Eftersom vi har en mindre resort så några reflektioner. Måste jag nog säga att mest "ekonomiska" är Jude brännarna och Österrikare och än värre har dom blivit sedan Ukarina krisen.
Har ett östreriskiskt par som bott en längre tid och då ingår inte elen, det är kWh mätare på bungalowen så sist dom skulle betala så var räkningen på 199 baht , det kommer på bahten , vet inte om det är stang kvar längre var ett tag sedan man fick det på 7/11.
Men skulle dom var medveten om det skulle det nog betalas på stangen, till saken hör att vi aldrig kollar deras mätare.
Dykare och Thai boxare brukar leva på en liten budget med .
Man kan ju tänka vilket folk man skulle få in med priser på 200 till 300 baht. Vet inte om det finns nån som håller dessa priser här.
Ryssar också Ukrainare som man antagligen fick bytta ut La Kao flaskan mot träsprit för att bli av med.
Men nog är det många Thaiare som är och en del vill vara Hi-So och där det flashas på social medier , de syns varje helg här i Khao lak.
Helst ner på Memories med surfbrädda , Rip Curl kläder och selfies tas det så det står härliga till. Tja inte stör det mig badmodet bland damerna kan var gott att vila ögonen på.
Hör från några restaurang ägare att det går vatten bland europeiska turister nu istället för öl och vissa fall vin, så nog reser många på en smalare budget dessa dagar .
Var åt en stek hos Ludvig tysken igår, som jag ätit hos i många år till och med innan Tsunamin. Man brukar få boka bord där igår var det vi och 2 bord till.
Jag stänger nästa vecka för säsongen sa han, det blir tomma kvällar sa han och få mina landsmän och andra lägger inte pengarna på en stek i år sa han.
Tror inte han behöver det för att leva på sedan har kommit upp i åldern är en bra bit över 70, så det kan nog var gott att han får vila upp sig
Men byssan står han varje kväll och brassar käk då det är öppet.
Men steken smakade bra och vinet där till. # 27 på menyn medium till din fru och medium rare till dig som vanligt säger servitrisen.
Reflekterade över det igår vilken jävla vane människa man är.
Samma restaurang samma ägare, samma rätt och samma servitris i över 20 år.
Men som sagt trevligt och gott men nu jävlar börjar man känna sig gammal.
I övrig så ger jag mig av hem imorgon segt jävla flyg resa även om det är med Thai inte för det är bättre men snabbast.
Hade tänkt resa till Bangkok denna gången men det blev inte av barn och barnbarn kom i mellan, var över 3 år sedan vår dotter var här och då vart resan abrupt avslutad pga coronan. Men nu tog vi igen det och denna gång var det en till på 2 år som också älskade att vara i poolen. Sedan känns det lite för varmt att resa i dagsläget.
Får bli oktober november och då tänkte vi oss Atlanta hotell lite nostalgi, sedan får vi se upp åt landet är ju en rövare Khon Kaen jag tänkt besöka. Sedan står en lite längre flodtur på Mekong högt på listan.