Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Fan dom försvinner fort lägenheterna alla jag är intresserad av :( bara försvinner en efter en, bara 2 alternativ kvar nu på taxi routen, Sände in en lista på 17 lgnhtr igår 3 tillgängliga, någon som var tillgänglig för 2 dagar sen som jag var intresserad av ej längre tillgänglig.
Denna ligger närmast till hands nu.
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... 295&y=-415

du får jobba snabbare, tror du att du e ensam om dom combon. 555

Inte så lätt när man sitter på Nordsjön att gå på visning och skriva kontrakt.
Flyger inatt, Kommer till Pattaya imorrn och då drar vi och kollar direkt.
Men förhoppningsvis finns denna kvar imorrn, låg på soi 15 second road och den gatan är bra.
Fan för 2 år sen när jag bodde där då fanns det hur mycket som helst ledigt, men han sa på agencyn att dom fina lgnhtrna börjar bli uthyrda fort nu för tiden.

"Jonas " sa:
Fan dom försvinner fort lägenheterna alla jag är intresserad av :( bara försvinner en efter en, bara 2 alternativ kvar nu på taxi routen, Sände in en lista på 17 lgnhtr igår 3 tillgängliga, någon som var tillgänglig för 2 dagar sen som jag var intresserad av ej längre tillgänglig.
Du är sent ute på säsongen.
Den i länken ser ju kanon ut och bra läge, säga att du är 95% säker på att ta den och be att dom håller den en liten stund.
Tyvärr stämmer ju inte alltid bilderna med verkligheten annars hade man ju kunnat boka osett.

Jo har redan sagt det så, dom stannar kvar tills jag kommer imorrn så skall vi gå och kolla.

Då gäller det att sätta full fart från Suvvan imorgon Jonas. Lycka till med allt nu, hoppas att drömlyan är ledig!! :wai:

Å glöm inte att pruta lite iaf även dom du verkar ha eld i baken.
Viktigt för marknaden att markera med lite prutning även om du inte sitter illa till ekonomiskt.

"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... &x=38&y=17

Den här såg ok ut men ser ut att ligga ända uppe i Phratumnak men står on Taxi route.
"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... &x=38&y=17

Den här såg ok ut men ser ut att ligga ända uppe i Phratumnak men står on Taxi route.

Jonas...bra länk du lade in...Ser att det är väldigt billigt att köpa ett hyfsat condo...ex. 33kv på Jomtien Beach Condominium för 1,2miljoner....
Billigare än så kan det inte bli!

"Jonas " sa:

Det blev den här och fick prutat ner 2000 baht mindre i månaden.

Haha, kanske har en date ikväll ;) men blir en lugn vart fullt upp 24 timmar från båt till agencyn sen kolla lgnht så lite trött i ögat.

33000bath per månad - det tycker jag är dyrt om du hyr long-time men det kanske bara är för en kortare tid. Dessutom är det inte högsäsong...Inte en bath över 20 låg- säsong....
Varför inte köpa, - gissar på 3miljoner bath - det får du en bra tvåa för...

MEN lägenheten ser fin ut så nu bor du bra! Grattis till det!

"Hans Svensson " sa:
33000bath per månad - det tycker jag är dyrt om du hyr long-time men det kanske bara är för en kortare tid. Dessutom är det inte högsäsong...Inte en bath över 20 låg- säsong....

Du tror att man får en så fin lgh med det läget för 20.000???
Du har nog missat nåt Hans..

"Hans Svensson " sa:

Tog en extra koll på lägenheten och den ser fin ut, priset kan nog vara det rätta...Läget är perfekt och möblerna ser dyra ut...Har själv hyrt genom åren, Jomtien Complex bl.a....De lägenheter jag hyrt där når inte den här nivån, möblerna ser dyra ut....
Det bästa är att köpa något, det blir billigast i längden...

"Hans Svensson " sa:
Tog en extra koll på lägenheten och den ser fin ut, priset kan nog vara det rätta...Läget är perfekt och möblerna ser dyra ut...Har själv hyrt genom åren, Jomtien Complex bl.a....De lägenheter jag hyrt där når inte den här nivån, möblerna ser dyra ut....

Antar du inte vill ha besvär med hus....men finns flera hus ute på Jomtien att hyra för under 30 000 bht...ock inte möblerade.

"areeya " sa:
Antar du inte vill ha besvär med hus....men finns flera hus ute på Jomtien att hyra för under 30 000 bht...ock inte möblerade.

Eftersom jag har en bra lägenhet med en årsavgift på c:a 5000bath kommer jag att dra mig för att hyra hus....Pengarna rullar ändå utan broms när man är där....I stockholm kan det gå 100:-kr per dag=500bath...På jomtien går det aldrig under 2000bath/dag....-men då är man på semester förstås...

Ja läget kan jag inte klaga på 2min till th avenue, ca5min till beefeater och 10 min till stora marknaden tisd o torsd soi beukaw.
Fick meddelande från polis chefen i Phitchit nu, sorry hear about you and May, not understand you so kind and gentle man. Man saknar vissa efter ett uppbrått.

Imorrn drar jag till index living köper lite möbler för balkongen, pratat med en thai väninna hon tar med mig på tisd till blom marknad köpa lite träd och blommor.

"Hans Svensson " sa:
Hur vet du att det blir billigast i längden att köpa?
Har du testat att sälja din lgh?
Du vet en vacker dag kanske man vill flytta.
En sak att sätta ut annons på en lgh till ett härligt pris, en helt annan att få den såld..

"bson " sa:
Hur vet du att det blir billigast i längden att köpa?
Har du testat att sälja din lgh?
Du vet en vacker dag kanske man vill flytta.
En sak att sätta ut annons på en lgh till ett härligt pris, en helt annan att få den såld..

De exemplem jag hört av folk som sålt är att det var förbannat skönt när affären äntligen blev klar. Ingen har tjänat några massiva summor heller. Mest glada att bli av med fastigheten. Detta kommer från tre bekantas bekanta.

Vore skoj att höra om motsatsen någongång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar