Kho Chang

A

Anonym

Gäst
Någon som kan Koh Chang , var ju där i april 2016 , ingen höjdare , dessutom dyrt med hotell (anser jag ) Tänkte mig ner nu i januari ,, någon som vet var man kan hitta priser runt 5-700 thbt /natt , borde jau inte vara så dyrt där då Thaiare normalt åker dit på semester ... var på White Sands och kikade , inget under 1000Thbt /natt hittade jag :oops:

Någon som kan Koh Chang , var ju där i april 2016 , ingen höjdare , dessutom dyrt med hotell (anser jag ) Tänkte mig ner nu i januari ,, någon som vet var man kan hitta priser runt 5-700 thbt /natt , borde jau inte vara så dyrt där då Thaiare normalt åker dit på semester ... var på White Sands och kikade , inget under 1000Thbt /natt hittade jag :oops:
Du skall ju åka runt med MC så jag rekomenderar Chanthaburi finns väldigt fina små kustvägar vid Chanthaburi provinsen, riktigt fina.
Sen en sväng in till Chanthaburi stad det är ju påvägen ner mot Kho Chang.

Kho Chang är väl turist dyrt ;) såg mest västerländska turister och få Thaiturister där.
Mycket backpackers vid lonely beach (tror jag den hette) så där är det kanske billigare men mer hippie miljö ;)

Chantaburi blir det förvisso , samt ett par dagar i Sattahip hos Thaivänner, sen kanske ner mot Kho Chang , kanske Chantaburi är så trevligt så jag stannar där ett tag ..Lonely beach får jag väl kolla på då , har ingen lust med svindyra hotell ,, Pattis finns ju skitfina rum för 700 thbt/natt

Koh Chang har blivit min favorit sedan ett par åt tbx. Var där senast nu i helgen på en kort visit.
Ön är inte "Pattaya" som du säkert vet;) men bjuder på så mycket annat. Skippa White Sand Beach, då det ändå inte finns det som du är van vid.

Finns boende från 250B men dessa har inte legat i mitt intresse, så jag vet inte vad dessa erbjuder. Det jag däremot kan rekommendera för dig/er är lite längre söderut (bara ngn strand till) och kolla in en resort som heter "Flora I Talay". Vi bodde i en bungis/villa alldeles på stranden (nästan, för mellan bungisen och stranden hade vi en privat pool) som nu kostar skitpengar jämfört med fullpris.
18.000B kostar det i högsäsong och nu betalade vi bara strax under 5.000. Jag vet det är över "budget" på din önskan men vet att du mäktar med detta pris;).
Hotelets restaurang har riktigt god mat (och prisvärt) förutom frukosten som om du kan slippa, så avstå. 250B var det absolut inte värt.
Ren o fin strand, rent o fräscht, trevlig personal.
Vill du koppla av och vara för dig själv en stund i ren och trygg miljö, så är detta stället för dig.

Imorgon när jag fått fart på telefonen, så kan jag posta lite bilder. Gillar du ostron så ska du få tips på var de godaste och största ostronen jag ätit (för bara 80B/st!!!) finns på ön.

Ska du sova i Chantaburi så är det bara Hop Inn som gäller:) 600 pengar för riktigt fräscha rum med underbara sängar (dvs inga betongmadrasser).

Ska du sova i Chantaburi så är det bara Hop Inn som gäller:) 600 pengar för riktigt fräscha rum med underbara sängar (dvs inga betongmadrasser).
Det låter grymt bra , tackar och bugar ,, Rayong samt Chantaburi blir det , gillar Kho Chang , men de priser du nämner har jag inte lust att lägga på att sova ,, lägger de hellre på en fisketur ..:):thumbsup:

Såg nu att du skulle dit i januari... Ja då faller mitt tips på KC bort. Har däremot bott på WSB mitt emot "monkey restaurant" på ett guesthouse (jag hade 20m till stranden) för 900B ett flertal ggr. Enkelt fyrkantigt rum med ac med bra säng. Problemet är att det nästan alltid är fullbokat. Kan kolla upp vad det heter under morgondagen om du vill.

Ett supertips när du är i krokarna av Chantaburi är att åka upp till templet på berget! Det kan vara tveksamt om det i år går att komma upp dit i januari (ja du förstår vad jag menar) eftersom det regnar sent. Man får/kan inte köra upp dit med egen bil. I 2 omgångar tar 4WD bilar upp en längs branta vägar på berget.
Jag ska dit igen till "våren", inte för att jag är så jättesugen på att titta på tempel, men resan upp var så jäkla häftig:)

Kul och bra att få tips,, Jonas säger även han att Chantaburi är grymt bra , tänkte hälsa på ett par Thai vänner i Sattahip först sen blir det Rayong ett par dar sen Cantaburi , skall bli kul att dra runt ensam ett tag , sen blir det väl en tur till Pattis igen tänker jag ,, har jag mycket tid så kanske det blir upp till huset och vidare upp över Khon kaen och Udon - Nongkai , gillar Nong kai , riktigt fint att sitta där vid floden och hela marknads-längan att gå runt och kolla på,, ganska billiga och bra hotell likaså ...Ser fram emot en månad därnere ,har inte köpt någon returbiljett :)Men ca en månad om jag vill behålla jobbet ..och frugan :):):)555

Kul och bra att få tips,, Jonas säger även han att Chantaburi är grymt bra , tänkte hälsa på ett par Thai vänner i Sattahip först sen blir det Rayong ett par dar sen Cantaburi , skall bli kul att dra runt ensam ett tag , sen blir det väl en tur till Pattis igen tänker jag ,, har jag mycket tid så kanske det blir upp till huset och vidare upp över Khon kaen och Udon - Nongkai , gillar Nong kai , riktigt fint att sitta där vid floden och hela marknads-längan att gå runt och kolla på,, ganska billiga och bra hotell likaså ...Ser fram emot en månad därnere ,har inte köpt någon returbiljett :)Men ca en månad om jag vill behålla jobbet ..och frugan :):):)555
Här är från Chantaburi stad.

15000216_10154353875128751_2193774673127079845_o.jpg

15000719_10154353875273751_6274396025871937170_o.jpg

14976468_10154353875478751_6226138157581356695_o.jpg

14917194_10154353879338751_7854023110314301995_o.jpg

14991472_10154353879623751_1585666494126806209_o.jpg

14976339_10154353880233751_8384116470803481231_o.jpg

14940122_10154353874483751_1390116439503942571_o.jpg

14976722_10154353874553751_8843815555682267074_o.jpg

14976392_10154353874668751_5033016554791726897_o.jpg

14976839_10154353874788751_3166733147988437609_o.jpg

Hmm minns inte vad hotellet heter men det ligger intill en Irländsk pub som heter Paddy´s Palms som hade ganska mycket reklam på färjan över. Hotellet låg till vänster om puben och kostade 800baht per natt och det var riktigt fina rum med balkong, utsikten var väl inte den bästa då det var en byggarbetsplats när vi var där för några år sedan. Nu hade vi en liten husödla att titta på när vi tog en öl på balkongen så vi var rätt nöjda.

Kan hända att priset är lite dyrare nu men personalen var riktigt trevliga, frukosten var bra och som sagt så var rummet verkligen i toppskick. Det närmsta jag kan jämföra med var hotell för 4000baht per natt i Phuket.

Keeree ele Hotel heter det jag tänkte på såg jag nu. Såg också att priserna började på typ 2000baht per natt så det har väl blivit både dyrare och mer slitet med åren när jag såg korten.

Personligen hade jag nog fortfarande kollat in detta om jag hade åkt tillbaka eftersom vi var så nöjda. Jag tror du kan få ner priset på plats för det fick vi utan att ens försöka pruta, hon i receptionen sa bara att det fanns ett rum kvar och om vi bokade nu fick vi det billigare.

Kho Chang
Blev nåt fel ?? Kho Chang helt ok beroende vad du vill. Whit sand beach turister, i mitten av ön där jag brukar vara
Chai chet hotell, hoppas rätt stavning. första gången 2003 nästan inga falanger, vilket paradis. Är fortfarande ett paradis om man letar lite i södra udden av ön en liten by ute på pålar och har skit goda och färsk fisk, gott gott
Kör du Mc. hyr en och du kommer du att få en upplevelse med dom backarna som finns där. Googla så ser du var Chai chet hotell ligger uye på en udde, hyr kanot runda udden skit fint

20170409_082817.jpg
Kho Chang

Blev nåt fel ?? Kho Chang helt ok beroende vad du vill. Whit sand beach turister, i mitten av ön där jag brukar vara
Chai chet hotell, hoppas rätt stavning. första gången 2003 nästan inga falanger, vilket paradis. Är fortfarande ett paradis om man letar lite i södra udden av ön en liten by ute på pålar och har skit goda och färsk fisk, gott gott
Kör du Mc. hyr en och du kommer du att få en upplevelse med dom backarna som finns där. Googla så ser du var Chai chet hotell ligger uye på en udde, hyr kanot runda udden skit fint
Åker egen hoj , var där i April i våras , inget folk , men skitdyra hotell för en fattigpensionär :D

20170409_082817.jpg

Åker egen hoj , var där i April i våras , inget folk , men skitdyra hotell för en fattigpensionär :D
Ok April har jag inte varit där,det finns billiga skön hotellrum, som jag skrev Chaj chet bungalow uppe i en kulle och även bassäng för bad. Var det inge kul att åka hoj på ön ? Då har vi mycket olika tankar om vad som är kul, åker mycke
Mc både i Thai och I Sverige

Ok April har jag inte varit där,det finns billiga skön hotellrum, som jag skrev Chaj chet bungalow uppe i en kulle och även bassäng för bad. Var det inge kul att åka hoj på ön ? Då har vi mycket olika tankar om vad som är kul, åker mycke
Mc både i Thai och I Sverige
Jo visst var det fina hojvägar ,var där med den stora cykeln året innan , det var mindre kul , drygt 400 kilo , denna är bättre att köra på taskiga vägar

Liknande trådar

R
Svar
1
Visningar
863
B
A
Svar
0
Visningar
1 K