Inkomst skatt i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonyma
  • Start datum Start datum

Jag är inte ett dugg avundsjuk på någon av dom som bor i Thailand. Jag har haft mitt boende i landet och då var man ung och stark och frisk. Jag har alltid ansett att Thailand är ett land för dom unga och starka och det står jag fortfarande för.
Hettan, oljudet och trafiken tar på krafterna och då kanske man ska fundera på om man som äldre verkligen ska bo där.
Jag tror allvarligt talat inte att jag flyttat till Thailand även om jag varit en frisk och kry och stark 61 åring.
Däremot kan man åka ner som turist på två veckor med bra komfort och slippa strapatser.
Sen har jag ju svensk dam numera och hennes hälsa tål kanske inte Thailand så bra.

BTT

Du är nog till och med avundsjuk på din granne

Undras om någon annan lagt märke till att så fort det diskuteras ekonomi och pengar så dyker alltid panpan, atom och Einar upp.

Tre herrar vars liv nästan enbart tycks kretsa kring pengar.

Det bisarra är att samtliga tre bor i ett relativt billigt land så egentligen borde ingen av dom vara så penningfixerade.

BTT

Korrekt,

Ska du gå på mpr träffen?
Kommer du?

Det finns information om denna forum träff på grann forumet under "MPR Träffar".

Det brukar vara härliga människor med koppling till Thailandet, vissa har hus där, fruar därifrån och många Thailändarna också.

Vädret kommer bli super i år!

Om man inte vill grilla utan äta Thaimat så finns en Thaikiosk inom 500 meter och den har även Leo, Chang och Singha.

Kommer du?

Det finns information om denna forum träff på grann forumet under "MPR Träffar".

Det brukar vara härliga människor med koppling till Thailandet, vissa har hus där, fruar därifrån och många Thailändarna också.

Om man inte vill grilla utan äta Thaimat så finns en Thaikiosk inom 500 meter och den har även Leo, Chang och Singha.
Det hade vart kul, men som vanligt denna årstiden så jobbar jag :'(

Kommer du?

Jag vet, kommer du?

Liknande trådar

G
Svar
74
Visningar
8 K
A
A
Svar
11
Visningar