Lediga condos i Pattaya

Jag måste hålla med Phonta här, vadå förövarna, och sjuka sexturister, Sist jag var I HH fans där barer med flickor och en massa faranger som satt och klappade dom på rumpan, detta finns ju överallt. Sen det här med Thailand och sexturism,hmmmm, om du bygger ett hus till någon I Isan eller om du träffar någon I en bar, eller betalar underhåll till din "sambo" var månad (ooops det kanske skulle heta hjälpa familjen) Är inte detta egentligen samma sak? Så låt den som är helt fri fån synd kasta första stenen. De flesta av oss som bor eller åker hit gör det för att vi gillar vad som finns här.
Ja en självklarhet! Skall man bosätta sig i ett land torde det vara en förutsättning att man gillar landet och folket samt trivs där. Sen innebär detta inte att man måste gilla alla verksamheter som bedrivs där men fördelarna måste med råge uppväga nackdelarna.

Jag måste hålla med Phonta här, vadå förövarna, och sjuka sexturister, Sist jag var I HH fans där barer med flickor och en massa faranger som satt och klappade dom på rumpan, detta finns ju överallt. Sen det här med Thailand och sexturism,hmmmm, om du bygger ett hus till någon I Isan eller om du träffar någon I en bar, eller betalar underhåll till din "sambo" var månad (ooops det kanske skulle heta hjälpa familjen) Är inte detta egentligen samma sak? Så låt den som är helt fri fån synd kasta första stenen. De flesta av oss som bor eller åker hit gör det för att vi gillar vad som finns här.
Ingen som sagt att inte sexturism finns över i stort sett hela Thailand och i Hua Hin finns absolut en del.
Men i Pattis hittar man det värsta och det mesta av alla sorter eller har jag fel?
Bkk och Patong kanske är värre?

Intressant tråd, synd att det efter 3 inlägg handlar om något annat och detta eviga tjat om vilken plats som är bäst.
Vore intressant att höra vad ni tror om prisbilden på fastigheter/lägenheter de närmast 1-5 åren.
Ni som bor där känner ju marknaden och ev svängningar mer än vi som är på hemmaplan och bara tror oss veta.

Intressant tråd, synd att det efter 3 inlägg handlar om något annat och detta eviga tjat om vilken plats som är bäst.
Vore intressant att höra vad ni tror om prisbilden på fastigheter/lägenheter de närmast 1-5 åren.
Ni som bor där känner ju marknaden och ev svängningar mer än vi som är på hemmaplan och bara tror oss veta.

Jo, men å andra sidan är ju tråden bara en reklampelare för att det finns lediga condos, tråden så att säga inbjöd ju inte till några direkta konversationer eller diskussioner, sen kan jag hålla med om att det är ett evigt tjat om boendeplats.

Jag var nere på Olympus och kollade på prislistan dom 2 första byggnaderna som släppts var ca. 80-90% sålda, fanns ju inga kvar med poolutsikt så blev ingen uppgradering för min del. Dom säljs som 1:eek:r sen skall man ha större köper man 2 units och bygger samman och det är vanligaste försäljningsättet vid uppbyggnad, så igentligen inte det antalet lägenheter som skrivs i början som är till salu utan antalet units, hur många lägenheter beror ju på hur stora dom bygger en lgnht kan tex. bli 3 units.
Nu är 3dje byggnaden på marknaden på Olympus men priserna på den 3dje byggnaden är så höga så det var inte för mig, första condon (uniten) jag köpt är ju mer en kul grej.
Snabbtåget och nya tunneln var en av anledningarna till att dom börja bygga just nu dom har hållt på den marken i 15 år och Bangkokfolk är en av målgrupperna
Men har ju hänt en del det sista året med ekonomier och ändring av turism känns som världen har kriser överallt så får se.

Hur är marknaden för begagnade Lhg/villor ? har priserna sjunkit / stigit eller är det så att det är mer fördelaktigt att köpa nytt än att titta på begagnat?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp