Hundätande Kambodjaner i Pattaya

Halalslakt är inte tillåtet i Sverige, djuret skall bedövas innan så är det sagt. @Pjodd skriver att det bara är Vietnameser som äter människans bästa vän,,, (eller tror). Tyvärr så finns det även ett område I thailand som gör detta, nu ska jag, och vill inte säga namnet på området, men det är allmänt känt att så sker. Fyyyy faaaa.n för dom.
Det äts hund lite överallt i Thailand.Har en Thaiare som åker runt med moppe och bur och köper upp hundar här i byn. han stannade några gånger vid grinden och dräglade över mina jyckar men fick av någon anledning väldigt bråttom härifrån. Det jag retar mig på är att dom inte har någon som helst empati för djur. hundar som jagar höns tar man död på med en yxa eller sten eller va fan som helst eller så går det ju oxå bra att sparka av ena benet så kan den ju inte jaga mer. Dom visar bara lite empati om djuret är värt något.

Kan berätta varför vi har massor med älg i Sverige .
Det är på grund av att skogsbruket inte sköts på rätt sätt .
Man kalhugger stora områden . det växer upp massor med mat (löv . Knoppar ) så älgarna förökar sig i massor .
När jag var ung såg man ytterst sällan tvillingkalvar . Nu är det mest vanligt .
Antar att det är sälsynt att älgar svälter ihjäl .
Med andra ord så är det som vanligt det är människans girighet som ligger bakom att naturen inte sköts på rätt sätt . och i det här fallet blev det Älgexplotion

Kan berätta varför vi har massor med älg i Sverige .
Det är på grund av att skogsbruket inte sköts på rätt sätt .
Man kalhugger stora områden . det växer upp massor med mat (löv . Knoppar ) så älgarna förökar sig i massor .
När jag var ung såg man ytterst sällan tvillingkalvar . Nu är det mest vanligt .
Antar att det är sälsynt att älgar svälter ihjäl .
Med andra ord så är det som vanligt det är människans girighet som ligger bakom att naturen inte sköts på rätt sätt . och i det här fallet blev det Älgexplotion

Det där var ju för helskotta på åttiotalet! Älgexplosionen har för länge sedan planat ut... har Du lärt Dig om älgar ur serien "Helge", eller vadå?

Men Birger måste Norrsken ha fel då menar du...
Kalhuggningen och älgexplosionen var på 80;talet,,,, så what??

Jadå, Norrsken har rejält fel men vad har det i ett thailandsforum att göra?

Ja nu satte du mig på pottkanten, om du nu förstås hade tagit me inläggen som startade det hela, nämligen detta;
Jadå, Norrsken har rejält fel men vad har det i ett thailandsforum att göra?

Du skrev att han hade fel p.gr.a. att detta skedde på 80;talet, jag ifrågasatte det bara. Om rätt blir fel bara för att 37 år har passerat....

För övrigt så vet jag ingenting om älgjakt eller explosioner heller för den delen... Så förklara gärna..

Det var prat om jakt och vad folk äter och hur djur avlivas .
Även älgolyckor eftersök på älg som skadats i trafiken
Det skrevs om slaktrester också till hundfoder .
Någon menade att vi är tvungen avliva massor med älg för krockskadorna med älg är för vanligt .
Det är för mycket älg även i dag .
Men håller med om att älgexplotionen började redan i norr på 70 talet .
I samband med att skogsbruket ändrades till älgarnas fördel Tjäderns nackdel .Även skogsbolagen ville tjäna massor med mera pengar därför förstörde man tjädermarkerna . Dom vill ha blandskog .
Man gjorde stora kalhyggen och t.om planterade krokiga kontortatallar

Man utrotade nästan björken norr med gift före älgexplotionen .

