Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
nej texten är på thai..
när man ser samma ord många ggr så tar man reda på vad det betyder o det får man oftast på engelska. man lär sig stavning o melodin i hur orden uttalas.
sen kan du gå in här på forumet o skriva av meningar med vårt tangentbord o sedan söka på nätet för att konvertera över till engelska osv...
krångligt men kul
man kan fråga här på forumet oxå...
testa får du se
kanske en fördel om man sysslat lite med thai innan
Måste nog försöka mig på detta, det låter ju klockrent. Får se hur mycket man hinner lära sig på 3 månader, åker till Thailand då ;D
Redan varit där två gånger i år, får samma ångest när jag väl kommer hem till Sverige, helt otroligt.
Du kan få bli min mentor, om du vill! up to you haha
jag hjälper dig gärna. jag är inte så duktig men jag tycker det är jättekul..
vi kan köra igång när som helst utom i kväll. vi kämpar ihop så ska du se att du kommer att kunna mkt mer nästa resa....
vi är ju här för att hjälpa o sponsra varann. jag är ingen hejare på thai men tycker det är jättekul så vi får slå våra kloka huvuden ihop o göra så gott vi kan eller hur...
vi svenskar skriver meningar o startar en mening med stor bokstav o slutar en mening med punkt. vi har oxå ett mellanslag mellan varje ord vilket gör det mycket enklare.
thailändarna använder sig inte av mellanslag, punkt eller versaler utan skriver allt i en enda följd o man måste lära sig de olika reglerna för att veta när ett ord slutar o ett annat tar vid. någonstans här på forumet har vi en mall för detta har jag för mig. får kolla detta.
vi får börja med att se hela meningar på thai o så får vi ta i sär dem för att se o sen får vi lära oss o får vi problem med översättningarna så tar vi john-lennart till hjälp ... han ställer säkert upp.
kan vi börja så här???
ganska enkelt ifrån början o så bygger vi på o då kan vi få med oss många som vill lära...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.