Koh Chang - tjat -igen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Oroa dig inte, det är jättelätt! Å många färjor går det oxå, den sista går (om jag inte missminner mig) kl 18 på kvällen. Ska ni åka från flygplatsen i Trat eller från staden Trat?

Koh Chang är jättetrevligt, är det skitigt - protestera på plats så fixar det sig säkert. Jag har inte upplevt Chang mer skitigt än andra ställen - och jag bor inte så fint som ni gör när jag är där ;)

Lite krångligt med färjan,men inga större problem.
Var på Koh Chang i sep. Oerhört trevligt.White Sand tror jag det hette. Alldeles fantastiskt. Bungalow direkt på stranden för en 150-200 kr.Kanon ö:cool:

Rekomenderar oxå Koh Chang varmt,
Inte upplevt ngt som är sämre än ngt annat ställe :)

Koh Chang är väl möjligen ett lite lugnare ställe än vissa andra semester orter. Mysig ö och vacker natur, brukar alltid åka dit över ngr dagar då jag är i Thailand..

Passagerar färjor lämnar huvud piren i Laem Ngop en gång i timmen från 7.30 på morgonen till 17.00 på kvällen som går till Dan Kao i Koh Chang (varannan timme under regnperioden, startar 8.00 på morgonen till 17.00 på kvällen). Kostnaden är runt 50-70 Baht och resan tar ca. 1 timme.

Det finns även två bil färjor, och det kostar ca. 80 Baht för en bil, och då är det en enkelbiljett. Dessa färjor går varje timme under högsäsong. Bil färjorna tar också fot passagerare (30-50 Baht) och för dem finns taxi tillgängligt Trat & Laem Ngop. Att resa med färja tar 25-50 minuter.
Första färjan avgår 6.00 och sista går 19.00 året runt.

Lycka till ANTIGONE

tack

Tack för alla tips och råd, nu blev det Phuket igen.... men till julen -07 ska vi väl våga oss på Koh Chang.

Kramar Antigone

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
10
Visningar
1 K
Raderad medlem 9675
R
A