Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Janne " sa:
Tänk Fa jag tycker precis tvärtom. Jag tror inte ett förhållande som du skriver leder till något långvarit... Kul att höra din åsikt. Du hade haft 10 förhållande med Thai och inget har hållt. Jag har haft ett och det blir bättre och bättre ... Men du har ju större erfarenhet då ...

Ja det är väl kul att man kan tycka olika och ändå vara lycklig :D
Mina förhållanden med Thai har brustit pga jag är väldigt kräsen, jag som gjort slut varje gång och flera av dem har haft svårt att acceptera det och börjar stalka mig i hopp om att jag ska ta dem tillbaka.
Mitt problem är väl att jag har haft för många förhållanden både i Sverige och i Thai, iofs var jag gift över 20 år i Sverige men efter det har jag inte hittat nån jag riktigt gillat, svenska damer är lika giriga som thai om inte värre men även om man står för det mestas av kulorna så gnälls det över ett par kvarglömda fillingar på toa, och då ska du veta att jag är den som både diskar, städar, tvättar, lagar mat å grejar, ingen soffpotatis här inte.

I Thailand är det inte direkt svårt att hitta fruntimmer även om man inte raggar på barer så jag har gett mig tusan på att hitta den där pärlan som jag blir förälskad i på riktigt. Livet är för kort för att sitta i en relation man inte gillar.
Några av dem jag haft har varit riktigt goa men det är helthets bilden med familj å dyl som spökat, skaffa en tjej där jag åker på att försörja både föräldrar och hennes tidigare ungar är inget för mig.
Några har visat tydligt att det bara är plånboken dom vill ha och då åker dom ut.
Nån som viskar falska I Love u i örat på mig vill jag inte ha.

Men nu skypar jag sen ett tag tillbaka med en fining som inte har några päron i livet och hennes enda barn är 20 bast och jobbar och hennes övriga släkt är inte fattiga så inga krav på mig därifrån, jag vill ha lugn å ro med min dam inte massa tjöjt från släkten om pengar. Inte för att jag är snål, jag hatar bara att känna att folk försöker utnyttja mig, jag ger och bjuder gärna men vill bestämma själv när det ska ske. Alla är vi olika och bra om folk kan respektera det och faktiskt diskutera utan att bli [¤#@@¤%] för att nån har en avvikande åsikt.
Och det här med erfarenhet som många gärna vill mäta och tycker att den som har mest erfarenhet är den som ska prata. Patetiskt.. Hur mäter man erfarenhet?
Inte fn gör man det i ålder eller hur länge man varit i Thailand iaf, erfarenhet får man via upplevelser och förmåga att ta in och analysera. Att man är 70 bast och bott 20 i Thai säger ingenting..
Men personligen tycker jag att det här erfarenhets dravlet som en del kör med bara är löjligt, låt folk ha sina åsikteer och diskutera som vuxna, hur kul hade det varit om alla hade tyckt som Lego?

Jag 69, min nyss blivande x, några dagar innan min resa till toklandet
Sverige, så blev jag i par med systerdottern, 18, jodå, det är helt ok
när det gäller familjen.

"Ubon " sa:
när det gäller familjen.

hahaha, ibland e de gött å leva ;D ;)

"ledarn " sa:
Ingen av er verkar accepterar att ni är utvalda för er ekonomi's skull...
Ni tror verkligen att ni blev utvalda för erat yttre och att ekonomi inte hade någonting med valet att göra..

Varifrån har du fått den villfarelsen? Kan du visa på ett enda citat där jag påstått att så inte är fallet?
Jag kan inte heller riktigt förstå vad det skulle spela för roll, faktum är ju att jag vunnit min kvinnas känslor.

"FA " sa:
Vad jag vill få fram är att det finns olika sorters kärlek och den som normalt uppstår när man från allra första början blir blixtkära och vrålkåta på varandra är nåt helt annat. Den hittar ni inte med en 20 år yngre kvinna.
Den finns många delar i kärlek och jag vågar påstå att många här bara får ett par av dem delarna medans andra får betydligt fler.

Jag kan av erfarenhet säga att dina teorier är felaktiga. Förälskelse måste vara ömsesidig för att fungera, jag har haft några i livet och det är ingen skillnad!

Det finns säkert många fall som de du talar om men det har ingen koppling till ålder!

"legolas " sa:
Och så är vi där igen, med dessa smågossar som vet allt, vars enda bidrag är att de tar med sig PK-värderingar till Thailand, inget annat.. Tänka själv, nä det funkar bara inte när man har fullt sjå att byta blöjor var 5.e minut på sig själv.... ;D

Secka stolpskott det finns hahaha!!!!

legolas

Det var väl inte långt ifrån att barnbidraget följde med när Du gifte dig.......

Fa:

Det kan man ju inte , men jag vågar inte utvärdera detta mer för då får jag återigen på skallen från de som tror på den stora kärleken med sin thaidam, mycket handlar om ekonomi , oavsett om det är Thai eller av annan nationalitet, jag själv var ju gift med en tjugo år yngre kvinna innan detta äktenskap , det håöll tills hon ville ha flera barn än vad vi hade kommit överrens om .. Och ja , det var faktiskt äkta kärlek , det är jag säker på .. men det sprack efter 16 år ... Min Thaifru är i alla fall så pass ärlig att hon låter mig förstå att tryggheten spelar en stor roll i Thaikvinnas liv , har man växt upp" fattig som en lus " så vill man inte uppleva detta igen , sen kan kanske kärleken komma med tiden , i alla fall ett mycket stort kamratskap samt behov av att leva med varandra ,, men ekonomi JA!!
Sen får de som tror på annat bli saliga på sin tro..... ;)

"FA " sa:
Ja det är väl kul att man kan tycka olika och ändå vara lycklig :D
Mina förhållanden med Thai har brustit pga jag är väldigt kräsen, jag som gjort slut varje gång och flera av dem har haft svårt att acceptera det och börjar stalka mig i hopp om att jag ska ta dem tillbaka.
Mitt problem är väl att jag har haft för många förhållanden både i Sverige och i Thai, iofs var jag gift över 20 år i Sverige men efter det har jag inte hittat nån jag riktigt gillat, svenska damer är lika giriga som thai om inte värre men även om man står för det mestas av kulorna så gnälls det över ett par kvarglömda fillingar på toa, och då ska du veta att jag är den som både diskar, städar, tvättar, lagar mat å grejar, ingen soffpotatis här inte.

I Thailand är det inte direkt svårt att hitta fruntimmer även om man inte raggar på barer så jag har gett mig tusan på att hitta den där pärlan som jag blir förälskad i på riktigt. Livet är för kort för att sitta i en relation man inte gillar.
Några av dem jag haft har varit riktigt goa men det är helthets bilden med familj å dyl som spökat, skaffa en tjej där jag åker på att försörja både föräldrar och hennes tidigare ungar är inget för mig.
Några har visat tydligt att det bara är plånboken dom vill ha och då åker dom ut.
Nån som viskar falska I Love u i örat på mig vill jag inte ha.

Men nu skypar jag sen ett tag tillbaka med en fining som inte har några päron i livet och hennes enda barn är 20 bast och jobbar och hennes övriga släkt är inte fattiga så inga krav på mig därifrån, jag vill ha lugn å ro med min dam inte massa tjöjt från släkten om pengar. Inte för att jag är snål, jag hatar bara att känna att folk försöker utnyttja mig, jag ger och bjuder gärna men vill bestämma själv när det ska ske. Alla är vi olika och bra om folk kan respektera det och faktiskt diskutera utan att bli [¤#@@¤%] för att nån har en avvikande åsikt.
Och det här med erfarenhet som många gärna vill mäta och tycker att den som har mest erfarenhet är den som ska prata. Patetiskt.. Hur mäter man erfarenhet?
Inte fn gör man det i ålder eller hur länge man varit i Thailand iaf, erfarenhet får man via upplevelser och förmåga att ta in och analysera. Att man är 70 bast och bott 20 i Thai säger ingenting..
Men personligen tycker jag att det här erfarenhets dravlet som en del kör med bara är löjligt, låt folk ha sina åsikteer och diskutera som vuxna, hur kul hade det varit om alla hade tyckt som Lego?
Jag har nog ungefär samma krav som du har på en fru, fast vi har olika sätt att träffa dem på, jag tror på att man kan växa ihop och ger det tid, du tror att man måste bli blixtkär direkt och sedan hålla det vid liv, om jag förstår dig rätt.

Jag trodde så tidigare i mitt liv också men hittade bara fel och kärleken mellan oss dog. Sen träffade jag en kvinna som jag inte var kär i men hon visade sin kärlek till mig, jag öppnad mitt hjärta och vi växte ihop till en passionerad kärlek, tyvärr fick hon lämna jordelivet alldeles för tidigt.

Sen åkte jag till Thailand för att vila upp efter 10 års kämpande med hennes sjukdom, träffar då min nuvarande fru och ja resten skrev jag ovan. Nu sex år senare är vi kärare än någonsin.

Tur att det finns olika sätt att träffas, hoppas det funkar för dig med din Bangkok tös.

Angående att känna sig utnyttjad, så känner jag inte det, jag väljer vad jag vill skicka. Jag betalar av på min bil som svärfar använder. När den är klar ska jag bygga en ny toalett till dem, ni kan inte ana hur den de har ser ut. Jag har sagt till min fru att känner jag mig utnyttjad så skiter jag i dem som försöker utnyttja mig. Min fru är väldigt bestämd över att bara hjälpa hennes mamma och pappa ingen annan, de andra (syskon och övrig släkt) har vi inget ansvar för. Min fru säger att hon inte gifte sig för pengar, hade hon gjort det hade hon gift sig med någon annan, mina pengar är investerade och inte tillgängliga!

"Ubon " sa:
när det gäller familjen.
Vad är det som är ok, att ha se_x med din blivande systerdotter som är 51 år yngre, eller att våldföra sig på någon inom familjen.

Och vad är FA hejar på??? Är det ok om din svärfar sä_tter på dig, inom familjen ???

INTE OK, förstått!

Lego, min nya nalle gillar inte närman citerar inlägg här på fotumet så jag backe och gick till laptopen men då ville telefonen skicka det. Nu editerat.

"Janne " sa:
Vad är det som är ok, att ha se_x med din blivande systerdotter som är 51 år yngre, eller att våldföra sig på någon inom familjen.

Och vad är FA hejar på??? Är det ok om din svärfar sä_tter på dig, inom familjen ???

INTE OK, förstått!

Nej jag tycker inte heller att det är ok, men var går eg gränsen?
För mig är det nånstans runt 10-15 års ålderskillnad sen känner iaf jag mig som en äcklig gubbe.

Hejsan,

Mellan mig och min fru skiljer det 5 år. Jag är 33 och hon 28.

/K

8 år skillnad. Hon 24 jag 32. Men hon är minst lika mycket chef ändå O0

"FA " sa:
Nej jag tycker inte heller att det är ok, men var går eg gränsen?
För mig är det nånstans runt 10-15 års ålderskillnad sen känner iaf jag mig som en äcklig gubbe.

Jag måste uppriktigt säga att jag tycker synd om dig om du har eller sätter sådana logiska begränsningar för ditt känsloliv. Du missar så mycket i livet, det finns massor med saker som inte är politiskt korrekt men som kan ge dig enormt mycket tillbaka.

Vi behöver sådana regler för att skydda våra barn men inte för vuxna människor som är mogna att ta och stå för sina egna beslut!!! Men du kanske inte har kommit dit än?

"legolas " sa:
jag tror att många av de svagare i samhället är offer för vår egna kultur och dess värderingar. Om dessa är rätt eller om dom är fel har ingen betydelse. Få klarar av att stå upp emot det, men de som lyckas får ett bra mycket bättre liv än medföljarna... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

legolas

Hur värderar man vem som har det bästa livet?
Är det kanske när man omges av en massa ja sägare och alltid får sista ordet..

"mackes " sa:
Jag måste uppriktigt säga att jag tycker synd om dig om du har eller sätter sådana logiska begränsningar för ditt känsloliv. Du missar så mycket i livet, det finns massor med saker som inte är politiskt korrekt men som kan ge dig enormt mycket tillbaka.

Vi behöver sådana regler för att skydda våra barn men inte för vuxna människor som är mogna att ta och stå för sina egna beslut!!! Men du kanske inte har kommit dit än?

Tyck inte synd om mig mackes, jag har det väldigt bra.
Alla har vi olika synsätt beroende på läggning och infallsvinkel sett utifrån vår egen situation, eftersom jag har en dotter på dryga 20 så funkar det inte för mig att ha en fru i samma ålder. I mina ögon är det äckligt.
Men det är naturligtvis skillnad på att ha en 25 år yngre fru när man är 65 än när man är 45...

"legolas " sa:
Det bästa livet får man om man tycker att man är nöjd med sitt egna liv. Inte genom att skriva inlägg och tala om att folk är äckliga gubbar när de gör sina val i sina egna liv...

Det tror jag i alla fall...

legolas

Eller att tala om för folk vad dem ska göra med sina pengar och att dem är snåljåpar om dom inte går all in. Samtidigt som man absolut inte får göra av med för mycket pengar för då är man helkorkad.
Så länge man har samma åsikt som "andra" så har man det bästa livet tydligen...

"FA " sa:
jag har en dotter på dryga 20 så funkar det inte för mig att ha en fru i samma ålder. I mina ögon är det äckligt.

Det är just det jag tycker är synd, att du känner äckel inför en av de finaste känslor som finns. Jag tror inte att jag idag skulle kunna bli förälskad i en 20-åring eftersom hon inte skulle ha så mycket att tillföra i mitt liv. Men om jag var singel och det skulle hända så hade jag nog bejakat den känslan så länge den nu varade utan att bry mig om vad andra tyckte.

"mackes " sa:
Det är just det jag tycker är synd, att du känner äckel inför en av de finaste känslor som finns. Jag tror inte att jag idag skulle kunna bli förälskad i en 20-åring eftersom hon inte skulle ha så mycket att tillföra i mitt liv. Men om jag var singel och det skulle hända så hade jag nog bejakat den känslan så länge den nu varade utan att bry mig om vad andra tyckte.

Så du menar att ligga med en 20 åring är en av de finaste känslorna som finns?
Ja alla är vi olika..

Nu börjar vi närma oss gränsen till personangrepp igen. Lugna och fina nu!!

I övrigt - Att känna äckel är väldigt starkt. Var och en har sina egna värderingar och allt är OK så länge det inte går in på olagligheter såsom pedofili etc. Jag hade nog också känt ett motstånd mot att ha en fru som är lika gammal eller yngre än min dotter - men jag har ingen dotter så några sådana betänkligheter har jag inte.

"FA " sa:
Så du menar att ligga med en 20 åring är en av de finaste känslorna som finns?
Ja alla är vi olika..

Nu lägger du ord i munnen på mig, så sa jag inte och så tycker jag inte.
Men du verkar vara klart åldersfixerad och det är ju så de komersiella krafterna vill ha oss.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp