PanPan
Forumveteran
Som tråden handlar om så är det massa rabatter och förmåner att få med Thailändska kreditkort.Jag ansökte om Bkk Bank kreditkort för något år sedan och hade fått det men skrotade det när man var tvungen att deponera samma summa som man ville ha i kredit. Brukar funka bra med debetkort i de flesta lägen (Swedbank/Bkk Bank) men ibland funkar det inte. T.ex. när man bokar hyrbil.
Har inte haft något större behov av kreditkort annars, som du skriver löser man det mesta med ett debetkort men visst är det bättre med kreditkort och man vet ju att det funkar på alla hotell etc.
Förväntar mig ett UOB Privi miles i dagarna, supplement från frugan som förbarmar sig över sin stackars panka farangmake.
Gött mos att slippa slösa egna pengar
/ SatanG
Varje bank har sina egna.
Som jag skrivit tidigare som ett exempel Joe Laberos show på Tiffanys gav 30% rabatt om man betalade med kasikorn kreditkort vs om man betala med cash eller debit.
Central festival ger flera butiker olika rabatter.
10% med kasikorn kredit.
100 baht för varje 1000 poäng bangkok kredit.
Köpcentren i Bamgkok har flera krediterbjudande, såg på ett köpcenter där det satt en tavla vid ingåengen med fom olika rabatterna på olika butiker för olika kort.
Klart man klarar sig med kontanter men som sagt man missar förmåner.