Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Spouse visum (för dig som är gift eller har barn i Thailand)
Fick veta igår, att för de som inte kan uppvisa 400k THB/år, så finns det företag som har som affärside att tillgodose och sätta in beloppet tillfälligt på ditt bankkonto för att kunna visa upp ett kontoutdrag. Naturligtvis är det ju bättre att ha medel, men vissa kanske falerar på detta för att få ett Visa extension. Ska kolla vad företaget heter.
Fick veta igår, att för de som inte kan uppvisa 400k THB/år, så finns det företag som har som affärside att tillgodose och sätta in beloppet tillfälligt på ditt bankkonto för att kunna visa upp ett kontoutdrag. Naturligtvis är det ju bättre att ha medel, men vissa kanske falerar på detta för att få ett Visa extension. Ska kolla vad företaget heter.
Njaa, om jag förstått rätt. Du saknar typ 400 000 bath eller inkomstbrev. Detta har fungerat tidigare på vissa IO. Det kallas på thai, เงินใต้โต๊ะ. Muta. Det kostade 20-22000 bath och IO och Agenten delar på detta. Vi hade världens mest ökända IO i Chiang Mai tidigare. Då fungerade detta i Chiang Mai. Men inte nu. Vi kallar det tiden före och efter Big Joke. Nu fungerar immigration office bra här. Mina fattiga farangvänner som tillämpar detta säger att agenten hänvisar till Hua Hin. Och han skall ner dit......så få se om det löser sig. Han säger att de stoppar in 800 000 bath under denna dag. Han betalar 22000 bath för detta.
Tack för svar. Jo, frun säger att det är lätt att stanna lång tid om man vet vart man ska vända sig. I mitt fall så finns det en registrerad inkomst som är en bra bit över 400k, så borde inte vara några bekymmer.
Som ungkarl lever du lätt med en svensk pension på 40 000 bath-45000. Tror du lever bättre än i Sverige. Sedan lever många på lite chanstagning. Frihet före trygghet. Förnekelse att olycka eller sjukdom kan hända. Bara pensionen trillar in den 18:e varje månad. Alla tänker inte lika och vi är alla tämligen olika.
Var nere på Jomtien och frågade agencyn vilka dokument som behövdes, var samma vid förnyning som vid första ansökan.
Frågade vad det kostade att användas deras tjänst, 25.000thb!!!.
Då behövde man iofs inte ha pengar låsta på kontot då fixa dom det.
Då skulle jag iofs kunna ta ut dom 400k jag låst, köpa 10 gpu till nu istället för att vänta, får räkna på det
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.