Hundätande Kambodjaner i Pattaya

Tyskarna? Trodde det var Spanjorer som befolkar spanien ,Tyskar beter sig ofta som riktiga svin ,tror de ar herrefolk, Gillar inte Tyskar har heller med nagra fa undantag ,gapiga , storkaftade ...
Det är ju Thailändare som befolkar Thailand kanske vi upplevs som storkäftade .
Och inte ska bry oss om vad som händer här . .
Antar att Thailand blir liknande Sverige om 60 år .
Hundarna sitter i burar (hundgårdar) och måste gå i koppel .

Tyskarna? Trodde det var Spanjorer som befolkar spanien ,Tyskar beter sig ofta som riktiga svin ,tror de ar herrefolk, Gillar inte Tyskar har heller med nagra fa undantag ,gapiga , storkaftade ...
Nu skall vi nog avhålla oss från att generalisera. Visst kan tyskar vara gapiga och ta för sig men det är ingalunda signifikativt för dom. Svenskar är ibland inte ett dugg bättre. Jag jobbade på TT-Line (mellan Trelleborg och Travemünde) på 90-talet och det var oftast mycket lugnare när vi hade mestadels tyska gäster ombord. Tidigare har jag varit ganska mycket i Tyskland och har haft väldigt skoj där.

Då är kineser sju resor värre, i mitt tycke finns det inga människor som är mera hänsynslösa än dom.

tror inte vi skall snöa in på buddismen, för att hitta att hundar likställs som lika lågt som dom är lika högt och bra i även SAMMA kulturer faktiskt.

"Din jäkla hund"..... Hunden människans bästa vän" "du usla hund".. "hunden en trogen vän"...

I alla de olika böcker som handlat om olika kulturer som jag läst under årens lopp, så finns det så gott som ALLTID skällsord om hunden, likaväl som det finns goda saker om hunden....

Buddismen är bara en av tusentals kulturer som detta gäller...

Nu relaterade jag till Buddhism eftersom det är den religionen som härskar i Thailand och har ju ett visst inflytande på hur man ser på saker och ting, låter det logiskt?:)

Javisst logiskt, jag gjorde en liten söt passus, så folk skall få veta om helvetet som företeelse....
Låter det vettigt då Lyco??

Har sjalv en Tysk far sa det ar nog ingen generalisering555555, men de precis som vi skall halla kaft om vi inte ar hemma i vart land

Nu skall vi nog avhålla oss från att generalisera. Visst kan tyskar vara gapiga och ta för sig men det är ingalunda signifikativt för dom. Svenskar är ibland inte ett dugg bättre. Jag jobbade på TT-Line (mellan Trelleborg och Travemünde) på 90-talet och det var oftast mycket lugnare när vi hade mestadels tyska gäster ombord. Tidigare har jag varit ganska mycket i Tyskland och har haft väldigt skoj där.

Då är kineser sju resor värre, i mitt tycke finns det inga människor som är mera hänsynslösa än dom.
Ja Svenskar kan vara nog så gapiga och otrevliga här nere.
Farsan, styvmorsan, hennes syster och gubbe hamnade på ett Svensk ställe när dom var här.
Var första gången dom känt att dom fått en riktig obehaglig upplevelse här nere.
Satt stort gäng med storväxta högljudda gapiga dyngraka Svenskar där, efter en stund bröt det ut stort slagsmål där Svenskarna inne på baren börja pukla på varandra.
Farsan och dom fick fly därifrån, dit går dom aldrig igen riktigt otrevligt sa dom.

Har klargjort i byn att man inte slänger sopor plastpåsar överallt omkring sig tycker mig se att det blivit bättre ibland min omgivning .
Jag har också slutat ta emot plastpåsar på kiosken .
Men har ingen lösning på hur man gör för att få mina närmaste grannar till att sluta låta sin tik föda mer valpar .
Hon har fött fram ca 18 valpar på 1.5 år

Var ju du som skällde på Tyskarna för att dom inte gillade dom lösdrivande hundarna på kanarieöarna
Jasa. Tror någon har minnesluckor ,DU skrev att du varit där för 30år en och att en Tysk sparkade en en hund i Skallen . fö, vidrigt beteende , han hade inte gått därifrån , och visst det Jonas, finns de Svenskar som blir riktigt djäkla dumma av alkohol , det är korrekt

Senast redigerad av en moderator:
Jag skrev allmant om storkaftade Tyskar ,som skall halla kaften om dom inte ar hemma i sitt furstendome

Ja hunden var ju farlig och han som sparkade för att skydda sig hade ju inte skor på fötterna .
Han försökte fly från hunden och lyckades efter 10 minuter .

Jag vet inte om du är ordblind phonta jag skrev inte att det var en Tysk som sparkade hunden i huvudet . Det var en som sålde något på stranden som hunden attakerade .
Själv har jag bara träffat 2 Tyskar märkte på båda att dom inte dricker alkohol .
En av dom sa att skandinavien dricks det mycket och speciellt i finland och mycket bland kvinnorna där

Om vi nu ska hacka på folk från andra länder så kan jag berätta om en åkare från hembyn .
Han sa Finn och fan äro bröder

Jag vet inte om du är ordblind phonta jag skrev inte att det var en Tysk som sparkade hunden i huvudet . Det var en som sålde något på stranden som hunden attakerade .
Själv har jag bara träffat 2 Tyskar märkte på båda att dom inte dricker alkohol .
En av dom sa att skandinavien dricks det mycket och speciellt i finland och mycket bland kvinnorna där

