Köpa/Hyra

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Vilken är bästa sajten för att hyra/köpa bostad i Thailand? Inte bara de populäraste regionerna. Helst inte på thai :wai:

Posta i tråden 'Isaan 2017-2026' Isaan 2017-2026 | Isaan forum

Flyttade hit så inte str IL tråd för mycket @andrejsdenruskige

Det var dyrt, när jag hyrde där så har jag för mig runt 4 mille för 2 sovrum, vardagsrum och kök 80m2 med poolutsikt.

Kollade på agency sida nu och han får nog svårt att få det priset.

Ligger flera ute, 46m2 utan poolutsikt 2.2 miljoner

För 7 miljoner baht får du 116m2, 3 sovrum, 3 badrum i City Garden soi 15.

Posta i tråden 'Isaan 2017-2026' Isaan 2017-2026 | Isaan forum

Flyttade hit så inte str IL tråd för mycket @andrejsdenruskige

Det var dyrt, när jag hyrde där så har jag för mig runt 4 mille för 2 sovrum, vardagsrum och kök 80m2 med poolutsikt.

Kollade på agency sida nu och han får nog svårt att få det priset.

Ligger flera ute, 46m2 utan poolutsikt 2.2 miljoner

För 7 miljoner baht får du 116m2, 3 sovrum, 3 badrum i City Garden soi 15.

Jag tycker allt är för dyrt där.
Jag var inte imponerad över huvudtaget och hade nog max betalat hälften av vad folk önskar ta betalt.
Vi hade 2 bad och 2 sovrum i den "runda" delen balkong i två väderstreck. Knepigt att möblera den vettigt.
Jag hade kanske kunnat tänka mig att betala 2,2mille för en sådan.

Vansinniga priser med tanke på vad man får

facebook marketplace har bra funktioner för att sortera och söka bostad. Problemet är att folk matar in slarvigt så man missar många annonser ändå för dom hamnar utanför sökresultaten. Det mesta är på Thai men facebook har ju bra översättningsfunktion direkt i varje inlägg

Jag tycker allt är för dyrt där.
Jag var inte imponerad över huvudtaget och hade nog max betalat hälften av vad folk önskar ta betalt.
Vi hade 2 bad och 2 sovrum i den "runda" delen balkong i två väderstreck. Knepigt att möblera den vettigt.
Jag hade kanske kunnat tänka mig att betala 2,2mille för en sådan.

Vansinniga priser med tanke på vad man får
Ok.
Den condon jag hyrde var välplanerad och inget möbleringsproblem.
Var väl runt 90m2, 2 sovrum, 1 balkong mot poolen, så den var som en vanlig svensk lägenhet i planeringen.
Och helt klart den bästa condo jag hyrt och då inkluderar jag korttids airbnb, den hade jag lätt gett 4 miljoner baht för med det läget och tycker inte det är överpris.
Men det är 15 år sen, så kanske slitet där nu?
2.2 miljoner baht för 2 sovrum så centralt man kan komma, det skulle vara kraftigt underprisat, tycker jag iaf.
Det får du knappt 25m2 för på 2nd road.

Ok.
Den condon jag hyrde var välplanerad och inget möbleringsproblem.
Var väl runt 90m2, 2 sovrum, 1 balkong mot poolen, så den var som en vanlig svensk lägenhet i planeringen.
Och helt klart den bästa condo jag hyrt och då inkluderar jag korttids airbnb, den hade jag lätt gett 4 miljoner baht för med det läget och tycker inte det är överpris.
Men det är 15 år sen, så kanske slitet där nu?
2.2 miljoner baht för 2 sovrum så centralt man kan komma, det skulle vara kraftigt underprisat, tycker jag iaf.
Det får du knappt 25m2 för på 2nd road.

Ja, det är säkert det man får betala, eller mer.
Denna delen bodde jag i.
Balkong mot poolen och en från poolen

IMG_3867.webp

Ja, det är säkert det man får betala, eller mer.
Denna delen bodde jag i.
Balkong mot poolen och en från poolen

IMG_3867.webp
Ja men jag håller inte med om vansiniga priser med tanke på läget, sen är dom som byggt kända för att ta väl hand om sina condos.
Tycker hade perfekt läge, mellan soi beukaw och 2nd men avskiljt från båda så slapp störas av trafiken och annat oväsen.
Sen The Avenue och Villa Market på kort promenadavstånd.
I en storstad som Pattaya, väl värt och dom på 80-90m2 låg på runt 4 miljoner nu.
Den jag visade för 6.9 var en 3 rummare och fanns det bara 2st av.
Svårt att hitta nybyggda condos idag med i den storleken, idag är det nästan bara små units som byggs.
Den jag hyrde låg i byggnaden jämter, 4 kanting och välplanerad.
Mitt på second road som the Base tex då ligger 30m2 på 3.5 miljoner, det är överprisat. En 90m2, 2 sovrum, vardagsrum, kök och badrum med balkong mot poolen för 4 miljoner baht så centralt i en storstad och stort internationellt turistmål tycker jag är rimligt.
Skulle gjärna bytt huset i Thailand mot en condo där istället.

Ja men jag håller inte med om vansiniga priser med tanke på läget, sen är dom som byggt kända för att ta väl hand om sina condos.
Tycker hade perfekt läge, mellan soi beukaw och 2nd men avskiljt från båda så slapp störas av trafiken och annat oväsen.
I en storstad som Pattaya, väl värt och dom på 80-90m2 låg på runt 4 miljoner nu.
Svårt att hitta nybyggda condos idag med i den storleken, idag är det nästan bara små units som byggs.
Mitt på second road som the Base tex då ligger 30m2 på 3.5 miljoner, det är överprisat. En 90m2, 2 sovrum, vardagsrum, kök och badrum med balkong mot poolen för 4 miljoner baht så centralt i en storstad och stort internationellt turistmål tycker jag är rimligt.

Ja, det är väl egentligen inte några enorma överpriser. Det är nog mest jag som inte tycker att jag hör hemma just där.
Jävligt bra bastu hade dom åtminstone.

Personligen hade det passat mig bättre att bo strax utanför smeten och när man vill in i smeten, så tar man in på hotell i några dagar.

Ja, det är väl egentligen inte några enorma överpriser. Det är nog mest jag som inte tycker att jag hör hemma just där.
Jävligt bra bastu hade dom åtminstone.

Personligen hade det passat mig bättre att bo strax utanför smeten och när man vill in i smeten, så tar man in på hotell i några dagar.
Så det blivit för oss ibland om båda velat ta par öl, stannat på hotell.
Innan condon blev uthyrd stannade vi i den ibland på helgerna, skulle bara vart ett sovrum till.

Vad du än gör flytta inte till Base, har bott där i 4 år, bra i början, men nu är det ett vandrarhem,inder araber, ryssar, kunde få vänta på hissen 10 minuter ibland när hissen kom var den full,bara och vänta poolen 7 solstolar,arab kvinnorna badade fullt på klädda, jag kan inte rekommendera Base

Håller med om att Pattaya känns billigt.

Särskilt med utvecklingen av staden som känns gå åt rätt håll, de kända infrastrukturplanerna framöver, regelverk kring och direktavkastningen på condos samt tsunami/jordbävningssäkerhet jämfört med andra lägen i Thailand.

Hade jag inte känt att engagemanget i landet redan är väl stort är det definitivt där jag hade köpt.

I denna byggnad i Bang Saray är jag ju lite sugen på att köpa condo men tycker det känns dyrt :unsure: En kompis samt exfrun har varit och tittat på lägenheter i samma byggnad och dom tycker allt såg bra ut.

https://www.ddproperty.com/en/property/del-mare-bangsaray-beachfront-for-sale-60015054#
Kollade på DD property en gång för många år sen när vi fundera på BKK, tycker dom ligger på överpriser.
På east coast ligger 2st 42m2 i det condot ute för 3,3 miljoner.

DD property ligger väl i BKk?
Blir väl lite som att anlita stockholmsmäklare för köp i Gbg?
Finns många stora lokala som har mer realistisk prissättning.
Nu tror jag inte DD property har satt priset men visst kan det ligga något i det du säger. Har spanat på detta condomium ganska länge, under flera år, och dom ligger högt i pris lägenheterna.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
G
Svar
42
Visningar