Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Fixa en moppe och åk runt å leta själv.

helt rätt , ser massor varje dag här uppe , finns mycket att välja på . de är glada för Skandinaver har jag hört ," Russian no thanks" undrar varför ... ::).

Som Bson säger , ta moppen och åk runt här uppe så finner du , fråga även gärna , man får massor av tips då ;)

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR2138

Fick mail nu att detta hus är tillgängligt, är ju i Jomtien enligt kartan 2 km ifrån stranden, går ju alltid Baht taxi. Skall kolla på det när jag kommer hem för på bilderna ser det jäkligt snyggt ut men allt går att få se snyggt ut på foto idagens läge får se hur det ser ut i verkligheten. Om det ser ut som på bilderna så får jag ha det som måttstock när jag kollar på dom andra husen och vem vet kanske jag blir Jomtien bo, min farsa hade ju gillat de iallafall för han tycker jag skall bo i Jomtien.

Hemlängtan vill hem och kolla hus! Sen är det svinkallt här i Europa med ligger väst om danmark blåser kuling och 9 grader igår var det blekt men då var det minus grader usch.

"Jonas " sa:
Hemlängtan vill hem och kolla hus! Sen är det svinkallt här i Europa med ligger väst om danmark blåser kuling och 9 grader igår var det blekt men då var det minus grader usch.
[/quote

Håll ut - det är bra att ha någonting att se fram mot och längta efter....Du tänker rätt beträffande bostaden, MEN plånboken styr, har svårt att smälta att betala hyra på mer än 25000bath/månad, - huset du länkar till är en verklig drömbostad....
Jag är dock nöjd med min etta, man vänjer sig vid en liten yta, gillar dessutom att bo högt upp med havsutsikt...

Jonas...ett tips!!! Kolla in Wiev Taley8....-ligger utmed jomtien inte långt från mitt condo, Jomtien Beach Condominium....
Mycket att välja på till låga priser, stor pool, terasser med havsutsikt - priser från c:a 2,2miljonerbath, du köper skalet...
Ge det en chans - se det - jag tror du kommer att tacka mig!

Jo det är ju det lägga mer än 25k baht i månaden, men så tänkte jag så att folk lägger ju många gngr halva lönen på bostaden får jag den för 50k månaden så lägger jag 1/6 av lönen allt är relativt.
Är det View Talay villas du mena? 13 millioner baht ? http://mobi.thaiproperty.com/for_sale/h ... _3368.html
Eller var det condo? Isåfall så skall jag inte ha condo nu, för tillfället köper inget innan jag vet var jag vill bosätta mig, inte omöjligt jag tar mig över bukten och testar Phuket eller upp till Bangkok, så hyr än sålänge tills jag hittar nåt som känns rätt även efter ett år. Vet inte ens om Thailand är rätt än kanske tar mig till sydeuropa istället.

"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR2138

Fick mail nu att detta hus är tillgängligt, är ju i Jomtien enligt kartan 2 km ifrån stranden, går ju alltid Baht taxi. Skall kolla på det när jag kommer hem för på bilderna ser det jäkligt snyggt ut men allt går att få se snyggt ut på foto idagens läge får se hur det ser ut i verkligheten. Om det ser ut som på bilderna så får jag ha det som måttstock när jag kollar på dom andra husen och vem vet kanske jag blir Jomtien bo, min farsa hade ju gillat de iallafall för han tycker jag skall bo i Jomtien.
Snyggt hus men ser ut å vara skit taskigt läge invid vägen om kartan stämmer.

"Jonas " sa:
Jo det är ju det lägga mer än 25k baht i månaden, men så tänkte jag så att folk lägger ju många gngr halva lönen på bostaden får jag den för 50k månaden så lägger jag 1/6 av lönen allt är relativt.
Är det View Talay villas du mena? 13 millioner baht ? http://mobi.thaiproperty.com/for_sale/h ... _3368.html
Eller var det condo? Isåfall så skall jag inte ha condo nu, för tillfället köper inget innan jag vet var jag vill bosätta mig, inte omöjligt jag tar mig över bukten och testar Phuket eller upp till Bangkok, så hyr än sålänge tills jag hittar nåt som känns rätt även efter ett år. Vet inte ens om Thailand är rätt än kanske tar mig till sydeuropa istället.
Har du testat Ko Samui?
Borde passa dig som handsken

Är inte Kho Samui bara party förstod det på en polare som var där? Hur kan det då bli rätt för mig om jag skrev tidigare att jag haft mina 2 partyledigheter nu och dags att återgå till normala gängor??

Vi får se, kompis tyckte jag skulle kolla mellan Pattayatai och Prasith massor av hus till uthyrning där som inte ligger ute på nätet, så många förslag så kanske inte hinner med kolla in allt på en ledighet. Blir nog fullt upp denna ledigheten skall ju ta mig nord över till Lomsak och skilja mig också sen ville daman att vi skulle åka upp ett par dar till Maha Sarakham känner mig redan stressad ;) och bara 3 veckor hemma denna gng :( samma nästa gng :(

Jag ser jattefina "for rent" varje dag Jonas..simma lugnt ,finns kanonhus for 20 k i manaden , runt 150 m2 i fina omraden ca 4 km fran centrum .......fixar du latt nar du kommer hem , ingen maklare , kop en pcx samt ak runt, jag guidar garna ...tar inget arvode, en kopp kaffe kanske ;) , hittar ratt nra pa Darkside nu ,,skitfint omrade maste jag saga

Maha sara kam :D da far du Glimten och aven mig till grannar , jag har kanske en timme dit bara , Glimten ar ju fran den orten ;)

Möjligt att det blir så i slutändan får vänta tills jag skiljt mig bara så inte kärringen kräver halva PCX kanske tar den och ger mig Mion. Bjuder på nygrillat och öl eller vin när huset är hyrt ;)

"Jonas " sa:
Är inte Kho Samui bara party förstod det på en polare som var där? Hur kan det då bli rätt för mig om jag skrev tidigare att jag haft mina 2 partyledigheter nu och dags att återgå till normala gängor??
Finns Dark Side på Samui också..

Nä aldrig bo på en Ö igen och jag behöver en storstad typ Pattaya, Bagkok eller liknande nära inpå, klarar inte av småsamhällen utan närhet till storstad trist så man kan förgås, kan bo lite i utkanten men måste vara tillgängligt.

"Jonas " sa:

Ja, Jonas Du gör som Du vill men vill bara i all välmening ge dig ett bra tips....Fantastiskt läge vid jomtien och låga priser, jämfört med Stockholm c:a 1/3 av vad det kostar här, räkna med 600,000:-kronor eller 2,5-3miljoner bath...- men Du var ju inte intresserad av condo...-Lycka till med huset!
http://www.v8condo.com/

Inte säker på vad jag tycker om Jomtien än, för 2 år sen tyckte jag det var fint och hade planer på att flytta dit.
Var en riktig besvikelse nu när jag var där sist så det har gått ner sig på 2 år, Pattayas strand har fräshats upp medans i Jomtien där låg det slängt plast och gågatan längs stranden sleten och ful. Dom får se till att göra något där för nu är det Pattaya som har den fina fräscha stranden och promenad stråket längs stranden har blivit uppfräshad är riktigt fin nu, där är det en fröjd att ta en morgon promenad nu.

Har bilder på telefon på dom olika promenadstråken skall se om jag kan få laddat upp det skall ni se sån skillnad.

Gillar jomtien men det du skriver låter bra, har tyvärr ett taskigt minne av stranden inne i Pattaya när jag var där med tjejen(i juni -13), det regnade en del vilket tydligen driver ut råttorna i ljuset, har aldrig sett så många råttor där, men de finns väl överallt, de borde göra något åt dem, exempelvis fällor av det kraftigare slagit, något för Pattaya kommun att ta tag i....Hoppas att inte kinesreastaurangerna där serverar dem...

Var du där i Juni i år? höll dom inte på och byggde om då? När jag var där i slutet av Juli i år var ju beachroaden bara en byggarbetplats då dom höll på och fräscha upp, blev ju nästan klara nu sist liten bit kvar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar