Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Bestämt mig för att lägga mig på ett max tak på 45000 baht i månaden borde jag få vad jag söker efter. Vill ha hus med privat pool tillhörande huset, antingen välmöblerat eller omöblerat, fin trädgård med något altanliknande där jag kan sitta och grilla på kvällen, helst gym i området runt 200m2 boyta, 3 sovrum+vardagsrum och kök typ. Finns många såna mellan 25000b-45000b får hoppas något av dom jag valt ut faller mig i smaken.
Finns massor av hus som stämmer in på det, allt handlar om hur kräsen du är med läget och utseende på resten av villagen, ofta är underhållet av gemensamma ytor i princip obefintligt och i Thailand ser det då snabbt väldigt skabbigt ut.
Som året runt boende vill iaf inte jag bo en village som är helt öde under lågsäsong eller som ligger allt för långt bort från det jag kallar centrum så vi hade skitsvårt för att hitta nåt, eller rättare sagt vi hittade aldrig nåt vi gillade för allt låg för långt bort.
Jo vi hittade en village med fina hus precis som du beskriver, rätt nybyggda och knappt 2km upp från Sukkan, snyggt möblerade, kunde köpa ett för 9 mille, hyra.... håll i er nu,,
98.000/mån oprutbart!
Men snyggt va det.
Finns nog fortfarande lediga hus där ;D

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR1355

Det här såg fint ut, fin pool men omöblerat så blir ju en liten kostnad om man skall möblera upp ett sånt hus med, sängar verkade ju finnas men soffa, köksbord, tv ja listan kan göras lång iofs är möbler väldigt billigt får snygg soffa på Koncept till ok pris. Var på IKEA i Sverige kollade priset på en soffa jag var intresserad av sen åkte jag till IKEA i Bangkok och köpte den, halva priset mot Sverige för soffan.

"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR1355

Det här såg fint ut, fin pool men omöblerat så blir ju en liten kostnad om man skall möblera upp ett sånt hus med, sängar verkade ju finnas men soffa, köksbord, tv ja listan kan göras lång iofs är möbler väldigt billigt får snygg soffa på Koncept till ok pris. Var på IKEA i Sverige kollade priset på en soffa jag var intresserad av sen åkte jag till IKEA i Bangkok och köpte den, halva priset mot Sverige för soffan.
Och om du vill flytta och hyra ett annat hus?
Dom flesta är ju möblerade.
Men jag går faktiskt själv i samma tankar att hyra ett sprillans nytt hus med pool här, omöblerat, men då är det minst 3 års kontrakt som gäller.
Räknar med ca 200.000 baht för möbler om man inte köper lyx.
Har redan div elektronik, köksprylar och madrass mm.

Fint hus förresten, det får du för ca 40 på års kontrakt men för mig ligger det åt helsike för långt bort.
Ner till beachroad är det en evighet.
Du får testa sen med moppen hur det är att köra där.

Ja det är ju det om man vill flytta, men nåt jag känner i condon skulle bara vilja slänga ut alla hans möbler och möblera upp själv.
Jag brukar iofs ge bort allt när jag flyttar så jäkla tråkigt att flytta saker eller köra det till tippen. Därför ja kom tomhänt till Thailand gav bort allt till polare och farsan, farsan fick en ny 55" Samsung och en ny media dator, polarn fick sig en dator jag byggt själv låg väl ca. 30000kr i värde den datorn, nån annan kompis fick ny soffa, bord, ps3 etc ;) åkte bara ner till Sverige i 3 dar en sista fest och gjorde mig av med allt. Hade precis möblerat upp en lgnht jag var nyinflyttad i med nya möbler när jag råka hamna i Thailand :D

Väldigt tjusigt hus, Jonas. Närmare lyx i mina ögon, poolen ser inte ut att gå av för hackor. Där kommer du säkert att trivas om du nu väljer det. :)

"Jonas " sa:
Ja det är ju det om man vill flytta, men nåt jag känner i condon skulle bara vilja slänga ut alla hans möbler och möblera upp själv.
Jag brukar iofs ge bort allt när jag flyttar så jäkla tråkigt att flytta saker eller köra det till tippen. Därför ja kom tomhänt till Thailand gav bort allt till polare och farsan, farsan fick en ny 55" Samsung och en ny media dator, polarn fick sig en dator jag byggt själv låg väl ca. 30000kr i värde den datorn, nån annan kompis fick ny soffa, bord, ps3 etc ;) åkte bara ner till Sverige i 3 dar en sista fest och gjorde mig av med allt. Hade precis möblerat upp en lgnht jag var nyinflyttad i med nya möbler när jag råka hamna i Thailand :D
Är ju nackdelen med att hyra som gör att jag nästan funderar på att köpa, här i Hua Hin är prutmånen på hus enorm. Men njet, är ju ännu värre att sitta fast med ett hus på halsen om man vill flytta.
Rumpan är alltid bak sägs det..

Finns ju en km skala på kartan ca 5 km till Sukhumvit, beachroad är jag sällan, satt vid stranden 2 gngr plus tog 2 morgon promenader där denna gng går aldrig ut där nere. Var iofs på Walking 4 gngr med men det vara bara för Thai polaren skull, och tjejen ville ta med mamman till Iisan showen annars är jag aldrig där.
Men får se blir ju nästan lika långt till soi Beukaw, dom får ju ha moppe taxi i området för åker jag neråt är det oftast pga. Utgång och då kan jag inte köra själv. Och handla mat på Friendship plus Fred marknaden då får jag köra själv.

"Jonas " sa:
Finns ju en km skala på kartan ca 5 km till Sukhumvit, beachroad är jag sällan, satt vid stranden 2 gngr plus tog 2 morgon promenader där denna gng går aldrig ut där nere. Var iofs på Walking 4 gngr med men det vara bara för Thai polaren skull, och tjejen ville ta med mamman till Iisan showen annars är jag aldrig där.
Men får se blir ju nästan lika långt till soi Beukaw, dom får ju ha moppe taxi i området för åker jag neråt är det oftast pga. Utgång och då kan jag inte köra själv. Och handla mat på Friendship plus Fred marknaden då får jag köra själv.
Du får testa själv, det är inte avståndet som gör tiden...
Själv gillar jag att dra ner på stan på helgen och kika lite och tjejen hakar gärna på så vi vill bo nära, här har jag 10 min i permobil fart ner till stranden och downtown.
Jag har inget emot att köra när jag går ut, dricker inte så mycket men kör sakta som tusan när tjejen sitter med där bak.
Här kan det springa ut en jycke framför när som helst och då vetefasen om ens Phonta klarar sig med sin big bike.
Annars föredrar jag bilen men finns inga parkeringar på kvällarna.

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR1351

Liknande det andra huset fast lite mindre, poolen ser likadan ut. Möblerat men inte övermöblerat är så jag kan köpa in egna möbler också och sätta liten egen prägel på det, 2.5km ifrån Sukhumwit, Gym i området och det är ju nåt jag eftersökt, nära till golfbanan så jag kan börja med det. Är det tillgängligt kanske vi har en vinnare.
Detta eller det omöblerade huset jag länka innan ligger högt på listan nu.

Jonas , Bson hakar upp sig pa detta med att köra ner till centrala, vet inte varfor, jag kor ner varje dag i stort sett, har exakt 6001 m från min grind ner till Klangen. Detta tar mig i rusningstrafik ca 15 min , vad är 15 min i sammanhanget , igår var jag ner till Soi Beukau med stora hojen , inte heller några problem ...vi har en välskött pool i området som är ungefär två år gammalt nu , mest Thaifolk samt en del Faranger , förmodligen bättre utbildade Thais efterssom området fortfarande
är välskött och rent , sophämtning funkar grymt bra ... har hört en del om detta med när det bor mest Thais i området , men inte ännu i dettta i alla fall. Långeman bor i ett liknande med mest Thai , även det funkar efter många år ...

För de slantarna du tänker lägga i månaden måste det funka , jag själv bor nu riktigt bra (hittils) för 12000 exklusive vatten ,el samt TV och internet ,räknar med ca 14000 thbt/mån för allt inkluderat .....

Träffade igår en gammal forumbekant på stan ,värden eller rättare sagt Pattis är tydligen litet .........

15 min är ingen större restid skall jag köra själv är det för att shoppa,får vara nöjd om man klarar sig helskinnad ner ;) , Nu när jag åkte till Suwarnabhumi låg det en döing på Sukhumvit såg lite läskigt ut blodet rann ur skallen och folksamling runt, gammal thai tant antagligen kört utan hjälm.
tar jag mig ner på kvällen blir det moppe taxi såna hoppas jag det finns i området?
Hur trivs du annars, jag vill ju komma lite ifrån centrum men ändås ha det tillgängligt så kan passa mig bra. Dagtid brukar jag ligga vid poolen mest ger mig ut först vid solnedgång, vill jag bada i havet får jag ta mig till någon ö. Funderar på att ta mig en tur till Kho Samet igen nästa ledighet var ju inte så dyrt 6900 baht totalt för 2 pers då var det taxi ifrån lght, speed boat ut till ön 2 nätter i Bungalow och speedboat tillbaks och taxi till lgnhtn.
Nä nu satsar vi på den mörka sidan kollat hus och det är där dem mest prisvärda verkar ligga, Pratumnak och Naklua fanns det inte så många och var löjligt dyrt, fanns några i centrala Pattaya men som sagt vill komma lite utanför med lite grönområde. Dom 2 sista jag länkade ligger högt på listan nu hade 2 andra hus innan som såg riktigt fina ut men tyvvär var båda uthyrda.

"Jonas " sa:
15 min är ingen större restid skall jag köra själv är det för att shoppa,får vara nöjd om man klarar sig helskinnad ner ;) , Nu när jag åkte till Suwarnabhumi låg det en döing på Sukhumvit såg lite läskigt ut blodet rann ur skallen och folksamling runt, gammal thai tant antagligen kört utan hjälm.
tar jag mig ner på kvällen blir det moppe taxi såna hoppas jag det finns i området?
Hur trivs du annars, jag vill ju komma lite ifrån centrum men ändås ha det tillgängligt så kan passa mig bra. Dagtid brukar jag ligga vid poolen mest ger mig ut först vid solnedgång, vill jag bada i havet får jag ta mig till någon ö. Funderar på att ta mig en tur till Kho Samet igen nästa ledighet var ju inte så dyrt 6900 baht totalt för 2 pers då var det taxi ifrån lght, speed boat ut till ön 2 nätter i Bungalow och speedboat tillbaks och taxi till lgnhtn.
Nä nu satsar vi på den mörka sidan kollat hus och det är där dem mest prisvärda verkar ligga, Pratumnak och Naklua fanns det inte så många och var löjligt dyrt, fanns några i centrala Pattaya men som sagt vill komma lite utanför med lite grönområde. Dom 2 sista jag länkade ligger högt på listan nu hade 2 andra hus innan som såg riktigt fina ut men tyvvär var båda uthyrda.

De husen du tittat på ligger bara ett stenkast från där Phonta huserar, vad jag kan se på kartan som finns

Alla hus jag fastnat för och velat kolla extra på har varit uthyrda :( hitta ett nyinkommet nu men blir ju ända borta i Jomtien hur kan dom få det till East Pattaya, kan jag ju iofs ta bath taxi till Pattaya istället för moppetaxi men vete sjutton Jomtien, kollade jag ju iofs lite på tv sist så kanske platsar in där nu.http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR2138
Ser inte så mycket av huset på bilderna men det man ser var fint, snyggt möblerat.

"Jonas " sa:
Alla hus jag fastnat för och velat kolla extra på har varit uthyrda :( hitta ett nyinkommet nu men blir ju ända borta i Jomtien hur kan dom få det till East Pattaya, kan jag ju iofs ta bath taxi till Pattaya istället för moppetaxi men vete sjutton Jomtien, kollade jag ju iofs lite på tv sist så kanske platsar in där nu.http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR2138
Ser inte så mycket av huset på bilderna men det man ser var fint, snyggt möblerat.

Jonas, du måste hitta en mäklare som är up to date, det du hittar verkar gammalt skåpmat. Lycka Till.

Ja det verkar så, den sista jag länkade låg på nyinkomna så det finns antagligen kvar men annars verkar det vara mycket uthyrt som ligger på hemsidan.

Är ju iofs lika långt till Pattayatai därifrån som många av dom jag länkade ifrån the darkside.

Får väl hyra en och göra det. Leta hus först sen upp och skiljas efter det kan jag köpa egen moppe.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar