Man sköt gift par över 40 baht.

 
Var skrev jag att jag läser Thai på Thaispråket , det kan inte heller en Sosse som inte ens kan uttrycka sig på Svenska språket Är du Sosse du med Pan Pan , Thainyheter finns på Engelska precis som du skriver så varför börja hacka som vanligt
Men jag förstår tillräckligt för att kunna lyssna på Thainyheter på Thai , gör du det ?? Och visst skiljer det , det är ju en diktatur ,, mörka sanningar går igenom i alla diktaturer
Nej jag lyssnar inte på nyheter på Thailändska och jag kan inte läsa Thai, Bangkokpost räcker för min del läser mest där.
Kollar inte på nyheter på TV, min bubbla är lyckligare än det man matas med där 5555 ;)

Men däremot så vet jag att det skiljer sig på dom engelskspråkiga nyhetsartiklarna riktade mot utlänningar och dom Thailändska riktade mot Thai.
Och det fann jag på i början, när jag läste en arikel som jag ville visa frugan och växlade till Thai på samma nyhetsmedium så var det helt andra artiklar där som handlade mer om våld och mord.
Dem artiklar jag läst när jag valt Eng som språk fanns inte när jag skiftade till Thai som språk på samma nyhetssida, samma som dom artiklar på Thai fanns inte när jag valde Eng som språk.
 
... det skiljer sig på dom engelskspråkiga nyhetsartiklarna riktade mot utlänningar och dom Thailändska riktade mot Thai. ...

Jag förstår inte riktigt; skall jag läsa det du skriver som att det är det mer nyheter om våld i thaispråkig media än i det engelskspråkliga utbudet?
 
Jag förstår inte riktigt; skall jag läsa det du skriver som att det är det mer nyheter om våld i thaispråkig media än i det engelskspråkliga utbudet?
Ja så skall du läsa det, så du förstod ju.
Iallafall i den internet-tidningen, det var lokal Pattaya tidning som då som alla andra hade även nyhetssida på internet..
Om det gäller alla och dom nationella kan jag inte uttala mig om så får väl revidera lite att så var det i den tidningen
 
Ja så skall du läsa det, så du förstod ju.
Iallafall i den internet-tidningen, det var lokal Pattaya tidning som då som alla andra hade även nyhetssida på internet..
Om det gäller alla och dom nationella kan jag inte uttala mig om så får väl revidera lite att så var det i den tidningen
Bytte du språk på hemsidan så var det helt sndra artiklar.
 
Att ett gäng Sossar på forumet försöker få Sverige att se normalt genom att varje dag ta upp antal skjutningar i Thailand är ju helt befängt , ungefär som att en viss politiker börjar diskutera arbetsrätt i en diskussion om all våldtäkter i vårt land . Samma IQ nivå
är man en sosse för att man inte tycker Sverige är ett farligt land?
Är man en sosse för att man säger fakta om att thailand har mer våld?
Att man drar upp skjutningar i thailand osv är väll inte konstigt eftersom det är en thailändsk forum.
 
Och nog fn kan jag jag läsa Thainyheter , läser och lyssnar på Thainyheter varje dag , både i Thailand och i Sverige , IQ fiskmås pajaser passar nog väldigt bra in på vissa här som inte har alla Holmar hemma
jaha bara lite längre upp så skrev du ''Kan inte Thai och inte läser Thai nyheter'', eller läser du engelska thai nyheter?
 
Var skrev jag att jag läser Thai på Thaispråket , det kan inte heller en Sosse som inte ens kan uttrycka sig på Svenska språket Är du Sosse du med Pan Pan , Thainyheter finns på Engelska precis som du skriver så varför börja hacka som vanligt
Men jag förstår tillräckligt för att kunna lyssna på Thainyheter på Thai , gör du det ?? Och visst skiljer det , det är ju en diktatur ,, mörka sanningar går igenom i alla diktaturer
engelska nyheter publiserar sällan ut mord,skjutningar osv, dem här skjutningarna jag lagt up här tillexemple finns inte på thaivisa, bangkok post
 
Var 17 har du läst här på forumet att någon skrivit att det är lite skottlossningar och våld i Thailand??
Sen skrev väl Joker att det var mycket i Sverige inte att det var ingenting mot Sverige.
Han om någon brukar väl klaga på Thai och våldet här nere.
här? det skrev jag väll aldrig, är med flera grupper på facebook relaterade till thailand, där jag ser sånt.
 
Kom inte och påstå att du läser Thai.
Att det skiljer på nyheterna är lätt att se bara växla mellan Eng och Thai på en av dom lokala medierna i Pattaya så ser man att det är inte samma artiklar som serveras på Thai vs Eng.
90% av alla skjutningar och mord publiserars inte på, thaivisa, bangkok post, pattaya news.
 
Varje morgon ser jag på thainyheter mellan 6 o 8, dagligen redovisar de åtminstone 50 minuter om dödsskjutningar, misshandel, stora gängslagsmål samt narkotikabeslag, guldsmedsrån.
Mycket rapporter, om inbrott, som är filmade.
Sedan är det mycket rapporter ang bilolyckor.
När alt detta är avklarad åter det väl en 30 minuter för övriga nyheter.

En liten kuriosa i samman hanget:oops: är att titt som tätt visar man män som är ute å själ underkläder.
 
engelska nyheter publiserar sällan ut mord,skjutningar osv, dem här skjutningarna jag lagt up här tillexemple finns inte på thaivisa, bangkok post
Nää, mycket möjligt , men på Thailändska nyheter som jag och gumman lyssnar på varje dag , där finns de , men du kanske inte förstår Thai :rolleyes:
 
Jag förstår inte riktigt; skall jag läsa det du skriver som att det är det mer nyheter om våld i thaispråkig media än i det engelskspråkliga utbudet?
Så är det förvisso , men eftersom jag även i Sverige lyssnar på Thaispråkig nyhetsmedia så fattas mig inget av nyhetsinformationen
 
Nää, mycket möjligt , men på Thailändska nyheter som jag och gumman lyssnar på varje dag , där finns de , men du kanske inte förstår Thai :rolleyes:
men det är jag som länkar thai nyheterna till denna sida och översätter så gott jag kan, inlägg/kommentar nr 8 på detta inlägg skrev du ju att du inte kunde thai...
Och om du kunde thai och lyssnade på thai nyheter borde ju du veta att det är värre i thailand och automat vapen används som du påstod att det bara användes i Sverige, allt detta har du sagt på sida nr1. Samt att denna skjutningen var ingen big deal. Nä att bli skjuten över 40 baht de inget
 
men det är jag som länkar thai nyheterna till denna sida och översätter så gott jag kan, inlägg/kommentar nr 8 på detta inlägg skrev du ju att du inte kunde thai...
Och om du kunde thai och lyssnade på thai nyheter borde ju du veta att det är värre i thailand och automat vapen används som du påstod att det bara användes i Sverige, allt detta har du sagt på sida nr1. Samt att denna skjutningen var ingen big deal. Nä att bli skjuten över 40 baht de inget
Som sagt , IQ fiskmås , Jag skrev att jag inte läser Thai , Jag Förstår och pratar ganska hyfsat , så jag klarar mig ,, Förstår du Svenska ?? DU skrev och ifrågasatte dem /mig som du påstod inte kunde thai .. Jag skrev som svar Citat : Kan inte Thai och inte läser Thai nyheter , dömer du andra efter dig själv ?? Ja att du inte förstår Svenska är ju uppenbart
 
Som sagt , IQ fiskmås , Jag skrev att jag inte läser Thai , Jag Förstår och pratar ganska hyfsat , så jag klarar mig ,, Förstår du Svenska ?? DU skrev och ifrågasatte dem /mig som du påstod inte kunde thai .. Jag skrev som svar Citat : Kan inte Thai och inte läser Thai nyheter , dömer du andra efter dig själv ?? Ja att du inte förstår Svenska är ju uppenbart
Som sagt , IQ fiskmås , Jag skrev att jag inte läser Thai , Jag Förstår och pratar ganska hyfsat , så jag klarar mig ,, Förstår du Svenska ?? DU skrev och ifrågasatte dem /mig som du påstod inte kunde thai .. Jag skrev som svar Citat : Kan inte Thai och inte läser Thai nyheter , dömer du andra efter dig själv ?? Ja att du inte förstår Svenska är ju uppenbart
Ser inte att du skrev att du inte kunde läsa, står ju att du inte kunde thai och inte läser thai nyheter vem är det som inte kan svenska
 
Och nog fn kan jag jag läsa Thainyheter , läser och lyssnar på Thainyheter varje dag , både i Thailand och i Sverige , IQ fiskmås pajaser passar nog väldigt bra in på vissa här som inte har alla Holmar hemma
ena stunden skriver du att du inte kan thai, sen skriver du att du kan prata och förstå, när jag på pekar att du inte kunde då säger du att du skrev att du inte kunde läsa, men här står det ju att du kunde läsa hur ska du ha det
 
Finns även en del om våld mm i engelska nyheter om Thailand också.







 
 

Liknande trådar

E
Svar
10
Visningar
8 K
anonymous
A
C
Svar
11
Visningar
3 K
BaBoo
B
A
Svar
4
Visningar
3 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp