Jämför med kustnära väder och en temperatur vid kusten, jag har varit i Phuket, Krabi och Koh Thao på den sidan med under dom varma månaderna dock aldrig Hua Hin, sen att vi har mer regn rör mig inte, är bara gött ibland, vill absolut inte ha sol varje dag.
Vilket som så är värmen inget större problem där uppe i vanliga fall när den låg runt 38 grader, kan inte påminna mig att jag någon gång tyckte värmen var direkt påträngande vilket jag har tyckt här nere någongång ibland.
Första halvåret hade vi inte ens A/C i sovrummet, sedan byggde vi in ett sovrum till oss och installerade A/C men där var man bara nattetid.
Kan vara att jag använt för mycket A/C här nere för känner mig inte lika värmetålig som jag gjorde där uppe
Hua hin är säkert fint att bo i men skulle inte passa mig då det är för långt till flygplatsen, jag har 1 timma precis till flygplatsen nu och det behöver jag med mitt resande.
Annars hade Hua hin säkert varit en stad eller om det är en större by, (vet inte mycket mer än vad du berättar om hålan) man kunde kolla in om den haft mina storstadskrav
Dock skall jag ta mig till Hua hin innan årets slut är det tänkt, vart meningen sista ledigheten men jag hade inte tid.
Stranden besöker jag ju så sällan så att det är en stad är viktigare för mig en att det finns en strand på cykelavstånd.
Därimot så vill jag ha möjligheten att dra till havet och bada inom en timma.