Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Detta säger en hel del om din argumentationsteknik. I brist på egna erfarenheter så plockar du upp en av ca 30 miljoner Thailändska kvinnor och gör henne representativ för alla dessa kvinnor. Dessutom har hon inte ens samma bakgrund och skulle förmodligen aldrig kunna sätta sig in i de tjejernas verklighet som frågan gäller.

Vad frågan har skruvats ned till är att om en kvinna som blir förälskad och där ett av motiven är pengar, är detta en verklig fullvärdig kärlek eller en känsla som inte är värd lika mycket som om målet för känslorna hade varit jämnårig och fattig.

Fy f-n vilken fullständig brist på respekt för människors olika villkor!!! Du och jag är färdigdebatterade FA.

Vad vet du om hennes bakgrund?
Det går alldeles utmärkt att fråga.
Har jag påstått att hon är representativ för 30 milj kvinnor?
Jag bara förmedlade precis vad hon svarade, alltså vilken åsikt hon har baserad på hur hon känner sina medmänniskor i Thailand.

Måste säga att jag blev rätt chockad själv över svaret, hade förväntat mig att pengar var med i bilden men det där om att dö snart fick mig att bli rätt stum faktiskt.

Jag påstår ingenting mackes, jag bara berättar precis vad jag nyss fick höra, sen är det upp till var och en att bedömma huruvida hon är representativ eller inte.
Hon sa dessutom, inte alla, men dom flesta. Det här är alltså hennes uppfattning som tom chockade mig.

Du tål inte att höra att jag berättar det här sk erfarenheten lr?

Kan också berätta att jag frågade henne hur mycket hon tror at jag har i lön.
Hon svarade 250.000 baht eller mer. Det här fick mig att känna mig lite illa tillmods, hon tror alltså att jag tjänar multum med pengar trots att jag inte på något sätt givit några intryck om att vara rik, och då är hon 40 bast, lärare och bott i bkk dom senaste 16 åren så hon är inte outbildad precis.
Det här säger en del om hur vissa av Thaidamerna ser på oss..

"Kycklingen " sa:
Hade jag vart yngre så hade jag känt mig lockad av det livet, helt klart.
Men kär? Det vet jag inte :)

Kul att höra en kvinnas syn på det här, nåt grabbarna borde suga på en stund...

"Sir One " sa:
Jag tror inte att kärlek så ofta är en långvarig anledning till en relation. Det är mer en anpassning till varandra där man bygger upp en ömsesidig respekt.
Kärlek, den första är enbart fråga om fysisk attraktion. På längre sikt utvecklas detta till respekt ock kallas då kärlek, om man når så långt. Kärlek är det inte alltid utan då mer ett invant mönster som man utvecklat tillsammans.

Vackert talat gubbe :) sant så sant

Jag har betydligt mer erfarenhet i ämnet än du tror mackes, därav min syn på saken.
Kan berätta att bkk damen föll bort för mig efter det här samtalet, om hon tror att jag tjänar 250.000 baht vilka förväntningar har hon på mig då.
Jag frågade också vilken budget hon trodde skulle vara vettig för 2 pers på en månad utan att räkna med boende. 60.000 baht tyckte hon va vettig för 2 pers till mat och nöjen.
Den här tjejen har under de här 2 v som vi skypat tim ut å tim in gett ett väldigt seriöst intryck och inte verkat vara spec het på pengar utan verkligen vara ute efter kärlek och en go man. Jag har fått intrycket av att det här kan vara en kanon tjej som verkligen gillar mig och inte bara vill bli försörjd.
Jag tror nog att hon gillar mig men att hon är het på pengar råder inget tvivel om efter idag.
Dom är grymt skickliga Thaidamerna att dupera och säga precis det dom tror att vi vill höra.
Det här har jag upplevt från över 10 st nu på kort tid.
Var finns alla dom där fina tjejerna som ni har hittat ???

Vi har inte pratat så mycket pengar innan och hon har gett sken av att det inte är så viktigt, hon vill gärna veta om hon hade rätt ang min lön, jag skrattade bara och svarade inte, det gillade hon inte riktigt, nu när det kom på tal var det väldigt viktigt att hon fick veta..

"FA " sa:
Jag har betydligt mer erfarenhet i ämnet än du tror mackes, därav min syn på saken.
Kan berätta att bkk damen föll bort för mig efter det här samtalet, om hon tror att jag tjänar 250.000 baht vilka förväntningar har hon på mig då.
Jag frågade också vilken budget hon trodde skulle vara vettig för 2 pers på en månad utan att räkna med boende. 60.000 baht tyckte hon va vettig för 2 pers till mat och nöjen.
Den här tjejen har under de här 2 v som vi skypat tim ut å tim in gett ett väldigt seriöst intryck och inte verkat vara spec het på pengar utan verkligen vara ute efter kärlek och en go man. Jag har fått intrycket av att det här kan vara en kanon tjej som verkligen gillar mig och inte bara vill bli försörjd.
Jag tror nog att hon gillar mig men att hon är het på pengar råder inget tvivel om efter idag.
Dom är grymt skickliga Thaidamerna att dupera och säga precis det dom tror att vi vill höra.
Det här har jag upplevt från över 10 st nu på kort tid.
Var finns alla dom där fina tjejerna som ni har hittat ???

Vi har inte pratat så mycket pengar innan och hon har gett sken av att det inte är så viktigt, hon vill gärna veta om hon hade rätt ang min lön, jag skrattade bara och svarade inte, det gillade hon inte riktigt, nu när det kom på tal var det väldigt viktigt att hon fick veta..
Undrar om du inte sprungit på mitt nyligen avslutade förhållande :)
FA, dom är många men det finns "riktiga" kvinnor också :)

"magnusjansson " sa:

Ja, men jag är för bekväm för att åka iväg på konserter och ragga.
Jag har det bra här hemma med en som tycker om mig som den jag är.
Men som jag skrev innan hade jag vart yngre så......:)

"Kycklingen " sa:
Ja, men jag är för bekväm för att åka iväg på konserter och ragga.
Jag har det bra här hemma med en som tycker om mig som den jag är.
Men som jag skrev innan hade jag vart yngre så......:)
Du är yngre... jämför med mig i alla fall :)

Glömde tala om skillnaden mellan mig och min fru hon är 3år yngre. Har läst igenom inläggen och tycker det är synd att vissa inte för står kärleken. Ett tales sätt " kärleken är blind " vet inte vad vissa personer ser hos sin livs partner men jag ser och känner min partners fina sidor, syn om dom som inte har den förmågan.

"FA " sa:
Jag tror bara inte på att det är kärlek hela vägen igenom i en sådan realation, det är lockelsen om ett liv i lyx och flärd och att få frottera sig med kändisar och leva i deras liv. Aldrig hört talas om groupies? Varför tror du att en framgångsrik artist kan få i princip vilken kvinna som helst?
Det finns pensions groupies ;)

"ledarn " sa:
Jag har aldrig skrivit att det inte kan finnas kärlek mellan en äldre och en yngre människa..

Det jag vänder mig emot är ju att många av er "äldre" tror att ni blev valda för er personlighets skull... :o :o

Inse att ni blev valda för att ni har pengar...

Att det sedan utvecklas till ömsesidig kärlek och kamratskap är ju fantastiskt.. :thumbsup:

Ni måste ju inse att yngre kvinnor som blir attraherade av äldre män är i minoritet..
Och chansen att ni alla har träffat just den lilla "klicken" är osanolik...??

Men va f@n vet jag....?? Jag har ju inte levt så länge som ni.... ;) ;)

Absolut är det så! Jag har aldrig gått och inbillat mig att min kära hustru föll pladask för min oemotståndliga charm direkt, inte alls. Men hon kände att hon kunde få trygghet och någon som verkligen ville ta hand om henne och familjen.

Sen har kärleken växt fram sakta men säkert och idag älskar vi verkligen varandra, annars hade vårt förhållande aldrig fugerat så bra som det gör.

"Berralund " sa:
Absolut är det så! Jag har aldrig gått och inbillat mig att min kära hustru föll pladask för min oemotståndliga charm direkt, inte alls. Men hon kände att hon kunde få trygghet och någon som verkligen ville ta hand om henne och familjen.

Sen har kärleken växt fram sakta men säkert och idag älskar vi verkligen varandra, annars hade vårt förhållande aldrig fugerat så bra som det gör.

Verkligen glad för din skull Berra :thumbsup:
Hoppas jag kan hitta en pärla också till slut, efter skype samtalet idag börjar jag bli lite luttrad men ger inte upp. Skypade med en ny alldeles nyss, något yngre..

I Thailand med den kultur dom har så är väl giftermål grundat på kärlek vid första ögonkastet ovanligt vare sig det gäller Thai-Tai eller Thai-Farang.

Här är ju pengar en viktig del gällande status, föräldrarna är ofta involverade i valet av livspartner, fattigdomen är så utbredd så många försöker gifta upp sig till en bättre tillvaro.
Men att kärlek sen kan växa fram det tror jag helt klart på och tror också när den väl gör det att förhållandet kan bli mycket stabilare än ett förhållande som grundades pga kå**et (kärlek vid första ögonkastet).
Och det är inte alltid bara pengar som driver Thaidamer till farang, alkoholismen är ju väldigt utbredd bland Thai och många gånger så utvecklas förhållandena här till ett liv med fylla och hustru misshandel.

Sen att många inte kan förstå att hur Thai kan välja farang före Thai och tror att dom hellre skulle haft en Thai istället för en farang kille.
Är ju bara att se på deras förkärlek till vitt skinn, kolla på deras reklampelare är bara faranger eller deras egna skådespelare som är så om-opererade så dom ser mer ut som farang än Thai.
Hör ju på Fillipinarna ombord och dom har ju samma solskräck som Thai, dom pratar på att alla vill ha en Farang, your skin so beatiful, and the children you get with Fillipino-white person is so beautiful and get very succesfull.

Ser ju på ena Thai kompisen han tar alldrig med sig flickvän när han har en hem till oss frugan har frågat varför inte, hans svar har vart att han är orolig att dom kommer tycka han är ful när dom träffar mig. Och då är man väl inte nån jätte skönhet precis men vit i skinnet. Samma som många faranger gillar asiater så är det många Thai som gillar faranger med.

Sen när det kommer till pengar att vi känner att dom bara utnyttjar oss för pengarnas skull har väl med våra olika kulturer att göra.
Här ses det som något man skall göra dela med sig till familjen vare sig du är farang eller Thai finns ingen som har egna pengar i Thailand utan det är familjens pengar.
Medans Sverige har mer utvecklat sig att i ett förhållande har du 3 ekonomier, mina pengar hennes pengar och hushållets pengar, så visst blir det en krock för vi är inte vana att dela med oss längre som vi gjorde förr.
Inte alltid dom bara försöker skinna dig utan i deras ögon är det normalt man delar med sig och vi känner då att dom bara vill åt våra pengar.

Ser ju även samma sak på Fillipinarna ombord här, dom tar alla ut litet förskott varje månad som dom håller hemligt för familjen annars är alla pengar spenderade av deras familj när dom kommer hem. Och pengar är dom värdelösa att hålla på.
Prata med den Fillipinske styrmannen vi har ombord han har en lön på 4700 dollar skattefritt i månaden jobbar 6 månader kommer hem med en förmögenhet i deras ögon (en stats anställd har 450 dollar i månaden i fillipinerna) har inget kvar när han kommer ombord igen efter 2-3 månaders ledighet.

HÄR ÄR DET NÄRA PERSONANNGREPP IGEN. VARFÖR KAN VISSA INTE HÅLLA SIG LUNGNA? EN DÅLIG START PÅ SÖNDAGEN, LEGOLAS BLIR KANSKE BANNLYST.

"BERTIL " sa:
HÄR ÄR DET NÄRA PERSONANNGREPP IGEN. VARFÖR KAN VISSA INTE HÅLLA SIG LUNGNA? EN DÅLIG START PÅ SÖNDAGEN, LEGOLAS BLIR KANSKE BANNLYST.
Nej det tror jag inte Lego har egna regler satta av LIng på grund av internet trafik o reklam intäkter.

"BERTIL " sa:

Tja!

Jag tror han tycker om att provocera, han har ju sin travtråd och tror att han kan bete sig som han vill här på forumet. Men travtråden (spel om pengar) har ju inget med forumet att göra.

Golden Bertil o Trollet kryp tillbaka till era grottor ni e patetiska ........

FA när jag läser va du skriver ser jag en rädd liten varelse som inte kan eller vågar släppa in en kvinna i sitt liv sluta va så desperat du kommer att hitta en pärla till slut
men om man e så desperat som du e så kommer det absolut att gå fel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp