A
Anonym
Gäst
"mackes " sa:Detta säger en hel del om din argumentationsteknik. I brist på egna erfarenheter så plockar du upp en av ca 30 miljoner Thailändska kvinnor och gör henne representativ för alla dessa kvinnor. Dessutom har hon inte ens samma bakgrund och skulle förmodligen aldrig kunna sätta sig in i de tjejernas verklighet som frågan gäller.
Vad frågan har skruvats ned till är att om en kvinna som blir förälskad och där ett av motiven är pengar, är detta en verklig fullvärdig kärlek eller en känsla som inte är värd lika mycket som om målet för känslorna hade varit jämnårig och fattig.
Fy f-n vilken fullständig brist på respekt för människors olika villkor!!! Du och jag är färdigdebatterade FA.
Vad vet du om hennes bakgrund?
Det går alldeles utmärkt att fråga.
Har jag påstått att hon är representativ för 30 milj kvinnor?
Jag bara förmedlade precis vad hon svarade, alltså vilken åsikt hon har baserad på hur hon känner sina medmänniskor i Thailand.
Måste säga att jag blev rätt chockad själv över svaret, hade förväntat mig att pengar var med i bilden men det där om att dö snart fick mig att bli rätt stum faktiskt.
Jag påstår ingenting mackes, jag bara berättar precis vad jag nyss fick höra, sen är det upp till var och en att bedömma huruvida hon är representativ eller inte.
Hon sa dessutom, inte alla, men dom flesta. Det här är alltså hennes uppfattning som tom chockade mig.
Du tål inte att höra att jag berättar det här sk erfarenheten lr?
Kan också berätta att jag frågade henne hur mycket hon tror at jag har i lön.
Hon svarade 250.000 baht eller mer. Det här fick mig att känna mig lite illa tillmods, hon tror alltså att jag tjänar multum med pengar trots att jag inte på något sätt givit några intryck om att vara rik, och då är hon 40 bast, lärare och bott i bkk dom senaste 16 åren så hon är inte outbildad precis.
Det här säger en del om hur vissa av Thaidamerna ser på oss..