Kan berätta att jag har tjuvskjutit 54 älgar har inte ens lyckats skjuta en älg lagligt

Det var prat om jakt och vad folk äter och hur djur avlivas .
Även älgolyckor eftersök på älg som skadats i trafiken
Det skrevs om slaktrester också till hundfoder .
Någon menade att vi är tvungen avliva massor med älg för krockskadorna med älg är för vanligt .
Det är för mycket älg även i dag .
Men håller med om att älgexplotionen började redan i norr på 70 talet .
I samband med att skogsbruket ändrades till älgarnas fördel Tjäderns nackdel .Även skogsbolagen ville tjäna massor med mera pengar därför förstörde man tjädermarkerna . Dom vill ha blandskog .
Man gjorde stora kalhyggen och t.om planterade krokiga kontortatallar

Man utrotade nästan björken norr med gift före älgexplotionen .

Kan berätta att jag har tjuvskjutit 54 älgar har inte ens lyckats skjuta en älg lagligt
Helt rätt Norrsken,, trådar här har en förkärlek att "spåra" ur, så då kan även jag ge min syn på detta.
2005 när stormen Gudrun välte en mycket stor del av skogen här i Småland förutspådde diverse experter att nu kommer det bli en älgexplosion, för det skulle bli rena smörgåsbordet i skogen.
Men icke här,, däremot har vi sett hur kalvarna blir mindre och mindre, många med en slaktvikt på knappt 50kg.
Vad det beror håller andra sk. experter på och utreder, lycka till dom.
Håller med dig om skogsbolagen,, bara pengar i huvet där.
Har själv skjutit ett antal älgar, dock aldrig någon tjuvskjutning;) Trots att jag bor i Åsa-Nisse land.

Min största kalv jag skjutit vägde slaktad 72 kilo så jag antar dom bör ligga på 60 kg slaktad om det är normalt .
Jag jagade bara 8 år i massor .
Var då största tjuvjägaren i norra norrlands kustland inland och fjälltrakter .
Sen efter det blev jag bara en köttjägare .
Sköt älg bara ibland mest på min egen mark (10 ha) en sköt jag från min balkong i Augusti 3 dagar före min 50 års dag .
Har haft flera älghundar och 2 fågelhundar .
Så naturligtvis blir man ju störd om folk äter hundar .
Men jag tycker att det är för mycket hundar i Thailand har på dom flesta vägar här svårt för att kunna cykla utan att bli atackerad av hundar .
Antar folk har dom som vakthundar .
Dom skrämmer ju upp varann så dom är rädd folk kommer om natten till husen tror det är därför dom har hund som vaktar (i alla fall skäller) .
En del har ju flera hundar som ingen av dom bryr sig om .
Dom får inte ens mat .

Såg en serie om en som hade lite mark kanske det var från småland .
Jag satt klistrad vid tvn när dom programmen sändes .
Det var han som uppfann ordet biologisk mångfald .Man måste följa naturens inriktning annars blir det fel någonstans .
Han hade häst och körde timmer från skogen . levde på sitt lilla hemman
Han dog tyvärr lite senare i cancer

Såg en serie om en som hade lite mark kanske det var från småland .
Jag satt klistrad vid tvn när dom programmen sändes .
Det var han som uppfann ordet biologisk mångfald .Man måste följa naturens inriktning annars blir det fel någonstans .
Han hade häst och körde timmer från skogen . levde på sitt lilla hemman
Han dog tyvärr lite senare i cancer

Hästmannen, kan det vara den Du menar?

youtube: Hästmannen - sista striden - Trailer

55555;) Och hur många viltolyckor tror ni det skulle finnas om inte jägarna gjorde sitt , samt även att jagarna jobbar massaor av timmar med sina hundar för att hjälpa skadade djur ni kört på,,eftersöksjakt går bra , då behövs vi jägare VA???
Håller med dig i sak här men tycker att samma argument då gäller för Kambodjanerna som tar bort lös springande hundar. Det är ju ett stort problem i Thailand att det är alldeles för många rabies spridande vilda hundar och jag tycker nog fn att Kambodjanerna borde få medalj istället. Förutsatt då att dem inte plågar hundarna innan de avlivas.

Jag är själv hundälskare och har haft hund i över 20 år i Sverige men Soi hundarna här är inte en korrekt djurhållning om du frågar mig, det om något är djurplågeri och det borde myndigheterna ta tag i men så länge det inte görs så tänker inte jag dömma nån som snor en vild hund för att äta.

Tycker nästan att det är lite hyckleri att en man som jagar för nöjes skull ondgör sig över detta. Hur utnyttjas dessa Kambodjaner i Thailand? Vad får dom i lön? Hur lever dom? Nä om dom äter upp en och annan vild hund för sin egen överlevnad ser jag inget problem med.

Och till Berralund.
Den människa som förkastar alla former av djurplågeri äter naturligtvis inte kött...
Vi människor är ena jvla svin där med vår dubbelmoral, jag tycker att det är för jvligt så som dom ex transporterar grisar över Europa men nog fn äter jag griskött, jag borde skämmas. Men jag inser iaf och står inte och slår mig på bröstet och vill hudflänga några hungriga fattiga Kambodjaner som äter hund.

NMax
Ett förtydligande , jag säger inte något om ätandet av hund , det skiter jag i ,, gillar dem det såok ,, men att plåga dem med snaror ,samt klubba ihjäl dem med en hammare är oförsvarbart , det går en tik där nu som har gått med en krafig bula samt infektion efter ett hammaslag i skallen ,, henne har vi lyckligtvis lyckats medicinera så hon troligtsvis har full syn påögat nu , tog tre veckor av lidande ,, varför är all jakt med snara förbjuden isverige tror du ? Det är ett helv djurplågeri, det är det jag anser är riktigt fel , samt att de defakto är kriminella då det är förbjudet att döda samt äta hund här ,, fö, så anser jag att Thailändska staten skall ta sitt ansvar med Soihundar samt införa stränga straff om detta med lösa hundar överallt ,, rabies är idag inte ett stort problem , finns knappt i turistområden längre då kommuner vaccinerar frekvent samt att i byarna så har de gratis vaccin som ofta byäldsten sköter ,, så den biten kan du nog bortse från Annars har vi samma åsikt N Max , det är skit med hundarna , och de borde decimeras till närmast noll ,, På ett normal och icke plågsamt sätt ...:thumbsup:

Hästmannen, kan det vara den Du menar?

youtube: Hästmannen - sista striden - Trailer
Såg också hästmannen om jag minns rätt hade han 3 hästar eller 2 .
Den mannen var lite bakom flötet .
Den jag menade såg ut att ha alla getter på plats .
Var nog smartare än normalt .

Är en tysk som jag känner lite han bor utanför Korat .
Han säger han har 6 hundar . Jag har bara sett 4 . En av hundarna är vanskapt bakbena är krokiga utåt den kan knappt gå ..
Vi brukar ta med grillad kyckling när vi är dit .
När vi då ska äta så kommer alla hundar till bordet . Han får hela tiden försöka få bort hundarna från bordet .
Det brukar sluta med att hundarna vinner .
Sist jag var dit låg redan en hund berädd på att vi skulle äta . hunden låg mellan min stol och bordet .
Tysken reagerade inte på det . Så jag sa till honom att ta bort hunden .
Märkte då att han var rädd för hunden .
Men han lyckades flytta den några decimeter så jag nådde fram till bordet .
Så det är inte bara Thailändare som har dålig hundhållning

NMax
Ett förtydligande , jag säger inte något om ätandet av hund , det skiter jag i ,, gillar dem det såok ,, men att plåga dem med snaror ,samt klubba ihjäl dem med en hammare är oförsvarbart , det går en tik där nu som har gått med en krafig bula samt infektion efter ett hammaslag i skallen ,, henne har vi lyckligtvis lyckats medicinera så hon troligtsvis har full syn påögat nu , tog tre veckor av lidande ,, varför är all jakt med snara förbjuden isverige tror du ? Det är ett helv djurplågeri, det är det jag anser är riktigt fel , samt att de defakto är kriminella då det är förbjudet att döda samt äta hund här ,, fö, så anser jag att Thailändska staten skall ta sitt ansvar med Soihundar samt införa stränga straff om detta med lösa hundar överallt ,, rabies är idag inte ett stort problem , finns knappt i turistområden längre då kommuner vaccinerar frekvent samt att i byarna så har de gratis vaccin som ofta byäldsten sköter ,, så den biten kan du nog bortse från Annars har vi samma åsikt N Max , det är skit med hundarna , och de borde decimeras till närmast noll ,, På ett normal och icke plågsamt sätt ...[emoji106]
Håller med men hur ska dem fånga hundarna då? Sätt dig in i Kambodjanernas förutsättningar, vi gjorde ju på samma sätt i Sverige också förr i tiden.
Ge Kambodjanerna en bössa och tillåt dem att plocka en hund/vecka/familj så är det vinn vinn.

Är en tysk som jag känner lite han bor utanför Korat .
Han säger han har 6 hundar . Jag har bara sett 4 . En av hundarna är vanskapt bakbena är krokiga utåt den kan knappt gå ..
Vi brukar ta med grillad kyckling när vi är dit .
När vi då ska äta så kommer alla hundar till bordet . Han får hela tiden försöka få bort hundarna från bordet .
Det brukar sluta med att hundarna vinner .
Sist jag var dit låg redan en hund berädd på att vi skulle äta . hunden låg mellan min stol och bordet .
Tysken reagerade inte på det . Så jag sa till honom att ta bort hunden .
Märkte då att han var rädd för hunden .
Men han lyckades flytta den några decimeter så jag nådde fram till bordet .
Så det är inte bara Thailändare som har dålig hundhållning

Det där skulle aldrig svärfar tillåta sina hundar göra. Även hunden lyssnar på mig när jag säger till på svenska... Och ingen annan soihund skulle våga ta sig nära då är det svärfars hund som jagar bort dem.

Håller med men hur ska dem fånga hundarna då? Sätt dig in i Kambodjanernas förutsättningar, vi gjorde ju på samma sätt i Sverige också förr i tiden.
Ge Kambodjanerna en bössa och tillåt dem att plocka en hund/vecka/familj så är det vinn vinn.

Nmax bra inlägg, du vinner på varje sånt inlägg....

Nu gäller det ju att tänka lite längre än näsan räcker ,, Tycker du att Indierna skall ge de Kristna i sitt land tillstånd att skjuta kor på gatan i Indien av den orsaken att dessa inte ser dem som heliga ,, eller att det är ok att Mussarna i Sverige stjäl får och getter av Svenska farmare, som de bevisligen gör .. , detta då bara pga att de gör så i sitt hemland , tror inte du tycker det är ok ,, Kambodjanerna får helt enkelt förhålla sig till Thailands lagar ,,, eller ??;)
Ge dem en bössa ???? Skall vi ge alla fattiga kriminella Romer i Sverige en bössa också , så de kan gå ut och skjuta sig en älg :) Nä . lite verklighet kanske är bra ..... Fö stenhårda straff på illegala vapen i Thailand , fängelse ett till två år , samma som i Sverige , men gäller bara en del av folket LOL ;)

Finns INGEN förmildrande omständighet till att snara djur ,sen låta de sitta snarade i förvar tills de skall ätas , FYYY fn AVSKYVÄRT

Senast redigerad av en moderator:
Nu gäller det ju att tänka lite längre än näsan räcker ,, Tycker du att Indierna skall ge de Kristna i sitt land tillstånd att skjuta kor på gatan i Indien av den orsaken att dessa inte ser demsom heliga ,, eller att det är ok att Mussarna i Sverige stjäl får och getter av Svenska farmare, som de bevisligen gör .. , detta då bara pga att de gör så i sitt hemland , tror inte du tycker det är ok ,, Kambodjanerna får helt enkelt förhålla sig till Thailands lagar ,,, eller ??;)
Elefanter, Tigrar mm, alla plågas men myndigheterna gör inget så att Thai helt plötsligt nu bryr sig om hundarna när nån fångar och äter upp dem är värsta dubbelmoralen. Thai kan fn inte stava till vettig djurhållning.
Ta ex hästarna på stranden här, inga skor på hovarna och stallen ligger många km från stranden och puckona till hästskötare galloperar hem på betong och asfalt!

Att bryta mot lagar och regler är normalt inte ok men i det här fallet tycker jag att så länge rabies och andra sjukdomar florerar här så borde det vara fritt fram att skjuta varje lös springande hund.
Min åsikt.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp