väl tilläggas;)

Men va bra, då har vi etablerat det faktum, att svenska jägare är jättebra. Men det har inget med hundätande kambodja-gubbar att göra...

Jag håller med den skribenten som skrev att hundar är föda lika mycket som andra djur.. Hästar likaså. Dessa kopplingar som vissa har till hundar, är värda all högaktning har jag förstått. Men att förbjuda andra att käka hund passar sig inte.

Man får nog hålla sig till sin lilla hustomte till hund, och nöja sig med det. Men djurplågeri usch och tvi... men visst en hund-.kotlett varför inte, om det krisar förstås, annars nog inte..

Okej. Om vi ska fortsätta med detta jäv.a hundätandet så kan jag väl påminna om att en hund inte frivilligt låter sig kopplas och föras iväg av okända,, nej detta är kriminella gäng i Thailand som åker runt bland herrelösa hundar och plockar dem, för att senare säljas vidare till .................n. Nej, är det för mycket så skjut dom och gräv sedan ner. Men det vill ju inte Thai göra, bara man kan tjäna en slant eller två, så blir det nog bra:thumbsdown::mad:

Hade det blivit lika mycket liv om dom snarat en kanin och käkat upp den?

Själv skulle jag kunna tänka mig att smaka på tex. en grillad välgödd labrador med potatismos, men ingen vildhund smakar nog sopor .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp