Kreditkortsförmåner, kreditkort Thailand.

Ok, hur handlar man/ bokar hotell på nätet när ens namn inte står på dessa debit card?
Jag har även bott på 5 stjärniga hotell i Bangkok där det krävs att man drar kort som deposit dom har inte tagit debit card samma på Europeiska, för namnet inte står på dom.
Så hur gör man?

Du har rätt ok ränta på depositionen, det märkte jag när jag stängde mitt kreditkort på kasikorn nu.
Men var inte vanligt kreditkort tråden handlade, det har jag ju haft som jag skrivit tidigare i tråden, utom dessa kreditkort med högre inkomstkrav och förmåner.
Hur man gör, ja jag vet inte...sant du säger där ang namnet på kortet.
Men jag bokade senast igår hotell i Pattaya, mitt namn kommer upp och har sovit jättebra inatt.
Har också både bokat och använt mitt som deposit i Stckholm på hotell.
Har aldrig haft några problem.

Hur man gör, ja jag vet inte...sant du säger där ang namnet på kortet.
Men jag bokade senast igår hotell i Pattaya, mitt namn kommer upp och har sovit jättebra inatt.
Har också både bokat och använt mitt som deposit i Stckholm på hotell.
Har aldrig haft några problem.
Men om du bokade hotell med kortet på hemsida på internet eller handlat på internet måste du väl veta hur du har gjort och namnet kommit upp, har du bara slagit in kortsiffrorna på hemsidan så har ditt namn kommit upp?

Jag frågade själv om kreditkort förra veckan när jag var tvungen att få ett nytt debit card då det förra hade gått ut, men det kunde jag inte, dock så frågade jag inte varför föt det var oväsäntligt, så jag frågade om man då kunde få sitt namn på debit kortet i stället för privileged member men det kunde man inte, man kunde få något debit card med försäkring om man vart sjuk som kostade 1500 bath / år och då fick man max 25000 bath insatta på kortet efter att man betalat sjukhus kostnaden med kortet och tog med sig kvittot till banken, och det var Kasikorn bank

Jag har varit med om par hotell i Norge som haft krav på deposit och inte godtagit debitcard då har jag fått använt kreditkortet.
Chatrium och the Landmark och par till jag bott på i Bangkok har inte tagit debitcard som deposit, innan jag fick kasikorn kreditkort fick jag alltid ta ut kontanter och lägga i deposit på dom hotellen
Jag kan betala med debitcard på hotellet om jag är på plats men dom har inte godtagit som deposit?

Hämtade ut nytt debit card på Bangkok Bank för drygt ett år sedan. Jag ville ha Visa och inte UnionPay. Tar 7 dagar sa de. De korten måste beställas och präglas. Inga problem för mig att vänta. Jag har gott om tid.

På mitt kort står mitt namn. För och efternamn.

Såg på facebook en kille som hade en bra försäkring (enligt honom) på Bangkok bank , En bra sjukförsäkring utan åldersgräns för att teckna , ca 5000 thbt år låter för bra för att vara sant , undrar vad den täcker ,skall kolla upp denna
Nån som vet mer om den ??:)

Såg på facebook en kille som hade en bra försäkring (enligt honom) på Bangkok bank , En bra sjukförsäkring utan åldersgräns för att teckna , ca 5000 thbt år låter för bra för att vara sant , undrar vad den täcker ,skall kolla upp denna
Nån som vet mer om den ??:)
Jag har haft en sådan försäkring länge, den är billig, samt jag använt den 2 ggr. Du får kolla själv phonta, imorgon drar jag och frugan till Sweden för första gången på 10år. får se hur det ser ut i nuläget.----http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/PersonalBanking/BuildYourWealth/Bancassurance/NonLifeInsurance/Pages/NewPA1st.aspx

Jag har haft en sådan försäkring länge, den är billig, samt jag använt den 2 ggr. Du får kolla själv phonta, imorgon drar jag och frugan till Sweden för första gången på 10år. får se hur det ser ut i nuläget.----http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/PersonalBanking/BuildYourWealth/Bancassurance/NonLifeInsurance/Pages/NewPA1st.aspx
Tackar för info , verkar vettigt :) men den var bara olycksfall ,inte sjukförsäkring , men en bra olycksfall var det iofs.

Kreditdelen är helt ointressant för min del.
Men om du kollar på kortet ja länkar så ingår resesjukförsäkring, reseolycksfallsförsäkring och mycket annat.
Sen finns det flera saker du inte kan göra med debit card.
Internet handel.
Boka hotell och flygbiljetter på internet.
Dom hotell som kräver kort godtar inte debit card som garanti.
Handel med kreditkort ger dig mycket rabatter i Thailand tex. 10% på flera butiker inne på central.
Finns många fördelar kreditdelen är helt ointressant annars för min del.

Men tyvärr så har BKK Bank slutat med Visa o MC Fick endast något annat okänt skitkort.
Spännande och höra vad dom ger dig.

Hämtade ut nytt debit card på Bangkok Bank för drygt ett år sedan. Jag ville ha Visa och inte UnionPay. Tar 7 dagar sa de. De korten måste beställas och präglas. Inga problem för mig att vänta. Jag har gott om tid.

När jag var där för drygt ett år sen fick jag med VISA och tog 14 dagar.
Hade 1 unionpay och 1 VISA.
Jag glömde mitt VISA i ATM för par månader sen gick och ville ha ett nytt.
Då sa dom att det gick inte längre det var helt bortaget nu, dom kunde bara erbjuda VISA kreditkort.
Kollar man på Bangkokbanks hemsida kan jag inte se VISA debitcard längre det kunde jag 1 månad innan jag var där och ville ha nytt.
Så det måste dom tagit bort precis innan.
Ser ut som att om man har ett gammalt kort kan man fortsatt använda det till 2019 enligt deras hemsida.
Please note:
If you have a Be1st Smart, Be1st Smart Rabbit, Be1st Smart Rabbit Siriraj or Be1st Debit card, you can still use your card until 2019. Also, you can change your existing card to a more secure 6-Digit PIN CHIP card – simply visit a Bangkok Bank branch to receive your new card free of charge.

Men namnet på debitcard lät intressant det har jag inte hört någon ha innan inte ens frugan som är Thai har det.
Frågade du om det specifikt då?

Be1st Smart Det är vad jag har , så det är kört 2019 ?? När , januari eller ?? Bra att veta när man kommer ner o oktober , stå på Suwan utan cash är inget kul :)

Min fråga kanske försvann i mitt långa inlägg.

Hur fick du ditt namn på debitcard?
Jag har inte hört någon annan som fått det så tror fler än jag är intresserade?

Min fråga kanske försvann i mitt långa inlägg.

Hur fick du ditt namn på debitcard?
Jag har inte hört någon annan som fått det så tror fler än jag är intresserade?

Bra fråga. Jag gjorde absolut ingenting. Beställde ett nytt VISA kort bara. När jag hämtade ut det stod mitt namn på.

På SAS Radisson Oslo.
Kreditkortkrav, fick tjötat mig in och dom gjorde undantag men det krävdes tillkallellse av chef som skulle ta beslutet.
Så reser man mycket måste man nästan ha ett kreditkort i dagens läge i vissa länder.
Nu är det inte så på alla hotell men ibland sker det.

Kreditkorts rabatterbjudanden på Bangkokbank.

Frågade på centralfestival sist om det fanns rabatt om man handlade med bangkokbank visa, man fick 100 baht rabatt för 1000 poäng.

Jag har dock inga poäng på mitt VISA har handlat med mitt airasia kort, se och få ihop till en gratissemester, fått ihop till flygresa för 1 person till Singapore nu och vouchers för 4 hot seats.

Men tyvärr så har BKK Bank slutat med Visa o MC Fick endast något annat okänt skitkort.
Nu har dom MC. Dom slutade med Visa för regeringen ville att dom skulle ancända SCOBBY Pay eller vad det hette. Enligt vad banken sa, men dom satt att det skulle bli MC om ett par månader och jag har bytat nu ovj fivk MC

På SAS Radisson Oslo.
Kreditkortkrav, fick tjötat mig in och dom gjorde undantag men det krävdes tillkallellse av chef som skulle ta beslutet.
Så reser man mycket måste man nästan ha ett kreditkort i dagens läge i vissa länder.

I USA ville dom se 2 kredit kort

På SAS Radisson Oslo.
OK, jag är gammal nu och inte med i svängen längre. Men Kredit kort behövs väl inte, ett VISA eller MC debit card räcker väl?

Jag är säker på att jag kommer att bli rättad om jag har fel. Men det ni kallar DEBIT kort i denna tråd är väl igentligen ELECTRON

Jag har både ett kreditkort och debit kort och dom fungerar likadant, debit straight från kontot. Kreditkort och du kan välja att betale eller ta det på kredit när räkningen kommer.

OK, jag är medveten om att, åtminstånde vi gammlingar kallar alla kort (utom ELECTRON) för kredit kort även om det är ett debit kort och i dagens läge så kan det vara förvirrande sen Visa, MC idag är bank kort. Mina första var kreditkort och då var det ett riktigt med hela kortet med loga som man ser på klistermärkena, men sådana kort har jag inte sett på 30 år

Liknande trådar

Tillbaka
Topp