Hva er "Extension Of Stay"?

 
Nå vil jeg få lov til å påpeke at alle disse videoene jeg har publisert, også denne, inneholder viktig informasjon for oss fastboende i Thailand. Og jeg har ingen grunn til å tro at denne amerikanske advokaten, som faktisk er thailandsk statsborger, ikke vet hva han snakker om. Men som vanlig vil trolig noen benekte hvert eneste ord som denne advokaten sier. For hva han sier passer ikke inn i deres "Extension Of Stay". Noe som er helt innlysende fordi "Extension Of Stay" er bare et fantasi-produkt. Og deres argumenter blir trolig den sedvanlige personhetsen.

 
Jag måste säga att jag är imponerad av din uthållighet @Isaan. Jag tror kanske att exempel med re-entry kanske kan få det att klarna. Utan re-entry så har man inget giltigt visa när man kommer tillbaka till Thailand och man får då bara 30 dagars visa exempt instämplat i passet.

Med re-entry? Har man ett uppehållstillstånd då? Skriver man reser in i Thailand med extension of stay i imigrationspappren? Eller skriver man att man har ett Visa? Hur ser inresestämpeln ut när man rest in "på re-entry"? Antecknas visa class?
 
Jag måste säga att jag är imponerad av din uthållighet @Isaan. Jag tror kanske att exempel med re-entry kanske kan få det att klarna. Utan re-entry så har man inget giltigt visa när man kommer tillbaka till Thailand och man får då bara 30 dagars visa exempt instämplat i passet.

Med re-entry? Har man ett uppehållstillstånd då? Skriver man reser in i Thailand med extension of stay i imigrationspappren? Eller skriver man att man har ett Visa? Hur ser inresestämpeln ut när man rest in "på re-entry"? Antecknas visa class?
Som jeg skriver i mitt hovedinlegg så har man både et visum og en oppholdstillatelse når man kommer til passkontrollen. Man får et USED-stempel over visumet og et lite firkantet Entry-stempel i passet. Et Entry-stempel hvor det står "Admitted" og informasjon om hvilket visum man har og en utreisedato. Når man forlater Thailand så får man et trekantet Exit-stempel hvor det står "Departed" og datoen når man forlot Thailand.

Nå er bakgrunnen for et Re Entry Permit at man ikke skal miste visum/oppholdstillatelsen dersom man forlater Thailand og kommer tilbake før visumet utgår. Og man får de samme stemplene i passet for ut og innreise som normalt.

 
Som jeg skriver i mitt hovedinlegg så har man både et visum og en oppholdstillatelse når man kommer til passkontrollen. Man får et USED-stempel over visumet og et lite firkantet Entry-stempel i passet. Et Entry-stempel hvor det står "Admitted" og informasjon om hvilket visum man har og en utreisedato. Når man forlater Thailand så får man et trekantet Exit-stempel hvor det står "Departed" og datoen når man forlot Thailand.

Nå er bakgrunnen for et Re Entry Permit at man ikke skal miste visum/oppholdstillatelsen dersom man forlater Thailand og kommer tilbake før visumet utgår. Og man får de samme stemplene i passet for ut og innreise som normalt.


Har man verkligen uppehållstillstånd?
 
Har alltid ordnat med mina visum själv och kommer att fortsättningsvis göra det eller fråga thailändska immigrationsmyndigheten :)
Det er det jeg har påstått hele tiden at det er et VISUM og ikke "Extension Of Stay". Velkommen etter.
 
Den här blanketten fyller jag i en gång om året och det är Extension of stay och ingen visumansökan. Ska man ansöka om visum måste man göra det utanför Thailands gränser.
20220810_185213.jpg
 
Man ansöker om visum första gången och när man fått det så ansöker man om extension of stay "förlängning av vistelse", man ansöker inte om nytt visum.
Med andre ord total fornektelse av alle bevis som slår fast at du tar fullstendig feil.

Så du mener at alle offentlige kontorer i Thailand ikke vet hva dem driver med og at alle dem på nettet som påstår at det er et Non immigrant Visa inklusive advokater er en haug ned uvitende idioter?

Dersom du mener dette så må jeg spørre deg om du i det hele tatt forstår hva du sier for dette er jo ren fanatisme hvor troen er så sterk at absolutt ingen bevis som det er menneskelig mulig å frembringe vil «bite på deg».
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
652
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp