Banken i Sverige verkar inte bry sig om jag är utskriven papprena vi skulle skriva på hos banken var av skatteskäl för att skydda mig mot att bli beskattad som inkomst på pengarna som jag förde in.
Kommer ingen info till banken att man är utskriven iallafall verkar det inte som det.
En gång ville jag ha något skickat till mig och dom kunde bekräfta min utlandsadress som var registrerad hos skatteverket, men det kunde dom inte sa dom.
Adressinformation om utflyttade var ingen offentlig handling och bara myndigheter som fick ta del av den.
Nu sist hade dom skickat mitt nya Visa kort till min senaste adress i Sverige ett flertal gånger men fått det i retur så hade skickat meddelande på min internetbank om jag inte bodde där längre.
Har sagt till dom flera gånger att jag är utflyttad och bla. frågat om möjlighet med aktiehandel som utflyttad, inga problem har dom sagt boka en tid och kom ner så fixar vi med pepprena skattemässigt.
Jag har aldrig fått något nej från banken i Sverige som satt sig på tvären.
Det är skatteverket jag inte vill krångla med, för jag in pengar som utflyttad i Sverige som inte är skattepliktiga i Sverige men kommer dom in där kanske det blir annat liv i lådan, redovisning av vad pengarna kommer ifrån, kanske blir vel mellan Svenska, Norska, Thailändska och Bahamas skattemyndigheter.
Nä väck inte den björn som sover, jag har fått godkänt av Svenska skatteverket att så jag gör nu är godkänt och rätt, det var dom som sa till mig första gången att detta som gäller för mig när jag flyttar.
Förra året fick jag godkänt av Norska skatteverket då det höll på och bli lite vel där men visade sig att jag hade rätt och det var tur det för dök upp en rejäl skattesmäll där men efter lite tjöt fram och tillbaks drog dom tillbaka den.
Dom var lite shockade ombord Norrmännen dom hade aldrig hört om någon som fått rätt mot skatteverket i Norge innan.
Men var rederiet som hade gjort fel och fyllt i mina uppgifter i fel skattekollumn

Men nu har jag även från dom att jag gör rätt och det är godkänt.
Men skulle jag börja ta min lön till Sverige så kan det nog bli annorlunda Bahamas och Sverige har fortsatt inget skatteavtal och många Svenska sjömän som har haft problem med det när dom kommit till Sverige efter vart på Bahamasbåt, då har det både blivit egenavgifter och löneskatt.
Så jag följer skatteverket och håller mig borta för inte så säker på bankens kunskap i frågan.