Khon Kaen i topp.

Hej

Helt rätt, har aldrig heller förstått vitsen med ”kukmätartävlingar” som går ut på att äga dyraste bilen, ha finaste huset, äta dyraste maten, bo på finaste hotellet o.s.v, enligt mig tyder ett sånt beteende och behov på komplex och psykisk problematik.

Mvh isan lover
Stämmer den analysen så har ju forumet uppenbarligen en del skribenter med ganska stora komplex och psykisk problematik. 555

Finns många olika komplex på forumet, vissa måste hävda sig med att dom lever under dom enklaste förhållandena, kroppsarbetar (som någon säger), äter slaktavfall, kukmätartävling att dom kan leva på små medel under enkla förhållanden.

Själv äger vi nog inte mer eller mindre än genomsnitt svensken gör vid min ålder och bor när vi reser på det sätt som är bekvämast för en barnfamilj på 4, då kostar det lite mer än för en ensam gammal gubbe tex.

Hej

Ja här rör vi oss uppenbarligen lite olika bekantskapskretsar, min erfarenhet är att dom flesta Thailändare jag träffar försörjer en hel familj i en vecka på ungefär samma pengar som en falang lägger på en måltid.

Mvh isan lover
Ja när jag bor på hotell i Thailand eller äter ute på restaurang möter jag givetvis thailändare som har råd.
Deras notor är oftast högre än mina.

Du är ju en fjant som håller på och analyserar anngående att folk håller i sina slantar. Hur mår du egentligen? Å andra sidan så finns det folk som sitter i Sverige samt ibland i Phil och likförbannat kan de och vet allt om Thailand samt uppenbarligen även nu hur mycket folk spenderar av sina ekonomiska medel på olika saker, boenden och nöjen.

Bry dig mindre om vad andra gör och hur de lever, att Khonkaen på något sätt skulle passa eller inte passa en del bättre eller inte är högst subjektivt.
Du ter dig bara som en fjantpelle i mina ögon

Du är ju en fjant som håller på och analyserar anngående att folk håller i sina slantar. Hur mår du egentligen? Å andra sidan så finns det folk som sitter i Sverige samt ibland i Phil och likförbannat kan de och vet allt om Thailand samt uppenbarligen även nu hur mycket folk spenderar av sina ekonomiska medel på olika saker, boenden och nöjen.

Bry dig mindre om vad andra gör och hur de lever, att Khonkaen på något sätt skulle passa eller inte passa en del bättre eller inte är högst subjektivt.
Du ter dig bara som en fjantpelle i mina ögon
Du som inte ens förstår vad engelska ordet affordable betyder bör ligga lågt.
Inte heller har kunskap om vad snittpris betyder.

Ta en tur med hojen istället

Screenshot_2023-04-08-22-36-42-315-edit_com.facebook.katana.jpg

Du som inte ens förstår vad engelska ordet affordable betyder bör ligga lågt.
Inte heller har kunskap om vad snittpris betyder.

Ta en tur med hojen istället

Screenshot_2023-04-08-22-36-42-315-edit_com.facebook.katana.jpg
Det där ser mer ut att vara du dvs en fjant :laugh2: :laugh2: men med lite eftertanke så har du verken råd att inhandla dig en sån och heller inte kompetens att framföra den säkert

Hej

Jag tror att många svenskar föredrar relativt billiga boenden på sin semester eftersom dom oftast bara sover där, övrig vaken tid spenderar dom mestadels på stranden, restauranger, shoppingcenter och utflykter till olika attraktioner o.s.v,att då hyra ett dyrt rum som står tomt för dubbla, tredubbla priset eller mer tycker nog många är lite onödigt.

Mvh isan lover
Precis varför jag inte lägger mer än nödvändigt på att sova,vaknat tidigt duschar och lämnar hotellet för att oftast återkomma förstpå kvällen
. har inga behöv av att lägga upp flashiga bilder på forum, jag vet vad jag har på banken och det jag åker i äger jag , inte banken. men detta är ett val alla skall göra själva, är man ung och känner att man vill ha dessa månatliga utgifter rill banken , så fine. Och klart komplexfyllt att påpeka hur snåla vissa är för att de inte lägger mer än vad de behöver för en bra säng samt dusch på boendet

Hej

Helt rätt, har aldrig heller förstått vitsen med ”kukmätartävlingar” som går ut på att äga dyraste bilen, ha finaste huset, äta dyraste maten, bo på finaste hotellet o.s.v, enligt mig tyder ett sånt beteende och behov på komplex och psykisk problematik.

Mvh isan lover
Håller helt med dig, men upp till var och en att skuldsätta sig, själv har jag aldrig tyckt att det varit värt detta, sparat samt köpt det jag velat för egna slantar

Precis varför jag inte lägger mer än nödvändigt på att sova,vaknat tidigt duschar och lämnar hotellet för att oftast återkomma förstpå kvällen
. har inga behöv av att lägga upp flashiga bilder på forum, jag vet vad jag har på banken och det jag åker i äger jag , inte banken. men detta är ett val alla skall göra själva, är man ung och känner att man vill ha dessa månatliga utgifter rill banken , så fine. Och klart komplexfyllt att påpeka hur snåla vissa är för att de inte lägger mer än vad de behöver för en bra säng samt dusch på boendet
Bara för att du inte har några kompisar i Khon Kaen behöver du inte såga undersökningen att Khon Kaen är mest prisvärt för turister.

Bara för att du inte har några kompisar i Khon Kaen behöver du inte såga undersökningen att Khon Kaen är mest prisvärt för turister.
Känner ett antal som är boende där , samt även Thailändare som driver affärsrörelser där, och jag har inte sågat, du spm inte kan tyda svensk text, min åsikt är inte annat än just en åsikt, jag är inte som du, dvs jag kan acceptera att andra har avvikande åsikter än vad jag har , Jag anser att Udon har betydligt mer att ge mig när jag turistar i dessa två städer, så är det bra, och inget du kan ändra på med din så kallade statistik, den skiter jag fullständigt i

Känner ett antal som är boende där , samt även Thailändare som driver affärsrörelser där, och jag har inte sågat, du spm inte kan tyda svensk text, min åsikt är inte annat än just en åsikt, jag är inte som du, dvs jag kan acceptera att andra har avvikande åsikter än vad jag har , Jag anser att Udon har betydligt mer att ge mig när jag turistar i dessa två städer, så är det bra, och inget du kan ändra på med din så kallade statistik, den skiter jag fullständigt i
Ja att du skiter i vad andra turister tycker är uppenbart.

Bara din backpackerstil är rätt.

90% av turisterna i Thailand är faktiskt thailändare.

Läs undersökningen fast den är på engelska.

Ja att du skiter i vad andra turister tycker är uppenbart.

Bara din backpackerstil är rätt.

90% av turisterna i Thailand är faktiskt thailändare.

Läs undersökningen fast den är på engelska.
Avslutar en totalt meningslös diskussion som är högst ointressant då detta om vad som är eller inte är mest betydande för turister är subjektivt tyckande. Jag tycker att Khon Kaen suger, det var vad jag själv ansåg som jag uttryckte. Och du vet tydligen mer om mig och mina kontakter/kamrater här i landet än vad jag själv vet, löjeväckande Kurant, du är löjeväckande

Avslutar en totalt meningslös diskussion som är högst ointressant då detta om vad som är eller inte är mest betydande för turister är subjektivt tyckande. Jag tycker att Khon Kaen suger, det var vad jag själv ansåg som jag uttryckte. Och du vet tydligen mer om mig och mina kontakter/kamrater här i landet än vad jag själv vet, löjeväckande Kurant, du är löjeväckande
Om du tycker KK är så jävla dåligt varför kommer du då hit i tid och otid?

En som inte förstår vad som menas med mest prisvärda stad betyder är pinsamt.

Byt nick igen och börja om.

Ja när jag bor på hotell i Thailand eller äter ute på restaurang möter jag givetvis thailändare som har råd.
Deras notor är oftast högre än mina.
Hej

Jag tvivlar inte på det, jag konstaterade bara att vi har lite olika upplevelser om det här, visst finns det rika Thailändare som kan spendera i princip hur mycket som helst och dom utgör väl ca 10% av befolkningen, men till viss del kan jag hålla med dig om att även dom som egentligen inte har råd utan en tanke på vad dom ska äta imorgon spenderar sina sista slantar på något helt onödigt, det är ju ett fenomen som vi västerlänningar har lite svårt att förstå.

Mvh isan lover

Håller helt med dig, men upp till var och en att skuldsätta sig, själv har jag aldrig tyckt att det varit värt detta, sparat samt köpt det jag velat för egna slantar
Hej

Så lever vi också och det fungerar alldeles utmärkt, men visst är det upp till varje individ att leva sitt liv som dom vill.
Men jag tycker mig ha märkt att dom som viger livet åt dyra prylar och dras till lyx egentligen aldrig verkar bli nöjda, när dom har skaffat sin senaste leksak har grannen redan något dyrare och finare, då börjar jakten genast på något nytt. Så det verkar som om man hamnar i något av ett ekorrhjul.

Mvh isan lover

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar