A
Anonym
Gäst
"Janne " sa:Tänk Fa jag tycker precis tvärtom. Jag tror inte ett förhållande som du skriver leder till något långvarit... Kul att höra din åsikt. Du hade haft 10 förhållande med Thai och inget har hållt. Jag har haft ett och det blir bättre och bättre ... Men du har ju större erfarenhet då ...
Ja det är väl kul att man kan tycka olika och ändå vara lycklig

Mina förhållanden med Thai har brustit pga jag är väldigt kräsen, jag som gjort slut varje gång och flera av dem har haft svårt att acceptera det och börjar stalka mig i hopp om att jag ska ta dem tillbaka.
Mitt problem är väl att jag har haft för många förhållanden både i Sverige och i Thai, iofs var jag gift över 20 år i Sverige men efter det har jag inte hittat nån jag riktigt gillat, svenska damer är lika giriga som thai om inte värre men även om man står för det mestas av kulorna så gnälls det över ett par kvarglömda fillingar på toa, och då ska du veta att jag är den som både diskar, städar, tvättar, lagar mat å grejar, ingen soffpotatis här inte.
I Thailand är det inte direkt svårt att hitta fruntimmer även om man inte raggar på barer så jag har gett mig tusan på att hitta den där pärlan som jag blir förälskad i på riktigt. Livet är för kort för att sitta i en relation man inte gillar.
Några av dem jag haft har varit riktigt goa men det är helthets bilden med familj å dyl som spökat, skaffa en tjej där jag åker på att försörja både föräldrar och hennes tidigare ungar är inget för mig.
Några har visat tydligt att det bara är plånboken dom vill ha och då åker dom ut.
Nån som viskar falska I Love u i örat på mig vill jag inte ha.
Men nu skypar jag sen ett tag tillbaka med en fining som inte har några päron i livet och hennes enda barn är 20 bast och jobbar och hennes övriga släkt är inte fattiga så inga krav på mig därifrån, jag vill ha lugn å ro med min dam inte massa tjöjt från släkten om pengar. Inte för att jag är snål, jag hatar bara att känna att folk försöker utnyttja mig, jag ger och bjuder gärna men vill bestämma själv när det ska ske. Alla är vi olika och bra om folk kan respektera det och faktiskt diskutera utan att bli [¤#@@¤%] för att nån har en avvikande åsikt.
Och det här med erfarenhet som många gärna vill mäta och tycker att den som har mest erfarenhet är den som ska prata. Patetiskt.. Hur mäter man erfarenhet?
Inte fn gör man det i ålder eller hur länge man varit i Thailand iaf, erfarenhet får man via upplevelser och förmåga att ta in och analysera. Att man är 70 bast och bott 20 i Thai säger ingenting..
Men personligen tycker jag att det här erfarenhets dravlet som en del kör med bara är löjligt, låt folk ha sina åsikteer och diskutera som vuxna, hur kul hade det varit om alla hade tyckt som Lego?