"legolas " sa:
Jag skulle väl egentligen inte starta detta nu, men jag kan bara inte hålla mig. Jag förstår bara inte denna "sadistiska" inställning till livet som du har insayt!! Det bubblar upp ord, och det bubblar upp meningar, men stundtals blir man bara trött över den enorma enögdhet som du har. Du vill gärna få dig själv att framstå som den framsynte, klarsynte och den som fullständigt förstår.
Men när du börjar att dra upp Thailand och thailändare och påstår att de är bra exempel på än det ena och än det andra, då börjar det istället att bubbla hos mig kan jag säga. Att bara påstå att "Thailändare är ett gott exempel på att förena folk och delta i allas traditioner, alltså gränslösa traditioner utan tillhörigher"... Jösses säger jag.
Thailändare deltager i all fest som finns visst, och vad beror det på då? Jag hade en gammal polare hemma i Sverige, Per hette han, han deltog också i alla fester som fanns och några till, och fanns det inga, så fixade han fester. Motivet var sprit. Thai älskar att festa visst, thai är i mångt och mycket "Per", och har samma motiv de också. Sprit, karaoke och mat....
Allt är så sattans glamoröst med thai, fattar du inte eller,,,de är som folk är mest fast mer festglada. Det måste inte vara en orkidee´bara för att man plockar en blomma i Thailand, det kan vara törne...
kan du inte försöka att flytta ner snart nu, så du hamnar på rätt köl och ser din omgivning för vad den verkligen är...
legolas
Just detta har väl inte så mycket med ämnet att göra, men jag får bemöta Legos svar.
Jag skulle väl egentligen inte starta detta nu, men jag kan bara inte hålla mig. Jag förstår bara inte denna "sadistiska" inställning till livet som du har insayt!! Det bubblar upp ord, och det bubblar upp meningar, men stundtals blir man bara trött över den enorma enögdhet som du har. Du vill gärna få dig själv att framstå som den framsynte, klarsynte och den som fullständigt förstår.
För det första förstår jag inte "sadistiska", har jag en sadistisk inställning till livet, hur artar det sig, kan du tala om det för mig, för jag vet inte hur ett sadistiskt liv är? ;D
Sen är jag "enögd", detta förstår jag inte heller, kan du förklara?
Du vill gärna få dig själv att framstå som den framsynte, klarsynte och den som fullständigt förstår.[/i]
Detta förstår jag Lego, grejen är att jag inte själv vill framstå det du vill anspela på, utan ni i detta forum skapar en ikon av det ni inte vill ha, och denna ikon har blivit mig, en ikon som motarbetar era intressen och er status i detta forum och det gillas inte.
Man kan väl säga att jag blivit "hackkyckling" , jag skrev ju i en tråd där någon frågade om "måttenhet", jag gav ett svar, men genast var där en medlem som tyckte att jag skulle hålla till i språkforumet. ;D
Men Lego, jag har alltid sagt din blogg och dina synpunkter är guld värt, men din attityd är allt annat än bra till det du flyttat till. Som jag sa i mitt andra inlägg, jag tror inte att du egentligen vill eller har intresse av att lära dig kulturen, språket eller menatliteten.
Lego, jag skall inte alls förkomma dig i ditt liv, du har din version av ditt liv, men vi andra har en annan bild, detta måste du förstå.
Lego, jag älskar dig egentligen, men din attityd skapar motsättningar. Jag har stor kunskap om Thailand, och många här har ockå stor kunskap om Thailand,
Jag kommer alltid att kämpa för allas rätt, alla länders rätt, alla människors rätt, allas kultur, allas ansvar att förstå allas kultuer.
Jag kommer alltid att bekämpa människor som alltid i tid och otid nedvärderar samt misskrediterar människor världen över och i detta forum har vi sett exempel på grova överträdelser av nämnda.
insayt
insayt