Var till kanarieöarna för ca 30 år sedan .
Vi låg på stranden där började en man och en hund atackera varann hunden var riktigt stor men var också rädd för mannen .
Han var rädd också men fick in några sparkar på hundens huvud .
Efter 10 minuter kunde mannen gå därifrån .
En Svensk sa då till mig att dom måste rensa bort hundarna här . Tyskarna är förbannade på lösdrivande hundar och dom är viktiga penningstarka turister

Var står det att mannen var en som sålde något på stranden ?? Sen kommer nästa rad om att Tyskarna är förbannade på hundarna , hur svårt på en skala 1-5 är det att gissa på att det var en av de förbannade Tyskarna du avsåg ?? Och nej jag är EJ ordblind , men kanske skulle du försöka fåmed ALLT i sammanhanget nästa sväng du berättar:)

Kan väl bara säga som så , att det är åt helv för mycket hundar här ,, Men även att om man inte kan acceptera hundar så kanske man skall väla ett annat land att leva i eller åka till som Fylleturist Mycket ovanligt att något barn blir biten av hundar ,, det är oftast nån full Farang eller dum Thai som försöker sig på att spöa hundar med käpp eller dylikt , hur smart är man om man inte förstår varför hundar blir aggressiva om de misshandlas med käppar av de tvåbemta innevånarna ..:mad::thumbsdown::thumbsdown:

Har klargjort i byn att man inte slänger sopor plastpåsar överallt omkring sig tycker mig se att det blivit bättre ibland min omgivning .
Jag har också slutat ta emot plastpåsar på kiosken .
Men har ingen lösning på hur man gör för att få mina närmaste grannar till att sluta låta sin tik föda mer valpar .
Hon har fött fram ca 18 valpar på 1.5 år

Erbjud dem att stå för steriliseringen , kanske 500 thbt hos närmaste vet ..

Produktiv tik må jag säga ,, löpning max 2ggr år , dräktighetstid 62 dagar , diar ca 10-12 v under den tiden ingen löpning .........max 2 kullar /år minum 9 valpar i varje kull , ingen inavel där inte :confused:

Erbjud dem att stå för steriliseringen , kanske 500 thbt hos närmaste vet ..

Produktiv tik må jag säga ,, löpning max 2ggr år , dräktighetstid 62 dagar , diar ca 10-12 v under den tiden ingen löpning .........max 2 kullar /år minum 9 valpar i varje kull , ingen inavel där inte :confused:
Du har bättre kontroll än mig hur många kullar en tik kan ha om året men som du skriver så blir det ju 3 kullar på 1.5 år och 3x 6 är 18 men jag skrev ca .

Var till kanarieöarna för ca 30 år sedan .
Vi låg på stranden där började en man och en hund atackera varann hunden var riktigt stor men var också rädd för mannen .
Han var rädd också men fick in några sparkar på hundens huvud .
Efter 10 minuter kunde mannen gå därifrån .
En Svensk sa då till mig att dom måste rensa bort hundarna här . Tyskarna är förbannade på lösdrivande hundar och dom är viktiga penningstarka turister

Var står det att mannen var en som sålde något på stranden ?? Sen kommer nästa rad om att Tyskarna är förbannade på hundarna , hur svårt på en skala 1-5 är det att gissa på att det var en av de förbannade Tyskarna du avsåg ?? Och nej jag är EJ ordblind , men kanske skulle du försöka fåmed ALLT i sammanhanget nästa sväng du berättar:)
Håller med om att jag kan skriva otydligt ibland om du nu inte är ordblind så kanske åldern på oss båda börjar ta ut sin rätt .
Men då måste vi läsa extra noga vad som skrivs . Så att vi förstår varann .
Jag skriver mycket sällan allt som händer .

Varför jag drog upp det som hände för 30 år sedan var för att visa att även för länge sedan och även i andra länder är det problem med hundar .

En bra ide att betala sterilisering av grannens tik dom brukar vilja pracka på oss t.om tikvalpar

Kan väl bara säga som så , att det är åt helv för mycket hundar här ,, Men även att om man inte kan acceptera hundar så kanske man skall väla ett annat land att leva i eller åka till som Fylleturist Mycket ovanligt att något barn blir biten av hundar ,, det är oftast nån full Farang eller dum Thai som försöker sig på att spöa hundar med käpp eller dylikt , hur smart är man om man inte förstår varför hundar blir aggressiva om de misshandlas med käppar av de tvåbemta innevånarna ..:mad::thumbsdown::thumbsdown:
Första halvåret jag bodde här var vi nästan dagligen till ett ställe som folk samlades vid .
Det kom ibland en kvinna med en flicka på ca 4 år dit hon hade ett stort varande sår på kinden upp mot ögat .
När jag sett flickan några gånger frågade jag min fru om vad som hänt .
Hon svarade att en hund hade bitit henne .
Jag såg flickan i ett halvår och såret verkade inte läka ihop .

Första halvåret jag bodde här var vi nästan dagligen till ett ställe som folk samlades vid .
Det kom ibland en kvinna med en flicka på ca 4 år dit hon hade ett stort varande sår på kinden upp mot ögat .
När jag sett flickan några gånger frågade jag min fru om vad som hänt .
Hon svarade att en hund hade bitit henne .
Jag såg flickan i ett halvår och såret verkade inte läka ihop .
En hund som är aggressiv, skall ovillkorligen tas bort, snarast.
En kompis till mig (jägare) hade en mycket duktig drever (rådjursdrivare), den blev vid 3 års ålder aggressiv.
Totalt kolsvart i ögonen, det slutade med att hunden högg ett barn i familjen, det va det sista den hunden gjorde.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp