Rätt och fel Hur gå klädd eller inte gå klädd i Thailand ?

Har har du en ordentlig skitsack

44 (2).JPG

Här i byn funkar givetvis shorts och t-shirt till allt utom bröllop och begravning. I Bangkok kör jag också shorts och t-shirt så länge jag håller mig runt condon; skulle dock inte åka in till Paragon eller gå ut en kväll klädd som en badturist.

Linne? Slutade man inte använda det i samma veva som man lade ned blöjorna så är risken stor att man också har magväska samt vita tubsockor i Birkenstocks.

Här i byn funkar givetvis shorts och t-shirt till allt utom bröllop och begravning. I Bangkok kör jag också shorts och t-shirt så länge jag håller mig runt condon; skulle dock inte åka in till Paragon eller gå ut en kväll klädd som en badturist.

Linne? Slutade man inte använda det i samma veva som man lade ned blöjorna så är risken stor att man också har magväska samt vita tubsockor i Birkenstocks.
Ja linne är otänkbart för mig annat än hemma på tomten. När vi skall ut och handla eller "turista" är det skjorta, piké eller ev en snyggare T-shirt som gäller. Jag undviker oftast att visa mina fula ben så därför gäller närt intill alltid långbyxor. Fula ben har jag ärvt av farsan.

Ja linne är otänkbart för mig annat än hemma på tomten. När vi skall ut och handla eller "turista" är det skjorta, piké eller ev en snyggare T-shirt som gäller. Jag undviker oftast att visa mina fula ben så därför gäller närt intill alltid långbyxor. Fula ben har jag ärvt av farsan.
Shorts går jag i , men då lite halvlång av Europeisk modell , Men en ren och snygg T Shirt eller Pike tröja, linne har jag inte haft på mig på det sista 30 åren vad jag minns

Senast redigerad av en moderator:
IL får det att låta som att han är ett unikum som pratar Isaan /Thai , massor med Faranger talar mycket bra av både det ena och det andra, inte åtnjuter man en massa fördelar av myndigheter för det, visst har man nytta av det, Att snacka Engelska ute i byarna är nog ingen bra ide, inte ens i Storstäderna som ex. KK och U Thani

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Vi som bär linne och kan språket får inga böter alls, vi blir bjudna på öl eller en sup istället. :)

Mvh isan lover
Och då ingår du i det klientelet som super med snutarna, dessa faranger ser man överallt i Isaan. Då åtnjuter du inte de vanliga Thaimedborgarnas respekt skall du veta, Fyllesnutar , korrupta djäklar,
Super sen sätter dit andra för fylla ,
Nej du IL , du stoppar in dig i ett klientel som jag inte vill tillhöra, de poliser jag känner är inte många, men de är skötsamma samt följer i alla fall dessa vanliga lagar , aldrig sett dem supa och köra ,
Däremot så finns dessa i byarna, känner till ett flertal korrupta fyllesnutar,
Förr eller senare kommer du att ångra ditt samröre med dessa :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Jag bor granne med nya polishset i Khao lak, och ar och vill inte vara kompis med en enda av dom, ha;lsar sager god morning goddag till dom det ar allt.. Sen finns det ett par stycken fyllhundar som kommer in och dricker pilsner , men dom sitter mest for sig sjalva och gor ingen fortret.

Vilkt sprak snackar du ! Thai eller Isaan eller mixar du

Hej

Numera är det sedan 20 år nästan bara Isaan/Lao som gäller, men ifrån början var det mest Thailändska eftersom min första fru kom ifrån Petchabun där dom allra flesta bara talade Thai, men i Nong Khai är det precis tvärtom, där talar nästan alla Isaan/Lao istället för Thai.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp