PanPan
Forumveteran
Nej jag lyssnar inte på nyheter på Thailändska och jag kan inte läsa Thai, Bangkokpost räcker för min del läser mest där.Var skrev jag att jag läser Thai på Thaispråket , det kan inte heller en Sosse som inte ens kan uttrycka sig på Svenska språket Är du Sosse du med Pan Pan , Thainyheter finns på Engelska precis som du skriver så varför börja hacka som vanligt
Men jag förstår tillräckligt för att kunna lyssna på Thainyheter på Thai , gör du det ?? Och visst skiljer det , det är ju en diktatur ,, mörka sanningar går igenom i alla diktaturer
Kollar inte på nyheter på TV, min bubbla är lyckligare än det man matas med där 5555
Men däremot så vet jag att det skiljer sig på dom engelskspråkiga nyhetsartiklarna riktade mot utlänningar och dom Thailändska riktade mot Thai.
Och det fann jag på i början, när jag läste en arikel som jag ville visa frugan och växlade till Thai på samma nyhetsmedium så var det helt andra artiklar där som handlade mer om våld och mord.
Dem artiklar jag läst när jag valt Eng som språk fanns inte när jag skiftade till Thai som språk på samma nyhetssida, samma som dom artiklar på Thai fanns inte när jag valde Eng som språk.